Sachs SA-340 lager?

Chassie, Drivlina, osv
Användarvisningsbild
RetroR
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 1945
Blev medlem: 04 feb 2007, 18:22
Ort: Umeå

Sachs SA-340 lager?

Inlägg av RetroR » 28 apr 2009, 19:28

Någon som vet vilka lager som sitter på veven i denna motor vore jag tacksam.
Tänkte riva och ge den ett nytt liv inför nästa säsong.
----------==Team SnoPro Sweden==---------
.......................-= Yamaha =-........................
.............SR433 SRX440 SRX500 VMX540.............
.......................-= Ski-Doo =-........................
.........................TNT340RV..........................
.......................-= Kawasaki =-......................
....................Invader LTD440 4/6...................

stranglefoot
Inlägg: 47
Blev medlem: 05 feb 2009, 18:52
Ort: Kalix

Inlägg av stranglefoot » 29 apr 2009, 06:17

Dom heter NJ 206E C3 till variatorsidan och 6305 C3 till magnetsidan. Dessutom så ska dom schimsas in, som på en gammal puch moped. Tillåtet axialspel är 0,3-0,5mm.

Användarvisningsbild
RetroR
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 1945
Blev medlem: 04 feb 2007, 18:22
Ort: Umeå

Inlägg av RetroR » 29 apr 2009, 10:05

Ok, kollade på Rinabs hemsida och där var det bara upptaget SA-340 C men är det samma lager till den vanliga SA-340 då?
----------==Team SnoPro Sweden==---------
.......................-= Yamaha =-........................
.............SR433 SRX440 SRX500 VMX540.............
.......................-= Ski-Doo =-........................
.........................TNT340RV..........................
.......................-= Kawasaki =-......................
....................Invader LTD440 4/6...................

Dr Dusseldorf
Inlägg: 55
Blev medlem: 13 mar 2008, 08:45
Kontakt:

Inlägg av Dr Dusseldorf » 29 apr 2009, 15:50

Stranglefoot, var bara tvungen att kommentera.
Vilket klockrent och bra svar!
Fast det inte var jag som var ute efter info.
Ta varmt på er pojkar, och glöm inte dynamiten.

Ockelbo 300 -67
Ockelbo 300 -67
Aktiv SC20 -74

stranglefoot
Inlägg: 47
Blev medlem: 05 feb 2009, 18:52
Ort: Kalix

Inlägg av stranglefoot » 29 apr 2009, 16:50

Tack för det doktorn! Jo enligt mina sprängskisser så ska det vara 206E.

Edit: Om du har möjlighet att mäta axeltappen på variatorsidan och måttet är 30mm så ska det vara NJ 206. Om måttet är 25mm så heter lagret NJ 305 C3. Dom med den klenare dimensionen på axeln har troligtvis gängad variator och dom med grövre har kona. Men i mina papper verkar det bara vara 280 och tidiga 290 som har den klenare axeln.

Användarvisningsbild
Bennet
Inlägg: 803
Blev medlem: 23 feb 2007, 20:28
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Bennet » 29 apr 2009, 18:31

enligt sachs reservdelskatalog har sachs sa340, sa340ss, sa370 och sa400
6306 c 3 din 625 på magnetsidan och ni 306 c 3 na din 5412 på variatorsidan
Några Ockelbo, två MCB Crescent och en Rusch
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.

stranglefoot
Inlägg: 47
Blev medlem: 05 feb 2009, 18:52
Ort: Kalix

Inlägg av stranglefoot » 29 apr 2009, 20:50

Då återstår bara att plocka isär och kontrollera nu när det finns flera bud! :D

Användarvisningsbild
Bennet
Inlägg: 803
Blev medlem: 23 feb 2007, 20:28
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Bennet » 29 apr 2009, 23:45

stranglefoot skrev:Då återstår bara att plocka isär och kontrollera nu när det finns flera bud! :D
jo lättast att se vad som behövs då, men efter en lite snabb titt i listor över sa280, sa290 och sa340c så ser det ut som din nummer är till dom motorerna
Några Ockelbo, två MCB Crescent och en Rusch
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.

Skriv svar