Tänkt prova registrera min SRX 500. Kan du något om detta?

Kallvintern, jävulsturen eller annat skoterrelaterat snack
pryt
Inlägg: 219
Blev medlem: 26 jan 2010, 23:06
Ort: Öjebyn

Re: Tänkt prova registrera min SRX 500. Kan du något om dett

Inlägg av pryt » 09 dec 2010, 19:08

srxjanne skrev:
SRX8R9 skrev:Fick ett tips av en som har varit i kontakt med MHRF för att få hjälp med sitt översnö fordon att kunna registreras. Han sa till mig att gå in på mhrf.se sen fordon sen ursprungskontroll. Läs igenom texten. Därefter hämta blanketten som pdf fil därefter ska du själv fylla i blanketten samt ta bilder på chassie numret samt motornumret. Ta bilder på skotern runt om. Och bekräfta (styrka) att den är original ursprungs skick. Du har ju då andra registrerings bevis. Samt t ex broschyrer att den har funnits på marknaden. Men skicka isf förguds skull inte den som det står att den inte såldes i sverige. :D Sen är det nån där som granskar den och eventuellt godkänner den och då brukar den bli godkänd för inregistrering. Dom har en schablon avgift på 500 kr vare sig dom tillstyrker eller avslår din ansökan. En liten liten hake är att den ska vara 30 år eller äldre. Det händer ju inte förs 2012. Så du kanske måste ha lite is i magen ;) men prova iaf att ta kontakt med dom.
Tjena Micke,tack för all info :thumbright:

Ja,de verkar som att MHRF kan vara "sista chansen" och jag skickade dit en förfrågan idag men har inte fått något svar ännu. Jag var in tidigare och kollade på blanketten och de kan då vara värt den där 5oo:ingen att testa och pröva .Får höra vad dom svarar och de är väl inte otroligt att dom hänvisar till jargongen du nu beskrivit. :)

Väntar med spänning :shock:

Mvh Janne.

ja de här ska bli spännande att följa för kan dom hjälpa dig så måste jag också ta kontakt med dom :thumbright:

Häls/Jörgen
Skiroule RT 300-74
Skiroule RTX-74
Skiroule S300-71 "RULLE" (såld)
Ockelboo Laser 440+ -77 (sambons)
Srv 540-84
Arctic Cat EXT EFI-93
Skidoo Valmont-71

Skriv svar