Variatortips SM300

Chassie, Drivlina, osv
Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Variatortips SM300

Inlägg av marino carlsson » 20 jan 2011, 02:59

Någon som har något äss i rockärmen då det gäller att få en original SM300 variator att fungera lite bättre än original.. Eller om någon sitter å trycker på en powerblock till dessa så hör jättegärna av er.

Mvh Marino
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Användarvisningsbild
bellman
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 84
Blev medlem: 10 jan 2008, 09:22
Ort: Lycksele

Re: Variatortips SM300

Inlägg av bellman » 20 jan 2011, 11:40

Prata med Jonny.
Livet är som bäst när man sitter på en yamaha.

blomp68
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 106
Blev medlem: 22 nov 2009, 13:02
Ort: Hammerdal
Kontakt:

Re: Variatortips SM300

Inlägg av blomp68 » 20 jan 2011, 13:15

Samma bekymmer Marino :(
" Hörs man inte syns man inte"

blomp68
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 106
Blev medlem: 22 nov 2009, 13:02
Ort: Hammerdal
Kontakt:

Re: Variatortips SM300

Inlägg av blomp68 » 22 jan 2011, 10:46

Tar för givet att det ska sitta en 1106 rem, men tycker den verkar lite för bred. På sekundären ligger den perfekt men på motorn verkar det " trångt"! Nån som har koll på avstånd, sidoförskjutning osv?
" Hörs man inte syns man inte"

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Re: Variatortips SM300 - nya upptäckter

Inlägg av marino carlsson » 23 jan 2011, 21:36

1106 tror jag det sitter i min med och den ligger då bra på bredden. Men har du för hög tomgång så drar skivorna på remmen å skotern vill iväg.

Nu har jag upptäckt ett litet problem.

Eftersom min skoter vill böpa när man trycker på gasen just innan den sedan kommer igång å går hur bra som helst så tänkte jag att kanske lågfarten inte riktigt var rätt. Kollade instruktionsboken och den säger 5/8 dels varv ut. Min var ett helt varv ut men om jag ställer den som den ska vara så startar den inte. Den måste minst vara 3/4 varv ut för att gå igång.. Någon som har någon aning om vad det kan bero på?
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Skriv svar