Sida 4 av 6

Re: PRS-tråden

Postat: 17 jan 2014, 18:17
av Haggla
Vanlig kona typ alla Indy äldre passar dvs 30mm väl?

Re: PRS-tråden

Postat: 17 jan 2014, 18:37
av Tripple from hell
Super det kommer ta bort ett problem när jag nu får hem min .. .

Re: PRS-tråden

Postat: 17 jan 2014, 19:52
av Gunnar
skulle inte du få din vecka 5x? hoja... men den som väntar på nått gott han får det aldrig.... typ eller ??? äää rotax är inget att vänta på. :thumbright:

Här är en bild på min Mx med racetrimmad 454 :thumbright:

Re: PRS-tråden

Postat: 17 jan 2014, 21:46
av Tripple from hell
Ha ha jo man börjar faktiskt bli lite otålig snart , hade ju som mål att man i alla fall köra den i vinter ...

Re: PRS-tråden

Postat: 18 jan 2014, 18:33
av FireBurst Rider
Håller med Tomas! Har samma mål som du!! ;-)

Re: PRS-tråden

Postat: 19 jan 2014, 18:28
av Haggla
Var ute på premiär tur idag efter motor hel gå i genom den....blir bra korv grillar maskin.

Re: PRS-tråden

Postat: 22 jan 2014, 15:10
av Haggla
Äntligen fått alla bitar på plats (tog 1 månad hitta åt papper på annat ställe) så har hämtat hem en Gammal plus chassie -86 som projekt till sommaren tänkte jag och ska nog byggas iordning orginal, tycker denna årsmodell är fantastisk snygg iaf.

Re: PRS-tråden

Postat: 22 jan 2014, 19:00
av snopro78
Ojojoj! Mer bilder! Kom igen!

Re: PRS-tråden

Postat: 22 jan 2014, 22:08
av FireBurst Rider
Ja tack! Bilder ;-)

Re: PRS-tråden

Postat: 22 jan 2014, 22:28
av Haggla
Har Tyvär inte så mycket att läggs in :-) chassi rensat men har det mesta på lager som tur är men rak o hel o sitter typ 87-89 ans buk men riktigt fin. Så blir sommar projekt men nästa vinter så hoppas jag vara ute som en av 3-4 lyckliga ägare i Sverige av en -86
Jo vet vars orginal motor mm är men det går trögt med honom....
Så det jag egentligen är mest intresserar av är orginal avgas System, tänkte ha F.A.S.T systemet till en annan.......Prs maskin....

Re: PRS-tråden

Postat: 23 jan 2014, 07:20
av snopro78
Jaså vi är så få, som 3-4st!?

Re: PRS-tråden

Postat: 23 jan 2014, 08:17
av Haggla
Jo tror det är så...4 iaf gissar på om det togs in känner till 3st o har luskat till o från på detta.
6 så lär ju 1-2 vara sänt till himlen.men de är fina dekalad o blank svarta.

Re: PRS-tråden

Postat: 23 jan 2014, 08:36
av snopro78
Jo det är ju den finaste formulan i mina ögon, min brorsa har en 86:a som är mycket ambitiöst ombyggd till en 91:a plus X, det är fö. Krister Johanssons gamla 86:a :) men det är bara bulkheaden, mätarna och papperen som är kvar, resten var tydligen helt sönderkört :)

Re: PRS-tråden

Postat: 23 jan 2014, 12:43
av Haggla
Ok, ska kolla lite historia på denna men kom från Lycksele 2005, om jag fattar rätt har inte du en 86a? Så har du o bror din varsin? Den andra jag vet av ska jag åka kika på framgenom men den är ej dekalad men annars relativt orginal.

Re: PRS-tråden

Postat: 23 jan 2014, 14:55
av snopro78
Jajjemen, vi har varsin. Tror jag ringde på din plus 2005, hade til och med bilder på den på nån gammal dator, tycks minnas att dom skulle ha 2500:- då, helt körbar :), tycks minnas att det var i Lycksele. Har ångrat så jävulskt att jag inte köpte den...
Min 86:a kan du se i första inlägget i denna tråd.

Re: PRS-tråden

Postat: 23 jan 2014, 15:34
av Haggla
Ok! Vi hörs nog av via pm framgenom.....

Re: PRS-tråden

Postat: 23 jan 2014, 15:37
av Gunnar
Jag måste byta tunnel på min 85as, från vilken annan model kan jag låna en?
Everest kan den funka?

Re: PRS-tråden

Postat: 23 jan 2014, 16:00
av snopro78
Alla prs 85-tom-87 är väl i alla fall samma. Borde gå hitta nån skrotad mx-87. Kanske är samma bredd på everest-tunneln...

Re: PRS-tråden

Postat: 23 jan 2014, 18:06
av Gunnar
jo de är ju samma men dom är ofta sönderhoppade eller sönderborrade alla prs tunnlar från 87.
Lättare att hitta ett gubbkört Everest tunnel

Re: PRS-tråden

Postat: 24 jan 2014, 18:13
av Tripple from hell
En liten fråga här .. hur skulle det fungera med att sätta ett par aaen pipor från en 537:a på min 643:a ? skulle det funka eller skulle det bara låta ?
/ Tomas