Bias, Yamaha V-MAX 4 -93
Bias, Yamaha V-MAX 4 -93
Japp, då var man med i classic-klubben också
Hittade ett hyfsat fint exemplar, nån mindre spricka i huven samt lite läckage från kylaren.
Måste gå igenom variatorer och rengöra förgasarna innan premiärturen.
Hittade ett hyfsat fint exemplar, nån mindre spricka i huven samt lite läckage från kylaren.
Måste gå igenom variatorer och rengöra förgasarna innan premiärturen.
Senast redigerad av 1 Bias, redigerad totalt 21 gånger.
Yamaha SRX 340 -76
Yamaha STX 340 -76
Yamaha STX 340 -77
Yamaha SRX 440 -79
Yamaha Vmax4 -93
Ockelbo 380 -??
Yamaha STX 340 -76
Yamaha STX 340 -77
Yamaha SRX 440 -79
Yamaha Vmax4 -93
Ockelbo 380 -??
Re: Bias, Yamaha V-MAX 4 -92
Fin! Var det den i uppsala på blocket?
Ski-doo citation 3500 -80
ski-doo sno pro 340 -78
ski-doo blizzard 7500 -79
ski-doo formula plus -86
ski-doo mach 1-X -91
ski-doo formula plus efi -93
lynx racing 454 -96
ski-doo sno pro 340 -78
ski-doo blizzard 7500 -79
ski-doo formula plus -86
ski-doo mach 1-X -91
ski-doo formula plus efi -93
lynx racing 454 -96
Re: Bias, Yamaha V-MAX 4 -92
Yamaha SRX440-79.
Yamaha SRV540-81
Yamaha SRV 540-82.
Yamaha Exciter SX-93
Yamaha SRV540-81
Yamaha SRV 540-82.
Yamaha Exciter SX-93
Re: Bias, Yamaha V-MAX 4 -92
Yes, de vart en riktigt impuls affär:-)snopro78 skrev:Fin! Var det den i uppsala på blocket?
Yamaha SRX 340 -76
Yamaha STX 340 -76
Yamaha STX 340 -77
Yamaha SRX 440 -79
Yamaha Vmax4 -93
Ockelbo 380 -??
Yamaha STX 340 -76
Yamaha STX 340 -77
Yamaha SRX 440 -79
Yamaha Vmax4 -93
Ockelbo 380 -??
Re: Bias, Yamaha V-MAX 4 -92
Är de någon som vet lämplig bestyckning för körning i Storuman och Tärna?
Yamaha SRX 340 -76
Yamaha STX 340 -76
Yamaha STX 340 -77
Yamaha SRX 440 -79
Yamaha Vmax4 -93
Ockelbo 380 -??
Yamaha STX 340 -76
Yamaha STX 340 -77
Yamaha SRX 440 -79
Yamaha Vmax4 -93
Ockelbo 380 -??
Re: Bias, Yamaha V-MAX 4 -92
Alltid roligast så!Bias skrev:Yes, de vart en riktigt impuls affär:-)snopro78 skrev:Fin! Var det den i uppsala på blocket?
Ski-doo citation 3500 -80
ski-doo sno pro 340 -78
ski-doo blizzard 7500 -79
ski-doo formula plus -86
ski-doo mach 1-X -91
ski-doo formula plus efi -93
lynx racing 454 -96
ski-doo sno pro 340 -78
ski-doo blizzard 7500 -79
ski-doo formula plus -86
ski-doo mach 1-X -91
ski-doo formula plus efi -93
lynx racing 454 -96
Re: Bias, Yamaha V-MAX 4 -92
Alltid roligt med en 4:a grattis Ser ju riktigt bra ut för dom pengarna dessutom
Men jag skulle nästan tippa att det är en -94:a...
/Jens
Men jag skulle nästan tippa att det är en -94:a...
/Jens
YAMAHA
-76 STX 440
-77 STX 340
-76 SRX 340
-77 SRX 440
-78 SRX 440
-78 SSR 440
-79 SRX 440
-80 SRX 440
-81 SRX 440
-82 SRX 500
-83, -85, -86 Vmax 540
-79, -80 EX 440
-81, -83, -85, -86, -88, -89, -90, -91 SR 540
-80, -82, -83, -84 SS 440
-76 STX 440
-77 STX 340
-76 SRX 340
-77 SRX 440
-78 SRX 440
-78 SSR 440
-79 SRX 440
-80 SRX 440
-81 SRX 440
-82 SRX 500
-83, -85, -86 Vmax 540
-79, -80 EX 440
-81, -83, -85, -86, -88, -89, -90, -91 SR 540
-80, -82, -83, -84 SS 440
Re: Bias, Yamaha V-MAX 4 -92
Tack tack!RX439 skrev:Alltid roligt med en 4:a grattis Ser ju riktigt bra ut för dom pengarna dessutom
Men jag skulle nästan tippa att det är en -94:a...
/Jens
Googlade lite, ser faktiskt ut at vara en -93; a. Ja må kolla i papperna imorrn.
