Beställa från Bengans motor

Kallvintern, jävulsturen eller annat skoterrelaterat snack
Användarvisningsbild
SRX8R9
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 248
Blev medlem: 27 feb 2007, 23:37
Ort: Kiruna

Re: Beställa från Bengans motor

Inlägg av SRX8R9 » 06 jan 2011, 01:55

Eltigre skrev:
Magnus H skrev:Min avsikt var inte att "hänga ut Bengan", jag har fått svar av honnom några gånger och fick reda på att han hade delarna jag sökte
så det jag är ute efter är att åter få kontakt med honom så att jag kan få köpa grejorna, har nämligen inte hittat alla delarna någon ananstans, kanske nån här på forumet har några tips på välsorterade retro Arctic handlare?
-----------------------------------------------
det är nog svårt att hitta saker här hemma ...dom flesta har rensat sina lager på allt gammalt skit

vad är det för delar du behöver?..

ebay är faktiskt inte så dumt...blir alltid blligare än att köpa här hemma också

och har du inte paypal så finns det alltid nån här som kan hjälpa dig

ebay är väl förmodligen världens bästa sajt för för bl.a skoterdelar. Det finns allt från välsorterade skoterhandlare som varit med redan från 60-70-talet som har allt du behöver. Som lägger ut nya original delar till försäljning antingen genom bud eller köp direkt till ett fast pris. Eller där det har köpts upp konkurs lager av gamla nya skoterdelar som säljs på ebay. Sen finns det ofantligt mycket begagnade skotrar som skrotas och där delar läggs ut till försäljning.

Ett tips lättaste och bekvämaste sättet samt att dom flesta säljarna på ebay vill ha betalt via PayPal. ebay äger PayPal det är ett säkert betalnings sätt. Som när du loggar in på din bank och betalar dina räkningar ungefär. Hur du betalar via PayPal?

Om du orkat med att skaffa dig ett kort som det t ex står Visa eller Mastercard på som du handlar i butiker med eller har kopplat till ditt lönekonto där du hämtar ut pengar från bankomater typ Swedbank eller Nordea.

Så använder du detta kort även hos PayPal. Där du registrerar ditt kort. Och sedan köper dina delar på ebay. Lika lätt som en plätt som att gå in på Ica och köpa en korvring eller på Systemet och inhandla helgens sup. Nej för F.n det är lättare. För att du behöver inte ens resa dig upp och slita dig från detta inlägg för att fara iväg och köpa det du behöver. Det gör du nu samtidigt som du skummar igenom denna text.

Ett tips om du tror att du blir bestulen på dina pengar som finns på ditt konto Glöm det. Du kan göra fel så att beloppet som du handlar för dras två gånger. Men då har du gjort fel när du skickar pengarna. Om detta händer så kontaktar du din bank och dom ser till att pengarna kommer tillbaka till ditt konto. Det är aldrig så att säljaren får dubbla summan. Utan det överskjutande beloppet stannar kvar i ditt PayPal konto. Som du automatiskt betalar med vid nästa inköp. Exempel du köpte en vara för 500 kronor du betalade dubbelt 1000 kronor du har då kvar tillgodo + 500kr på ditt PayPal konto. Du köper nästa vara som kostar 650 kr. Då dras det automatiskt bara 150 kronor från ditt betalkorts konto vid det tillfället. Och du har saldo 0kr på ditt PayPal konto igen.

ebay äger även Tradera. Så om du köper saker där så är det typ samma sak.

