priser istället för "bud"

Kallvintern, jävulsturen eller annat skoterrelaterat snack
Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Re: priser istället för "bud"

Inlägg av marino carlsson » 19 nov 2011, 10:54

Visst är de konstigt de där med att vänta paket. Man sitter som en gammkäring i fönstret å vänta på ett tradera paket. Oavsett om det är en tomte man köpt mitt i juli.
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Användarvisningsbild
polymoog
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 378
Blev medlem: 17 jan 2009, 22:46
Ort: Nära havet
Kontakt:

Re: priser istället för "bud"

Inlägg av polymoog » 19 nov 2011, 11:25

Förstår även ditt resonemang (stavning?) SRX8R9, vi är ju olika, sen som du säger, det är bara bud som gäller på Tradera och Ebay (fast på Ebay kan man också köpa grejer ibland till ett fast pris). Men där är bud givningen mer öppet. Jag känner mig bara, att om jag bjuder för lågt, då skäms jag, och om jag bjuder för högt(!) så har jag betalat mer än vad jag behövde göra för varan ... detta pga på Blocket så vet man inte vad dem andra har bjudit. :)

elanmannen
Inlägg: 204
Blev medlem: 26 feb 2007, 18:10
Ort: Orsa

Re: priser istället för "bud"

Inlägg av elanmannen » 19 nov 2011, 12:09

"Är det för att som elanmannen säger att man ska kunna sitta å se vad saker kostar på forumet så hoppas jag det går hitta en annan hobby för det lät rätt trist."

Va är det för påhopp. Skärp dig. Dessutom värsta tankevurpan. Du postade ju själv den där Ockelbon som var så dyr på Blocket. Hade det bara stått "bud" hade du inte haft en aning om priset.
Chez nous c´est Ski-doo!

Haggla
Inlägg: 1069
Blev medlem: 25 feb 2010, 22:45
Ort: Örnsköldsvik (strömsund)
Kontakt:

Re: priser istället för "bud"

Inlägg av Haggla » 19 nov 2011, 16:11

vet ni vad vi gör??

Alla gör som de vill :-) budar högt budar lågt eller sätter fast pris eller bytes mot skrot - ja vad vi vill.
och köparen då får låta bli kommentera om budet är för lågt för han/Hon har ju skälv valt bud så då får man acceptera att det kommer allt mellan himmel och jord......
Ärv det fast pruis och man tycke det är för dyrt - låt bli kommentera du också.......
som sagt en del tror man ska få guld ur kattskit och en del säljer guld till kattskit pris..........men låt oss göra som vi behagar och tycker vi som köpare inte om att det står Bud, låt bli annonsen då......

Känns rimligt........

Användarvisningsbild
Andreas
Inlägg: 135
Blev medlem: 04 jan 2008, 17:20
Ort: Tandsbyn/Östersund

Re: priser istället för "bud"

Inlägg av Andreas » 20 nov 2011, 15:05

SRX8R9 skrev:Ja diskussionerna varvade på här. Men om man föredrar fast pris eller gillar att försöka förhandla med priset är väl delade meningar Det är väl så att om man inte är nöjd med priset som köpare vill man oftare pruta när det gäller mot privata försäljare. Och man accepterar företags priserna dom ska ju leva på det. Så man frågar kanske lite försynt om dom kan göra nånting på sista raden. Men å andra sidan får man ju då oftast nya grejor i stället. Men jag kommer iaf och fortsätta handla på Tradera och Ebay och buda. Tycker personligen att det är halva nöjet man kan faktiskt göra ena fantastiska klipp i bland (även fast man inte är rik) För jag behöver fortfarande många delar till mina maskiner och reflekterar inte så mycket på priset när jag köpt delen. Man får gilla läget. Jag blir mest nöjd när jag får öppna paketen. Nästan lika roligt som på Julafton när jag var ung.

Tradera och ebay är en annan sak det är ju auktionssajter. Det som jag tycker är drygt är folk som inte sätter ut pris på t.ex blocket. Dels pga att om man säljer nåt där så bör man ha ett hum om värdet, sen pga en så enkel anledning att sätter man inte pris på blocket så kommer ej heller annonsen att visas om man sorterar på just pris.

På auktionssajter kan man ju dessutom som säljare sätta ett lägsta pris om man vill.
A mighty good feeling comes with the CAT

Arctic Cat Pantera 5000 -77
Arctic Cat Crossfire 800 LTD -11

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Re: priser istället för "bud"

Inlägg av marino carlsson » 20 nov 2011, 15:40

elanmannen skrev:"Är det för att som elanmannen säger att man ska kunna sitta å se vad saker kostar på forumet så hoppas jag det går hitta en annan hobby för det lät rätt trist."

Va är det för påhopp. Skärp dig. Dessutom värsta tankevurpan. Du postade ju själv den där Ockelbon som var så dyr på Blocket. Hade det bara stått "bud" hade du inte haft en aning om priset.
Inte min mening att göra påhopp så ursäkta om du blev sårad. Vi brukar kunna ta lite ironi här inne.
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Re: priser istället för "bud"

Inlägg av marino carlsson » 20 nov 2011, 16:09

Slutsumman är ändå att var å en lär göra som man vill
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

twich
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 106
Blev medlem: 01 okt 2007, 15:57
Ort: kalix

Re: priser istället för "bud"

Inlägg av twich » 26 nov 2011, 21:27

Här är en liten inlaga i pris eller bud debatten!
:)

En del grejjer betingar ett högre pris än man tror!?!..
så säljaren blir nog mkt glad !,,
-passa på o fynda !..
http://www.ebay.com/itm/180760508778?ss ... 1423.l2649" onclick="window.open(this.href);return false;

Skriv svar