Hmm, hur har du lyckats luskat fram vad jag köpte den för? Nu vart ja nyfiken:-)
Yamaha SRX 340 -76
Yamaha STX 340 -76
Yamaha STX 340 -77
Yamaha SRX 440 -79
Yamaha Vmax4 -93
Ockelbo 380 -??
Yamaha STX 340 -76
Yamaha STX 340 -77
Yamaha SRX 440 -79
Yamaha Vmax4 -93
Ockelbo 380 -??
Re: Bias, Yamaha V-MAX 4 -93
Kollade i papperna, de var en -93 uttagen 1992-12-23. aja den får duga iaf.
Yamaha SRX 340 -76
Yamaha STX 340 -76
Yamaha STX 340 -77
Yamaha SRX 440 -79
Yamaha Vmax4 -93
Ockelbo 380 -??
Yamaha STX 340 -76
Yamaha STX 340 -77
Yamaha SRX 440 -79
Yamaha Vmax4 -93
Ockelbo 380 -??
Re: Bias, Yamaha V-MAX 4 -93
Var det inte så att det blev en 800cc 94!?
Yamaha Phazer SX -85
Yamaha SS 440 -81
Yamaha SS 440 -81
Re: Bias, Yamaha V-MAX 4 -93
Du får väl hitta nån bred skoterled med stora skyltar hängande mitt ovanför leden där 4an får varva ut en tidig söndagmorgon!
Jag minns när den där kom, den ser fortfarande ut som ett färdmedel för Dart Vader!
En riktig Classiker och milstolpe!
Jag minns när den där kom, den ser fortfarande ut som ett färdmedel för Dart Vader!
En riktig Classiker och milstolpe!
YAMAHA
THE WAY IT SHOULD BE
THE WAY IT SHOULD BE
Re: Bias, Yamaha V-MAX 4 -93
Grattis till ett fint ex. av den mest ultimata skotern.
Välkommen i gänget å four is more.
Häls. Harry / -95 Vmax 4 st.
Välkommen i gänget å four is more.
Häls. Harry / -95 Vmax 4 st.
Re: Bias, Yamaha V-MAX 4 -93
Fränt...!
Dekalerna antyder ju att det är en -93, om inte Jens sitter inne med annan information om just detta ex...?
Original -93 bestyckning fungerar för ledåka vid kustnivå, osäker på vad som gäller uppåt Storuman. Mitt tips är att kolla med Sören Stenman då han förmodligen har stenkoll på detta.
Om huven har oförklarliga sprickor (som inte är relaterade till krock eller krasch) så är det garanterat något som är fel med huvens linjering mot sidokåpor och tankkåpa. Huven är sinnessjukt tung och spricker direkt om den inte är "jämnt upphängd" runt om. Kolla så att frontbågen är centrerad och inte böjd åt något håll.
Kylaren som sitter ovanför motorn verkar ha varit en svaghet redan då det begav sig för dessa maskiner. Verkar som att de vibrerar sönder efter några hundra mil. Det finns flera kylare på ebay just nu, det svåra är bara att veta hur hela dessa verkligen är. Har själv köpt två begagnade ex varav den ena inte alls var tät...
Du vet säkert redan att du hittar mycket info på http://www.vmax4.com" onclick="window.open(this.href);return false;. Begagnatmarknaden där är också aningen större än i Sverige. Glöm inte att kalla din maskin Vmax-4. Om du skriver V-Max4 på det forumet så blir det lite grinigt...
Thomas Alatalo, Kalix
(nuvarande ägare till -93 #1349, faktiskt ägd av Harry på det glada nittiotalet...)
Dekalerna antyder ju att det är en -93, om inte Jens sitter inne med annan information om just detta ex...?
Original -93 bestyckning fungerar för ledåka vid kustnivå, osäker på vad som gäller uppåt Storuman. Mitt tips är att kolla med Sören Stenman då han förmodligen har stenkoll på detta.
Om huven har oförklarliga sprickor (som inte är relaterade till krock eller krasch) så är det garanterat något som är fel med huvens linjering mot sidokåpor och tankkåpa. Huven är sinnessjukt tung och spricker direkt om den inte är "jämnt upphängd" runt om. Kolla så att frontbågen är centrerad och inte böjd åt något håll.
Kylaren som sitter ovanför motorn verkar ha varit en svaghet redan då det begav sig för dessa maskiner. Verkar som att de vibrerar sönder efter några hundra mil. Det finns flera kylare på ebay just nu, det svåra är bara att veta hur hela dessa verkligen är. Har själv köpt två begagnade ex varav den ena inte alls var tät...
Du vet säkert redan att du hittar mycket info på http://www.vmax4.com" onclick="window.open(this.href);return false;. Begagnatmarknaden där är också aningen större än i Sverige. Glöm inte att kalla din maskin Vmax-4. Om du skriver V-Max4 på det forumet så blir det lite grinigt...
Thomas Alatalo, Kalix
(nuvarande ägare till -93 #1349, faktiskt ägd av Harry på det glada nittiotalet...)
93 Mach 1 670
93 Vmax-4 750
93 Vmax-4 750