Jag har själv haft erfarenheten av att ha med Bengans att göra med. Försökte ta kontakt via telefon i en veckas tid. Garanterat i varje halvtimme under ca 6-7 timmars tid varje dag. För att få uppgifter om No-Slip drivhjul som jag behövde. Kan bara säga glöm din dröm. Kan inte fatta att karln ids gå omkring med en mobiltelefon och höra på signalerna som tydligt talar om att nån förmodligen söker just honom för att köpa delar som han annonserar om. Jag t.o.m talade in på hans mobilsvar orka svara karl. Jag behöver dina tjänster. Och att karln inte ens orkar lyfta på luren och svara. Det är inte acceptabelt. Skaffa då istället en med vilja.. JAG GAV UPP DETTA. Men behövde drivhjulen som han annonserade om. Vad gjorde jag? Ja jag chansade skickade ett mail och försökte förklara vad jag behövde för storlek samt till vilken modell av farkost som jag hade sen gjorde jag min beställning. Vad hände då? Ja efter en vecka så dök dom upp i brevlådan min. Jag fick vad jag behövde. Men slutsatsen av detta borde vara efter all tid som jag la ner för dom borde han ha skickat delarna fraktfritt samt betalat mig summan av vad han ville ha för dom. Av all tid som jag har nedlagt för detta inlägg och som om jag isf kunde ha tagit betalt för. Den summan skänker jag er. ;)
Yamaha SRX 440E-81
Yamaha SRX 500F-82
Kawasaki Interceptor
550 1982

Sno-Jet
Inlägg: 83
Blev medlem: 02 jan 2009, 14:58
Ort: Östersund

Re: Beställa från Bengans motor

Inlägg av Sno-Jet » 25 jan 2011, 20:39

Jag tycker det är bra att det skrivs om det är dålig service på ett föratag för
då kan man ju ha det i åtanke ifall man var tänkt att lämna in en cylinder el motor?

Han annonserar ju så stort med bilder(fr USA) som han satt sitt firma namn på (med
datorns hjälp)? Och dom veteranskotrar som han annonserar finns ju inte..
Har tagit kontakt med honom vid 3st tillfällen och då har dom varit sålda?

Det verkar ju vara många som är irriterad på Bengan?
Så det kan ju inte vara en slump att han har dåligt ryckte? :roll:

Användarvisningsbild
tapio
Inlägg: 504
Blev medlem: 20 mar 2010, 23:50
Ort: Nedansjö, Vä om Sundsvall

Re: Beställa från Bengans motor

Inlägg av tapio » 03 dec 2011, 21:03

Någon som lyckats köpa en skoter från staterna via han? Vill ha en srx ja...
Ockelbo Turist -64 (Såld)
Ockelbo 300 -67
Ockelbo 300-68
Ski-doo everest 340 -77
Yamaha sm340 -75?
Yamaha cs340 lång -91
Yamaha viper er -03
Yamaha STX 582 L/C MOD -77
Arctic Cat crossfire 8 sno pro (vit) -10
Ski-doo Everest 340 -79

Användarvisningsbild
Zippo63
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 64
Blev medlem: 17 feb 2009, 22:12
Ort: Östersund

Re: Beställa från Bengans motor

Inlägg av Zippo63 » 04 dec 2011, 13:40

Jovisst det funkar...

Min kompis Micke fick hem 2 st. SRX-maskiner (78 & 79 tror jag) från USA via Bengan för lite drygt en månad sedan.
Väntar nu på sin Merc som också är köpt via Bengan, och skall levereras före julhelgen.

Vet även att han köpte lösa delar som, motorer, cylindrar, pipor, insprutning (SRX ?) som Bengan hjälpe honom att hitta på olika skoterträffar i USA..
"Rajd följer inte utvecklingen, dom leder den"

Rajd viking 46 L (mag 338cc.) -75
Evinrude bobcat BE 200 (mag 309cc.) -73

Yamaha STX 340 -76
Aktiv 290 Lång (sachs 290) -77

Användarvisningsbild
tapio
Inlägg: 504
Blev medlem: 20 mar 2010, 23:50
Ort: Nedansjö, Vä om Sundsvall

Re: Beställa från Bengans motor

Inlägg av tapio » 04 dec 2011, 18:02

Okej. Fint då ska vi se vad man kan sälja bort för nått...
Ockelbo Turist -64 (Såld)
Ockelbo 300 -67
Ockelbo 300-68
Ski-doo everest 340 -77
Yamaha sm340 -75?
Yamaha cs340 lång -91
Yamaha viper er -03
Yamaha STX 582 L/C MOD -77
Arctic Cat crossfire 8 sno pro (vit) -10
Ski-doo Everest 340 -79

Skriv svar