Sida 1 av 6
PRS-tråden
Postat: 29 jan 2012, 20:13
av snopro78
Kanske obegripligt för vissa men jag vet att vi är några här som har en fallenhet för ski-doos formula modeller -85-94. Börjar väl med att lägga upp ett par bilder på mina blyslädar i hopp om att fler hakar på
En gammal bild på min mx -85
Plus -86
Mach 1-X -91
Re: PRS-tråden
Postat: 29 jan 2012, 20:49
av Bosse_666
alltid trevligt med formula och mach1
här är mins 88as mxlt
dock så ser det ut så här när man öppnar motorhuven
Re: PRS-tråden
Postat: 29 jan 2012, 20:54
av snopro78
Oj! Frostskada?
Re: PRS-tråden
Postat: 29 jan 2012, 21:16
av hojen
Härligt med en sån här tråd
ska samla ihop lite av mina bilder både på det som jag haft och ny förvärvet
Re: PRS-tråden
Postat: 03 feb 2012, 13:52
av hojen
Du Niklas!
Kan det vara så illa att det bara är jag och du som är PRS nördar ?
Bilder kommer på mina så fort som det går att gå utanför dörren utan att frysa ihjäl
Re: PRS-tråden
Postat: 03 feb 2012, 14:01
av spider66
PRS
Är det samma som PMS
Re: PRS-tråden
Postat: 03 feb 2012, 14:27
av hojen
spider66 skrev:PRS
Är det samma som PMS
Nu ska du inte bli sånn
Re: PRS-tråden
Postat: 06 feb 2012, 15:42
av snopro78
Vi tog ut och gasade lite med x:arna idag.
Re: PRS-tråden
Postat: 06 feb 2012, 19:04
av hojen
Re: PRS-tråden
Postat: 06 feb 2012, 19:12
av Holländaren
Riktig snygga maskiner, gillar speciellt plussen. 91orna blev mycket snyggare än 90orna.
Jag ska försöka komma ihåg å fota dom där framvagnsgrejerna åt dig också
Re: PRS-tråden
Postat: 06 feb 2012, 21:58
av marino carlsson
En klasskompis familj var med å tävlade i två tävlingar där man skulle hitta på en slogan i ena tävlingen å i andra minns jag inte vad man skulle göra. Iaf var priset i ena tävlingen en splonkans Mach 1:a och i andra tävlingen var det en lika splonkans Formula Plus. Skitkorvarna vann i båda tävlingarna samma år. När vi var på gruppträff hos dem fick vi åka på dessa, typ 11-12 bast och jag minns hur fasansfullt snygga man tyckte dem var då. Båda givet utrustade med färgade lågsportrutor. Ursch vad orättvist det var.
Re: PRS-tråden
Postat: 06 feb 2012, 22:15
av Holländaren
Själv så ska jag sätta en hög ruta på min 90a, kanske till våren att man sätter tillbaks den låga rutan.. Men nu har jag ju den långa touringmodellen så det spelar nog mindre roll för utseendet iaf
Var och körde den idag i 28 minus och kan säga att man kan ju lika gärna vara helt utan ruta, absolut noll skydd ger den låga rutan, inte ens för händerna. Frös som en hund men vad gör man inte för å trampa upp en testbana...
Re: PRS-tråden
Postat: 07 feb 2012, 07:59
av w9816
snopro78 skrev:Mach 1-X -91
Awww, en sån hade jag också...saknar den lite nu då man hunnit förtränga alla problem man hade med den...
Re: PRS-tråden
Postat: 07 feb 2012, 14:02
av snopro78
Holländaren skrev:Riktig snygga maskiner, gillar speciellt plussen. 91orna blev mycket snyggare än 90orna.
Jag ska försöka komma ihåg å fota dom där framvagnsgrejerna åt dig också
Tack, ingen brådska!
Re: PRS-tråden
Postat: 07 feb 2012, 14:04
av snopro78
Fick papperen på tidigare ägare från SVAR, första ägare på mach 1-x:en, Krister Johansson Gargnäs! Vinstlott! Självaste kungen.
Re: PRS-tråden
Postat: 07 feb 2012, 17:22
av marino carlsson
Härligt, å där steg den lite i pris
Re: PRS-tråden
Postat: 11 feb 2012, 16:55
av commodore71
DSC00012_3.jpg
Hallå,
Jag är ny på forumet och tillika också lite PRS-frälst
Här bifogas en sommarbild på min Mach1 som omnäms i min signatur.
Med vänliga hälsningar
Jens Persson
Re: PRS-tråden
Postat: 11 feb 2012, 18:17
av snopro78
Oj! Den såg väldigt fin ut! Är det du som har byggt den?
Re: PRS-tråden
Postat: 11 feb 2012, 18:27
av snopro78
Bild från idag, tre generationer formula. Blev en 10-milatur. Grymt jobbigt på dagens sönderkörda leder!
Re: PRS-tråden
Postat: 11 feb 2012, 19:06
av hojen
commodore71 skrev:DSC00012_3.jpg
Hallå,
Jag är ny på forumet och tillika också lite PRS-frälst
Här bifogas en sommarbild på min Mach1 som omnäms i min signatur.
Med vänliga hälsningar
Jens Persson
SNYGG!!
Är det en -91,a ? boggien ser lite annorlunda ut mot min ? ingen tunnelförlängning ?
är det en äkta "Racing" eller är det någon som plockat ihop delar ? är det rätt framvagn på den ? sorry många frågor blev det
Mvh/Hasse