Sida 6 av 6

Re: PRS-tråden

Postat: 25 dec 2014, 18:53
av Tripple from hell
Riktigt fina slädar Stefan !!

Re: PRS-tråden

Postat: 28 dec 2014, 08:14
av Haggla
ja men visst Tomas!! ska tvätta upp 94an nu och den blir en bruks maskin på korv grillning!!

Re: PRS-tråden

Postat: 13 jan 2015, 19:42
av Deerehunter
Just ja! Här är min 92a som vilar efter att ha visat ungarna vad skidres är.
BildBild

Re: PRS-tråden

Postat: 01 jan 2019, 17:56
av le700
Haggla skrev:
25 dec 2014, 14:10
Slänger väl ut en bild på min 92as Mach 1 1 ägare, blir mer bilder sen ska börja tvätta upp den snart. Samt min 93a jag bytte bort till min bror som det sitter en 611cc race motor i men funkar bra ändå :-)
Wow, virkelig en flott maskin. Hadde vært gøy å fått tak i en strøken 92à (..når man ikke klarer å få tak i en mach 1x).

Re: PRS-tråden

Postat: 20 jan 2019, 17:00
av Alatalo
image.jpeg
Numera ägare till en 93 Mach1.

Re: PRS-tråden

Postat: 22 jan 2019, 20:35
av RX439
Jag har ett svart får i min samling men den är minst sagt unik så den får en plats!

Re: PRS-tråden

Postat: 22 jan 2019, 20:37
av RX439
1993

Re: PRS-tråden

Postat: 22 jan 2019, 20:38
av RX439
1993

Re: PRS-tråden

Postat: 22 jan 2019, 20:41
av RX439
[

Re: PRS-tråden

Postat: 22 jan 2019, 20:42
av RX439
20120417_182201.jpg

Re: PRS-tråden

Postat: 23 jan 2019, 15:34
av Alatalo
Jo, den där har man ju hört talas om. Inte alla som lyckas springa på ett exemplar som har gått noll mil och fortfarande har skyddsplasten på...Vet du om den ens är startad någon gång...?

Re: PRS-tråden

Postat: 25 jan 2019, 19:30
av RX439
Ja det är ganska brutalt minst sagt. Den har visst startats en gång då den packades upp ur lådan

Re: PRS-tråden

Postat: 01 feb 2019, 20:23
av Alatalo
Någon tidigare ägare till min Mach 1'a verkar ha glömt att täcka över huvens front vid sommarförvaring, eller något liknande. Huvens front, Mach 1 dekalen som sitter längst fram på huvens front samt huvgallrena har i alla fall bleknat rejält jämfört med resten av skotern. Jag tänkte därför börja lite enkelt med en "touch up" av detta område. Nytillverkade dekaler är redan säkrade från www.doodecals.com och huvgallrena bör gå att lacka om.

Men vilken färg är original huvgaller...? Blanksvart eller mattsvart...?

Re: PRS-tråden

Postat: 09 mar 2019, 08:41
av Alatalo
Planer inför sommaren börjar att ta form...

Enligt uppgift på amerikanska forum så är PRS-chassiet ett av de första chassien som pulverlackades. Jag vet inte om detta stämmer, men PRS-chassiet är också ökänt för att inte ha en särskilt bra lack. Många maskiner har därför lacksläpp och rost på stålrörsramen.

En fråga till någon som har varit involverad i renovering, reparation eller en komplett isärtagning av ett PRS-chassie:

Är den främre ståldelen och tunneln lackade separat före montering eller tillsammans efter montering...? Är de dolda ytorna (som ligger mot varandra efter montering) lackade eller inte alls...?

Re: PRS-tråden

Postat: 20 mar 2019, 16:44
av Alatalo
Ifall någon bryr sig så fick jag svaren på frågorna ovan från Mr Bosse Strandberg himself:

Ja, chassiet är pulverlackat.

Ja, den främre ramen och tunneln är lackade separat, så de har färg även på dolda ytor.

Re: PRS-tråden

Postat: 20 mar 2019, 20:40
av SS440-80
Kanon att du fyller i svaren på frågorna :thumbright: Ingen annan visste ju, för då hade du såklart fått svar ;)

Re: PRS-tråden

Postat: 06 apr 2020, 21:27
av The Jeeper
Detta är kanske rätt ställe att få svar på min fråga.

Fick tag i denna skönhet till ett bra pris.
Bild
En 91:a med 643:a. Efter lite mekan så går den kanon, hela vevhuset var oljefyllt då packboxen till pumpen hade krypit ut.
Till frågan.
Den kuggar över på mattan, har sträckt det som går, det kanske är 5mm mellan slides och matta och nu är det slut på justerskruv.
Så fort man trycker i gasen så lättar skidorna, boggin sätter sig direkt i bak. Som jag har förstått så hör inte det vanligheterna i och med att dom är ganska tunga.
Kan bakre dämparen vara för lite spänd?

Ös på med förslag.

//John