Sida 3 av 6

Re: PRS-tråden

Postat: 20 nov 2013, 22:14
av Haggla
Bygg den såhär så blir det bra fart...... :!:

Re: PRS-tråden

Postat: 21 nov 2013, 09:05
av snopro78
Vad kul Thomas! Blir spännande att se, nog ska det gå få tag på grejjer!

Re: PRS-tråden

Postat: 21 nov 2013, 09:09
av snopro78
Föresten Haggla, vet du om det skiljer nåt i portning vevhus och cylindrar i BV-motorn jämfört med en standard 643? Tänkte annars jag skulle plocka upp min och jämföra med ett standard vevhus i vinter.

Re: PRS-tråden

Postat: 21 nov 2013, 19:48
av Haggla
vet ej tyvär exakt vad som skiljer, läste det en gång men kommer ej ihåg bu eller bä...... men vad som skiljer till den på bilden ovan vet jag....... :-)

Re: PRS-tråden

Postat: 21 nov 2013, 22:56
av Tripple from hell
Är det nån som kan svara på om driftsäkerheten är bättre eller sämre på 670
Tycks minnas första året den kom att den hade mycket haverier kring Arvidsjaur
/ Tomas

Re: PRS-tråden

Postat: 22 nov 2013, 06:37
av Haggla
Det var väl så att förr i tiden hade msn inte kunskapen msn har idag med bestyckning etc, vi ha då aldrig haft något bekymmer vare sig med fullrace 643 i olika variationer eller som mach 1x utförande.
He gå ju körA fast på vägen också....:-)

Re: PRS-tråden

Postat: 18 dec 2013, 21:37
av Haggla
Vad har 86 resp 87 för Serie nr på plusen?

Re: PRS-tråden

Postat: 18 dec 2013, 21:48
av snopro78
-86 har 3726

Re: PRS-tråden

Postat: 18 dec 2013, 22:17
av Haggla
Ok! Tack för info!

Re: PRS-tråden

Postat: 12 jan 2014, 13:44
av snopro78
Senaste inköpet, -93 formula plus EFI, fungerande unsprutning, nu i alla fall, tror inte jag åker på några längre turer...
Bild

Re: PRS-tråden

Postat: 12 jan 2014, 14:46
av Holländaren
Fränt med EFI :thumbright:
Kan inte vara helt lätt att få tag i delar om insprutningen börjar strula.

Re: PRS-tråden

Postat: 12 jan 2014, 15:48
av snopro78
Haha, nä det är nog nästan omöjligt. Har aldrig läst om nån med fungerande efi så det känns ganska unikt. Tror aldrig jag kommer våga köra den....;)

Re: PRS-tråden

Postat: 12 jan 2014, 15:56
av Holländaren
Å andra sidan måste det ju finnas många som det är bytt till förgasare på så det borde ju finnas delar till övers, gäller bara att hitta dom :)

Re: PRS-tråden

Postat: 12 jan 2014, 16:11
av snopro78
Jo iofs, så till vida att dom inte i vredesmod åkt i bingen ;)

Re: PRS-tråden

Postat: 12 jan 2014, 22:11
av FunnyCar
Grattis till inköpet!
Ska kolla men minnet säger att jag har nya EFI system till Rotax liggandes ifall du någongång skulle behöva spareparts.
Köpte upp ett lager från en nedlagd ski-doo Lynx handlare för 6-7 år sen... Inga storsäljare direkt :lol:

Re: PRS-tråden

Postat: 12 jan 2014, 23:09
av snopro78
Hahaha! Tackar! Ja kolla gärna, jag kanske är hela målgruppen ;)

Re: PRS-tråden

Postat: 13 jan 2014, 15:16
av FunnyCar
Har 2 nya boxar samt 2 injektorer med diverse tillhörande krimskrams :lol: .
Nytt i kartong så nog ska vi se till att du håller den vid liv ;)

Re: PRS-tråden

Postat: 13 jan 2014, 17:33
av snopro78
Coolt! Är mkt intresserad! ;) säg ett pris bara.

Re: PRS-tråden

Postat: 16 jan 2014, 22:07
av Haggla
Lägger väl upp en som jag köpte i sensommaren/höst Mach 1 670 1994 540mil chassie nr0008
Någon klåpare som hade den som inte riktigt kunde med förgasare... har gått igenom motor o tittat till den lite iaf

Re: PRS-tråden

Postat: 17 jan 2014, 16:47
av Tripple from hell
Stiligt Stefan ! Gillar färgsättningen skarpt på dom där, mycket snyggare än 93 orna som hade det blåa i sig. Vad är det för kona på en 643 motor tänkte montera en polaris variator ??