Att få grejer hitkörda

Kallvintern, jävulsturen eller annat skoterrelaterat snack
Poropojken
Inlägg: 24
Blev medlem: 05 jan 2009, 00:21
Ort: Flasbj

Att få grejer hitkörda

Inlägg av Poropojken » 07 jan 2009, 20:10

Mina Vännerrrrr.

Som gammal alfahanne och hirdman har jag vid ett flertal tillfällen varit i staterna och shoppat både skotrar och atv:er, jag vill tom minnas att jag var där med sleed en gång... Han köpte precis varenda RX1:a han såg!

Alla dessa gånger har det varit ett strul av bibliska proportioner att synkronisera allt med papper, transporter. I staterna känns det som man löper gatlopp mellan alla möjliga och omöjliga personer som ska ha en "fee".. Typ: Pallvagnsslitagefee, pack & prep fee, spännbandfee osv i oändlighet.

Nu har jag blivit äldre och visare och kommer här till sist till min fråga:

Har någon av er använt ett fraktbolag som man kontaktar och anger den plats där ens objekt står. Sen åker dom dit, stoppar den i en crate och ser till att grejen hamnar i närmaste hamnstad här i Sverige?

Jag är ruggigt het på att buda hem nåt på ebay (Kawa!) och jag har kommit fram till att det känns tryggare att klart för sig hur frakten ska gå till innan man slår till!

Nu, är det någon som har erfarenheter att dela med sig av??

PLUSSS
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 1650
Blev medlem: 17 jan 2007, 12:22
Ort: l
Kontakt:

Inlägg av PLUSSS » 07 jan 2009, 20:16

srx78............ stefan frisk från kiruna han har fått frågan flera ggr, och han tog hem en srx + massa grejjer oxå, han ringde bara shenker i kiruna och sa adressen i usa, 3 veckor senare ringde det i telefonen,,, PAKET finns att hämta på lastbils stationen, kolla med han :D

Poropojken
Inlägg: 24
Blev medlem: 05 jan 2009, 00:21
Ort: Flasbj

Inlägg av Poropojken » 07 jan 2009, 21:50

PLUSSS skrev:srx78............ stefan frisk från kiruna han har fått frågan flera ggr, och han tog hem en srx + massa grejjer oxå, han ringde bara shenker i kiruna och sa adressen i usa, 3 veckor senare ringde det i telefonen,,, PAKET finns att hämta på lastbils stationen, kolla med han :D
Talte just vid Hr Frisk. 18 papp nämnde han, det måste gå att komma billigare undan, speciellt då de skotrar jag vill kostar långt därunder!

Jag ska höra med en pojk på byn som envisas med att köpa hit fula amrikaanska motorcyklar, jag rapporterar om jag får fram något matnyttigt!

Skriv svar