Bra förslag! Att dubbade maskiner (modified klassen) startar på sidan om startmattorna är nog både lämpligt och bra som kompromiss. Många föredrar nog också att starta på sidan om i vilket fall.Mr_srX skrev:En liten tanke...skulle man inte bara kunna låta odubbat starta på matta och dubbat på sidan om, borde ju bli rätt jämbördigt om man har en bra packad bana.
(Om vi nu snackar "raktfram" bana)
Vore ju tråkigt om man inte fick se alla dessa gamla rariteter vare sig dom var utrustade med dubbad orginalmatta eller odubbad.
Mvh Richard
tävlingsklasser?
-
- Inlägg: 204
- Blev medlem: 26 feb 2007, 18:10
- Ort: Orsa
- marino carlsson
- Sponsor medlem
- Inlägg: 5030
- Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
- Ort: Lycksele, Sweden
- Kontakt:
Snowriders tycker jag ser som bäst ut.. de är inte så mycket krångel och snack utan de är bara som de är. Vi får aldrig ihop nog många tävlanden heller till alla klasser om de ska vara för många indelningar. Sedan i Backtävlingen som vi ska ha så tror jag uteslutande att de inte kommer att komma så många 1 cyl så de få som kommer får ställa upp får köra med 2 cyl fläktkyld -80.
Tack för denna tråd då man fick känna av hur några av er tänker iaf. Och om de blir av någon dragrace cup så ställer våran förening upp och arangerar iaf. Skulle vara riktigt kul, sen då Lycksele är ganska centralt i Norrland och vi har en bra kommun å polis så kan vi kanske lägga en stor Final i slutet på sessongen här?
Detta får vi starta en ny tråd om framöver å se hur vi skulle kunna lägga upp de rent praktiskt. Jag är då på!
Mvh Marino
Tack för denna tråd då man fick känna av hur några av er tänker iaf. Och om de blir av någon dragrace cup så ställer våran förening upp och arangerar iaf. Skulle vara riktigt kul, sen då Lycksele är ganska centralt i Norrland och vi har en bra kommun å polis så kan vi kanske lägga en stor Final i slutet på sessongen här?
Detta får vi starta en ny tråd om framöver å se hur vi skulle kunna lägga upp de rent praktiskt. Jag är då på!
Mvh Marino
Med tanke på försäkringar mm så gissar jag på att man bör vara 16år och att man har Förarbevis för snöskotermaqqe17 skrev:Finns det några regler för hur gammal man måste vara för att få vara med å tävla på såna här arrangemang?
Några Ockelbo, två MCB Crescent och en Rusch
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.
- ocklahomare
- Inlägg: 48
- Blev medlem: 06 maj 2008, 22:11
- Ort: Gävle
- Kontakt:
Lite offtopic men har funderat på att skaffa en matta med lite bättre kammar och det känns bra att veta att man kan köra med 19-20 och inte skämmas. Går det att få tag på en 289 matta med 19mm kammar eller blir det till att skaffa en längre?ocklahomare skrev:Jag kör med värsta högkammsmattan hela 19mm.
På 7o talet körde ockelbo pojkarna med det.
Fatside förgasare och ny sekundär variator hör inte heller hemma i veteran.
Frågan är hur man klassar in en gammal fabriksracer från 71,det känns fel om den ska köra mot vätskekylda maskiner.
Några Ockelbo, två MCB Crescent och en Rusch
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.