Hej på Er!
Nu har jag fräst upp ett stort hål i vevhuset på en SACHS SA-290.
I det hålet ska det sitta en Reed-korg från en SRV, motorn blir liggande och kommer att monteras i Ockelbosses 600:a.
Kommer det att funka? - inte vet jag, men kul är det!!
Återkommer med info.
mvh L-Å L
Inte riktigt klok - men kul är det!!
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
coolt projekt....
jag håller på eller rättare sakt funderar på att stoppa ihop 2st srv motorer, alltså klyva dom på mitten och svetsa ihop den dom så att man får en tre cylindrig srv motor....
jag håller på eller rättare sakt funderar på att stoppa ihop 2st srv motorer, alltså klyva dom på mitten och svetsa ihop den dom så att man får en tre cylindrig srv motor....
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
de gör den inte, därför finns motorn bara på ritbordet än....Nordda skrev:Jag förstår inte hur tiden räcker till
joo 4cylindar har jag funderat på, problemet blir me tändningen.
Kör man me 3st cylindrar så kan man ta en gammal polaris 650 tändning som man får nästan gratis...
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
Hej på Er!
Jag måste lära mej hur man lägger in bilder, så att jag kan visa vad jag och grabben håller på med. -När vi kollade durationen på en sa 290-cylinder så förstår man varför den snyter ut hälften genom förgasaren, insuget och överströmmare har porttider som skvallrar om betydligt högre varvtal. Begr. sitter i avgasport. Åtgärd: SRV-Reedkorg mitt under motorn
höjning av avg.port 1.50 mm, Boosterportning i cylinder 2-kanaler och fönster till dessa portar i kolven, sedan en "lämplig" pipa, - visst lät det enkelt?. Vi får väl se om vi får i hop detta, men vi ska göra ett fösök.
ps. YAMAHA gjorde en 1 cyl. SR-292 1973 som gav 52 hk. - de ni!
Fanns det tändning på POLARIS då? Körde dom inte fortfarande med Fotogen och tändkula?
L-Å
Jag måste lära mej hur man lägger in bilder, så att jag kan visa vad jag och grabben håller på med. -När vi kollade durationen på en sa 290-cylinder så förstår man varför den snyter ut hälften genom förgasaren, insuget och överströmmare har porttider som skvallrar om betydligt högre varvtal. Begr. sitter i avgasport. Åtgärd: SRV-Reedkorg mitt under motorn
höjning av avg.port 1.50 mm, Boosterportning i cylinder 2-kanaler och fönster till dessa portar i kolven, sedan en "lämplig" pipa, - visst lät det enkelt?. Vi får väl se om vi får i hop detta, men vi ska göra ett fösök.
ps. YAMAHA gjorde en 1 cyl. SR-292 1973 som gav 52 hk. - de ni!
Fanns det tändning på POLARIS då? Körde dom inte fortfarande med Fotogen och tändkula?
L-Å
Intressant projekt. jag tycker att det är lättast att ladda upp bilder via www.geting.se där får man fram en kod som man sedan ska klistra in i forumet
Några Ockelbo, två MCB Crescent och en Rusch
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.