Ski-doo TNT 640
Ski-doo TNT 640
Skulle vilja vet allt om dessa, Kända fel och brister. Går det att få tag på delar?? Gemensamt med andra modeller??
Har en sådan på gång i bra skick, en reva i dynan och Varvräknaren vet jag inte funkar. Vad kan det vara för fel.
Har en sådan på gång i bra skick, en reva i dynan och Varvräknaren vet jag inte funkar. Vad kan det vara för fel.
Re: Ski-doo TNT 640
Välkommen
Börja med att göra en presentation
Börja med att göra en presentation
Tillhör brödraskapet Laser 440+
Snart utan fast telefon
Underdogs Racing Fan Club
Snart kom Telia å rullar upp telefonledningen och kvar blir väl bara dike som den låg i
Snart utan fast telefon
Underdogs Racing Fan Club
Snart kom Telia å rullar upp telefonledningen och kvar blir väl bara dike som den låg i
Re: Ski-doo TNT 640
Nu har jag gjort en presentation. Jag hade bommat det. sorry
Re: Ski-doo TNT 640
Tillhör brödraskapet Laser 440+
Snart utan fast telefon
Underdogs Racing Fan Club
Snart kom Telia å rullar upp telefonledningen och kvar blir väl bara dike som den låg i
Snart utan fast telefon
Underdogs Racing Fan Club
Snart kom Telia å rullar upp telefonledningen och kvar blir väl bara dike som den låg i
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Ski-doo TNT 640
Vi vill ha bilder! Eller jag iaf
Kända fel.. Det är väl inte så mycket som kan gå fel på en sån där. Motorn är i princip skottsäker förutom veven. Men eftersom TNT 640:n har ett extra lager på variatorsidan borde veven klara sig betydligt bättre än på Alpine/Valmont/Nordic 640:n. Byt ut variatorn till nåt vettigare med mindre obalans så är det mindre risk för vevproblem. Ett bra knep är att kolla om fläktkåporna har spruckit nånstans, om dom har det så är mest troligt veven sne eller så har den iaf varit dålig en gång i tiden.
Ett annat problem som kommer när man börjar trimma är att fläkten inte klarar av att kyla vänster cyllen. Men det är inga problem i orginal utförande.
Annars är väl hela maskinen en stadig konstruktion.
En ny matta till den är svindyr (8000+) så var rädd om den du har. Annars går det mesta att få tag i.. Servicedelar som packningssatser, tändningsprylar, kolvar osv går att köpa hos Rinab, mer modellspecifika delar går att hitta på ebay.
Varvräknaren kan vara kabelbrott eller den kan bara vara trasig, men du kan ju börja med att kolla om den alls får ström
Kända fel.. Det är väl inte så mycket som kan gå fel på en sån där. Motorn är i princip skottsäker förutom veven. Men eftersom TNT 640:n har ett extra lager på variatorsidan borde veven klara sig betydligt bättre än på Alpine/Valmont/Nordic 640:n. Byt ut variatorn till nåt vettigare med mindre obalans så är det mindre risk för vevproblem. Ett bra knep är att kolla om fläktkåporna har spruckit nånstans, om dom har det så är mest troligt veven sne eller så har den iaf varit dålig en gång i tiden.
Ett annat problem som kommer när man börjar trimma är att fläkten inte klarar av att kyla vänster cyllen. Men det är inga problem i orginal utförande.
Annars är väl hela maskinen en stadig konstruktion.
En ny matta till den är svindyr (8000+) så var rädd om den du har. Annars går det mesta att få tag i.. Servicedelar som packningssatser, tändningsprylar, kolvar osv går att köpa hos Rinab, mer modellspecifika delar går att hitta på ebay.
Varvräknaren kan vara kabelbrott eller den kan bara vara trasig, men du kan ju börja med att kolla om den alls får ström
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
Re: Ski-doo TNT 640
Det jag funderade mest på just nu är drivhjulen, dom kan nog vara lite spröda. Vad är det för delnig på dom. Har kikat i rinab katalogen kan det vara 2500558
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Ski-doo TNT 640
Blev en nolla för mycket där, 250558 borde funka iaf 250215 kan också funka men har lite större diameter.. Vilken av dom man ska ha beror på hur pass bra delningen stämmer på mattan. Det är iaf sällan det verkligen är 1,97 har vi iaf upptäckt...
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
Re: Ski-doo TNT 640
om du ska ha drivhjul så kolla på garge24 istället, drivhjulen där känns mycket stabilare än dom som finns hos tex duells och rinab. http://www.jofrab.se/commercePortal/pro ... Search=yes" onclick="window.open(this.href);return false;
Några Ockelbo, två MCB Crescent och en Rusch
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.
Re: Ski-doo TNT 640
Mellan vilka år tillverkades dessa tnt. Jag har inte rätta papprena så jag vet inte exakt.
Re: Ski-doo TNT 640
Ser ju fin ut!! Grattis !!
Tillhör brödraskapet Laser 440+
Snart utan fast telefon
Underdogs Racing Fan Club
Snart kom Telia å rullar upp telefonledningen och kvar blir väl bara dike som den låg i
Snart utan fast telefon
Underdogs Racing Fan Club
Snart kom Telia å rullar upp telefonledningen och kvar blir väl bara dike som den låg i
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Ski-doo TNT 640
Det där var en 70:a, frän
Samma chassi som 69:as TNT 669, och nästan samma som 71-72 440/640/775 också. Den där huven fanns bara 69 o 70.
Samma chassi som 69:as TNT 669, och nästan samma som 71-72 440/640/775 också. Den där huven fanns bara 69 o 70.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
- marino carlsson
- Sponsor medlem
- Inlägg: 5030
- Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
- Ort: Lycksele, Sweden
- Kontakt:
Re: Ski-doo TNT 640
Ruggigt cool..
http://www.retroevent.se
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Re: Ski-doo TNT 640
JÄTTE LÄCKER
SRX 440 -79
RUSCH "AMF" dubbelbandare MAG 340 -74
RUSCH R11 Wankel -71
RUSCH R11 Sachs SA280 -70
RUSCH R11 Sachs SA280 -69
RUSCH R1 ILO L297 19hk -68
kohler 440 f/c motor 2st
( LYNX G-type Rave 670 -00)
http://www.stm.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
RUSCH "AMF" dubbelbandare MAG 340 -74
RUSCH R11 Wankel -71
RUSCH R11 Sachs SA280 -70
RUSCH R11 Sachs SA280 -69
RUSCH R1 ILO L297 19hk -68
kohler 440 f/c motor 2st
( LYNX G-type Rave 670 -00)
http://www.stm.nu" onclick="window.open(this.href);return false;