Älskar yamaha!!!

Kallvintern, jävulsturen eller annat skoterrelaterat snack
Användarvisningsbild
Gunnar
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3529
Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
Ort: Lule såklart, norr om lövånger
Kontakt:

Inlägg av Gunnar » 04 feb 2008, 20:15

Nålventil är köpt, 323:- = billigt! yamaha center hadde den hemma :shock:
Membran osv var lite halvdyrt, ska prova byta nålventi först och justera in förgasaren som det ska vara i boken....

ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74

Användarvisningsbild
Gunnar
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3529
Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
Ort: Lule såklart, norr om lövånger
Kontakt:

Inlägg av Gunnar » 06 feb 2008, 09:21

¨Det kommer inte upp nått i "nivå" röret, provat att skruva åt alla håll men nääää...
Den går bättre nu me ny nålventil men inte 100% bra...
Jag hittar inget som är galet i förgasaren :?

ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74

Användarvisningsbild
Sm-X
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 601
Blev medlem: 06 jan 2008, 20:56
Ort: Lauker(hem), Arvidsjaur, IBland Ume
Kontakt:

Inlägg av Sm-X » 06 feb 2008, 12:20

Hur går den dåligt då? Min dör som på tomgången men annars går den bra, bara man håller lite varv på den

sudden
Inlägg: 20
Blev medlem: 22 nov 2007, 18:02
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av sudden » 06 feb 2008, 12:33

Gunnar skrev:¨Det kommer inte upp nått i "nivå" röret, provat att skruva åt alla håll men nääää...
Den går bättre nu me ny nålventil men inte 100% bra...
Jag hittar inget som är galet i förgasaren :?
Du har inte glömt att ta bort gummi pluggen som sitter på nivå röret.Annars blir det lite svårt att justera bränsle nivån.Litet tips bara men det kanske du visste redan

Användarvisningsbild
Gunnar
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3529
Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
Ort: Lule såklart, norr om lövånger
Kontakt:

Inlägg av Gunnar » 06 feb 2008, 17:40

Nää jag kör utan gummi ... :lol:
Nu går den, vilken dröm att köra.... :shock:
Fick upp den i 50 på parkeringen, inte dåligt de me en rem från 80talet skulle jag tippa på....
Felet som var att nån hadde kortat av slangen som går ner i tanken, så pumpen sög bara luft fast det var 1/4 tank typ...
Den gick sådär halv bra på pallpock men när man ställde ner den på marken å skulle köra så stannade den bara...


Nu är det bara :
nya styrstål
Ruta
Lyse fram å bak
Bakljusglas
Dra åt lite skruvar
Byta olja
Ny rem

Joo hahahaa, när jag var ute åå körde så blev jag omkörd av ett boggihjul... :shock: Liten svets så sitter det nu fast igen.....

ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74

Användarvisningsbild
Gunnar
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3529
Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
Ort: Lule såklart, norr om lövånger
Kontakt:

Inlägg av Gunnar » 06 feb 2008, 18:16

Så nu är lyset fixat, drog en sväng å provkörde lyset... fyfan va bra det lyser... :shock:
Nää nu ställer jag bort den medans den är hel, nu är det bara å fara hem å fira me en folköl... :wink:

ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74

Användarvisningsbild
Sm-X
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 601
Blev medlem: 06 jan 2008, 20:56
Ort: Lauker(hem), Arvidsjaur, IBland Ume
Kontakt:

Inlägg av Sm-X » 06 feb 2008, 19:38

Jo gör det bara du luftar den nång gång då och då he he

anders
Inlägg: 126
Blev medlem: 31 maj 2007, 20:31
Ort: umeå

Inlägg av anders » 06 feb 2008, 23:19

ja tänk vad kul livet är ibland :)

Skriv svar