Hej! Jag är ny här på forumet.
Jag har problem med min SRV. När jag drar iväg med skotern så går den bra tills jag motorbromsar och ska dra på igen, då går det som tungt för skotern. Motorbromsar jag tills det att skotern nästan stannar så vill den driva på tomgången tills jag tvär bromsar, då säger det "klick" och skotern går på tomgång igen och "driver" inte så att säga. Jag lurar på att det är sekundären som inte växlar tillbaka som den ska men att den "far till sig" när jag bromsar till.
Har aldrig bytt glidklackar eller ens delat en sekundär. Är det svårt är det någon som kan förklara hur det går till så att jag kolla och ev. utesluta att det är där jag har problemet?
Vore bra vill ju rasta SRV till påsk i år också!
Byte glidklackar SRV 1989?
Re: Byte glidklackar SRV 1989?
Hej och välkommen Börja med att göra en presentation enligt forumreglerna.
http://retroskoter.com/viewtopic.php?f=1&t=7" onclick="window.open(this.href);return false;
Det finns en tråd här i "tekniksnack" som handlar om service på sekundärer.
http://retroskoter.com/viewtopic.php?f=17&t=5926" onclick="window.open(this.href);return false;
Det är ungefär samma jobb på de flesta retroskotrar.
Lycka till
http://retroskoter.com/viewtopic.php?f=1&t=7" onclick="window.open(this.href);return false;
Det finns en tråd här i "tekniksnack" som handlar om service på sekundärer.
http://retroskoter.com/viewtopic.php?f=17&t=5926" onclick="window.open(this.href);return false;
Det är ungefär samma jobb på de flesta retroskotrar.
Lycka till
Tillhör brödraskapet Laser 440+
Snart utan fast telefon
Underdogs Racing Fan Club
Snart kom Telia å rullar upp telefonledningen och kvar blir väl bara dike som den låg i
Snart utan fast telefon
Underdogs Racing Fan Club
Snart kom Telia å rullar upp telefonledningen och kvar blir väl bara dike som den låg i
Re: Byte glidklackar SRV 1989?
Primären ej sekundären när den driver på tomgång
SRX 440 -79
RUSCH "AMF" dubbelbandare MAG 340 -74
RUSCH R11 Wankel -71
RUSCH R11 Sachs SA280 -70
RUSCH R11 Sachs SA280 -69
RUSCH R1 ILO L297 19hk -68
kohler 440 f/c motor 2st
( LYNX G-type Rave 670 -00)
http://www.stm.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
RUSCH "AMF" dubbelbandare MAG 340 -74
RUSCH R11 Wankel -71
RUSCH R11 Sachs SA280 -70
RUSCH R11 Sachs SA280 -69
RUSCH R1 ILO L297 19hk -68
kohler 440 f/c motor 2st
( LYNX G-type Rave 670 -00)
http://www.stm.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Inlägg: 5
- Blev medlem: 13 mar 2010, 10:06
- Ort: Umeå
Re: Byte glidklackar SRV 1989?
RUSCH skrev:Primären ej sekundären när den driver på tomgång
Jo det verkar trots allt vara primären som inte är dom den ska. Jag ser att den inte riktigt växlar hela vägen tillbaka alla gånger som jag släpper på gasen. Ibland så ligger yttre skivan på så att säga. Om jag stannar motorn och knackar lite på ytterskivan så klickar det till och den hoppar till sig. Vad kan man göra åt detta? Kan den tas isär på plats eller måste den demonteras innan det går att öppna den och få ihop allt igen?
Skotern har betett sig så här ett par säsonger nu...