Pipor av hemmabyggd modell.
Re: Pipor av hemmabyggd modell.
Är de nån som har bild på en pipa till sa 290 som passar Ockelbo 600?
Re: Pipor av hemmabyggd modell.
Ockelbo Turist -64 (Såld)
Ockelbo 300 -67
Ockelbo 300-68
Ski-doo everest 340 -77
Yamaha sm340 -75?
Yamaha cs340 lång -91
Yamaha viper er -03
Yamaha STX 582 L/C MOD -77
Arctic Cat crossfire 8 sno pro (vit) -10
Ski-doo Everest 340 -79
Ockelbo 300 -67
Ockelbo 300-68
Ski-doo everest 340 -77
Yamaha sm340 -75?
Yamaha cs340 lång -91
Yamaha viper er -03
Yamaha STX 582 L/C MOD -77
Arctic Cat crossfire 8 sno pro (vit) -10
Ski-doo Everest 340 -79
Re: Pipor av hemmabyggd modell.
Hej! Är det någon som kan rådgiva mig på hur många steg jag ska börja göra pipan på? Funderar på göra 2 stegs, men en 3 stegs Diffuser känns det som jag kan göra en pipa anpassad för ett bredare powerband.
Skotrar jag haft/har:
sinus 440
ockelbo 300s
lynx cobra enduro
Yamaha et 340
2st ockelbo 300
2st Snotric sc20
Arcticcat Jag same
Arcticcat panther lång
Polaris fusion 900
sinus 440
ockelbo 300s
lynx cobra enduro
Yamaha et 340
2st ockelbo 300
2st Snotric sc20
Arcticcat Jag same
Arcticcat panther lång
Polaris fusion 900
Re: Pipor av hemmabyggd modell.
Vad är coefficient i exhaust calculator?
är det den tid kolven står still i tdc?
är det den tid kolven står still i tdc?
Ockelbo Turist -64 (Såld)
Ockelbo 300 -67
Ockelbo 300-68
Ski-doo everest 340 -77
Yamaha sm340 -75?
Yamaha cs340 lång -91
Yamaha viper er -03
Yamaha STX 582 L/C MOD -77
Arctic Cat crossfire 8 sno pro (vit) -10
Ski-doo Everest 340 -79
Ockelbo 300 -67
Ockelbo 300-68
Ski-doo everest 340 -77
Yamaha sm340 -75?
Yamaha cs340 lång -91
Yamaha viper er -03
Yamaha STX 582 L/C MOD -77
Arctic Cat crossfire 8 sno pro (vit) -10
Ski-doo Everest 340 -79
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Pipor av hemmabyggd modell.
Kolven står aldrig still
Coefficient gissar jag att dom menar horn coefficient.
Coefficient gissar jag att dom menar horn coefficient.
This coefficient Kh is called the horn coefficient, with typical values between one and two. Small values of Kh are best suited to Grand Prix engines with narrow power bands, larger values are for wider more flexible engines.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
Re: Pipor av hemmabyggd modell.
Typiska värden mellan 1 & 2 vadå?
Vad ska man knappa in där då tro?
Vad ska man knappa in där då tro?
Ockelbo Turist -64 (Såld)
Ockelbo 300 -67
Ockelbo 300-68
Ski-doo everest 340 -77
Yamaha sm340 -75?
Yamaha cs340 lång -91
Yamaha viper er -03
Yamaha STX 582 L/C MOD -77
Arctic Cat crossfire 8 sno pro (vit) -10
Ski-doo Everest 340 -79
Ockelbo 300 -67
Ockelbo 300-68
Ski-doo everest 340 -77
Yamaha sm340 -75?
Yamaha cs340 lång -91
Yamaha viper er -03
Yamaha STX 582 L/C MOD -77
Arctic Cat crossfire 8 sno pro (vit) -10
Ski-doo Everest 340 -79
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Pipor av hemmabyggd modell.
Har du nån länk till programmet du använder?
För i den versionen av Exhaust Calculator jag hittar (2.0b som jag hittade här) så finns inget som heter coefficient.
Är det nu verkligen horn coefficient så ska skulle jag lägga den runt 1,2-1,4 på en skoter beroende på vad det är för motor.
För i den versionen av Exhaust Calculator jag hittar (2.0b som jag hittade här) så finns inget som heter coefficient.
Är det nu verkligen horn coefficient så ska skulle jag lägga den runt 1,2-1,4 på en skoter beroende på vad det är för motor.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
Re: Pipor av hemmabyggd modell.
gjorde ett par pipor till 503an
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: Pipor av hemmabyggd modell.
vad har du använt för program till 503 piporna vilket varvtal..Mvh per
Re: Pipor av hemmabyggd modell.
dom är gjorda i bimotion för 8000rpm. ska bänka å se va de blev för effekt
Re: Pipor av hemmabyggd modell.
låter kanon är det där någn ritning du skulle kunna dela av dig med
Re: Pipor av hemmabyggd modell.
jodå de kan ja visst göra
Re: Pipor av hemmabyggd modell.
kan du mejla en kopia till mig. melj address ....erikssonper1974@gmail.com,,,,,super tack på förhandcutlass skrev:jodå de kan ja visst göra
Re: Pipor av hemmabyggd modell.
snabb bänkade då var den på 60 hk på 8800 men en kolvring gick av så den knackade sönder lite i toppen ha inte hunnnit testa nått mer efter
Re: Pipor av hemmabyggd modell.
Tack för ritningen. vad är det gjort åt motorn i övrigt.har du byggt e bromsbänk
Re: Pipor av hemmabyggd modell.
avgasporten är breddad 75% sen är cyllarna höjda så de är 134 i spol duration och 200 i avgasdutation planad topp sen är de nog inte gjort nått mer
Re: Pipor av hemmabyggd modell.
nä min far köpte en
Re: Pipor av hemmabyggd modell.
hej kan du mejla en kopia igen jag lyckades radera på nåt sätt
Re: Pipor av hemmabyggd modell.
Längden på piporna ska vara samma, sen hur du måste vinkla för att få det att passa får du prova dig fram.
Re: Pipor av hemmabyggd modell.
bänkning på 503 rören
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.