Lynx Rave 670 1993 "Järnhästen"
Postat: 16 feb 2014, 19:36
Hallå.
Lite bilder och information om senaste köpet kommer här. Hämtad förra veckan. Min andra skoter totalt. Förlängd till 345 (summitboggie) med halvdan matta samt så sitter det A-C F7-plastskidor vilket leder till att den plogar som ett as...
Det har blivit en del skruvning pga att säljaren "glömde" att nämna vissa detaljer. Det första jag gjorde var att kapa styret då det var alldeles för brett samt bestyckade om den då den inte gick på fullgas. Munstyckena som satt i var 300/360 men byttes till 380/400 vilket gjorde en väldans skillnad! Ska skaffa fler munstycken och laborera lite med, har som inte gjort det förut. Visst går den för magert nu va? Är dock inte riktigt lika ljust i verkligheten som på bilden.
Justerade även trottlarna då de stod ca 3mm olika.
Fick även beställa en packningssats och byta oringarna som sitter i toppen då han inte alls satt dit nya när han bytte kolvar utan körde på gamla oringar och packningsmassa! Tog tyvärr inte kort på det men det var tryck i kylarvätskan samt att vätskan såg ut som mjölk...
Idag skulle jag smörja boggien och då fick jag syn på allt detta som var lindat runt drivaxeln. Gjorde även rent RAVE-ventilerna.
I framtiden har jag tänkt byta skidor, slänga på en styrhöjare samt gå igenom elen då ingenting fungerar tillfredsställande. Kan även bli en bigpipe-pipa samt uni-filter och lite annat lulllull beroende på ekonomin. Har läst en del om modellen men vet inte så mycket så har du haft en får du gärna berätta något matnyttigt eller bara en rolig historia
//Johan
Lite bilder och information om senaste köpet kommer här. Hämtad förra veckan. Min andra skoter totalt. Förlängd till 345 (summitboggie) med halvdan matta samt så sitter det A-C F7-plastskidor vilket leder till att den plogar som ett as...
Det har blivit en del skruvning pga att säljaren "glömde" att nämna vissa detaljer. Det första jag gjorde var att kapa styret då det var alldeles för brett samt bestyckade om den då den inte gick på fullgas. Munstyckena som satt i var 300/360 men byttes till 380/400 vilket gjorde en väldans skillnad! Ska skaffa fler munstycken och laborera lite med, har som inte gjort det förut. Visst går den för magert nu va? Är dock inte riktigt lika ljust i verkligheten som på bilden.
Justerade även trottlarna då de stod ca 3mm olika.
Fick även beställa en packningssats och byta oringarna som sitter i toppen då han inte alls satt dit nya när han bytte kolvar utan körde på gamla oringar och packningsmassa! Tog tyvärr inte kort på det men det var tryck i kylarvätskan samt att vätskan såg ut som mjölk...
Idag skulle jag smörja boggien och då fick jag syn på allt detta som var lindat runt drivaxeln. Gjorde även rent RAVE-ventilerna.
I framtiden har jag tänkt byta skidor, slänga på en styrhöjare samt gå igenom elen då ingenting fungerar tillfredsställande. Kan även bli en bigpipe-pipa samt uni-filter och lite annat lulllull beroende på ekonomin. Har läst en del om modellen men vet inte så mycket så har du haft en får du gärna berätta något matnyttigt eller bara en rolig historia
//Johan