Mitt Lynx 40-objekt igen... Hoppas ni inte tröttnar!
Jag fick ett renoveringsobjekt för praktiskt taget inga pengar (ett flak öl och en flaska whisky).
3000 kr senare börjar den vara riiiktigt vacker!
Den är ute ur fordonsregistret, men har tidigare varit registrerad och jag vet med vilket registreringsnummer, men det numret har varit i bruk på en VW Passat sen dess...
Med ursprungskontroll, registerutdrag från landsarkivet för att hitta de ursprungliga "papperen", typbesiktning o.s.v. kommer det att kosta mellan 1500 och 2000 kr för att få den registrerad igen.
Är det en motiverbar kostnad tycker ni? Är den värd 1500 kr mer som registrerad?
Registrera eller inte registrera, det är frågan...
-
- Inlägg: 6
- Blev medlem: 21 dec 2013, 18:53
- Ort: Köpmanholmen / Junsele
Registrera eller inte registrera, det är frågan...
Lynx 40 -70
Lynx 5900 GLX -84
Lynx Forrest Fox -96
Lynx 5900 GLX -84
Lynx Forrest Fox -96
- Southern Hill Custom
- Sponsor medlem
- Inlägg: 757
- Blev medlem: 15 nov 2007, 22:53
- Ort: RÄTTVIK
Re: Registrera eller inte registrera, det är frågan...
JA.Skogsräven skrev:Mitt Lynx 40-objekt igen... Hoppas ni inte tröttnar!
Jag fick ett renoveringsobjekt för praktiskt taget inga pengar (ett flak öl och en flaska whisky).
3000 kr senare börjar den vara riiiktigt vacker!
Den är ute ur fordonsregistret, men har tidigare varit registrerad och jag vet med vilket registreringsnummer, men det numret har varit i bruk på en VW Passat sen dess...
Med ursprungskontroll, registerutdrag från landsarkivet för att hitta de ursprungliga "papperen", typbesiktning o.s.v. kommer det att kosta mellan 1500 och 2000 kr för att få den registrerad igen.
Är det en motiverbar kostnad tycker ni? Är den värd 1500 kr mer som registrerad?
Skulle jag välja mellan en oregistrerad och en registrerad i samma skick, skulle jag välja den registrerade även om den är 2000 kr dyrare.
// Lars
SNUS Ä ÅXÅ EN GRÖNSAK.