Någon som vet vilka lager som sitter på veven i denna motor vore jag tacksam.
Tänkte riva och ge den ett nytt liv inför nästa säsong.
Sachs SA-340 lager?
Sachs SA-340 lager?
----------==Team SnoPro Sweden==---------
.......................-= Yamaha =-........................
.............SR433 SRX440 SRX500 VMX540.............
.......................-= Ski-Doo =-........................
.........................TNT340RV..........................
.......................-= Kawasaki =-......................
....................Invader LTD440 4/6...................
.......................-= Yamaha =-........................
.............SR433 SRX440 SRX500 VMX540.............
.......................-= Ski-Doo =-........................
.........................TNT340RV..........................
.......................-= Kawasaki =-......................
....................Invader LTD440 4/6...................
-
- Inlägg: 47
- Blev medlem: 05 feb 2009, 18:52
- Ort: Kalix
Ok, kollade på Rinabs hemsida och där var det bara upptaget SA-340 C men är det samma lager till den vanliga SA-340 då?
----------==Team SnoPro Sweden==---------
.......................-= Yamaha =-........................
.............SR433 SRX440 SRX500 VMX540.............
.......................-= Ski-Doo =-........................
.........................TNT340RV..........................
.......................-= Kawasaki =-......................
....................Invader LTD440 4/6...................
.......................-= Yamaha =-........................
.............SR433 SRX440 SRX500 VMX540.............
.......................-= Ski-Doo =-........................
.........................TNT340RV..........................
.......................-= Kawasaki =-......................
....................Invader LTD440 4/6...................
-
- Inlägg: 55
- Blev medlem: 13 mar 2008, 08:45
- Kontakt:
-
- Inlägg: 47
- Blev medlem: 05 feb 2009, 18:52
- Ort: Kalix
Tack för det doktorn! Jo enligt mina sprängskisser så ska det vara 206E.
Edit: Om du har möjlighet att mäta axeltappen på variatorsidan och måttet är 30mm så ska det vara NJ 206. Om måttet är 25mm så heter lagret NJ 305 C3. Dom med den klenare dimensionen på axeln har troligtvis gängad variator och dom med grövre har kona. Men i mina papper verkar det bara vara 280 och tidiga 290 som har den klenare axeln.
Edit: Om du har möjlighet att mäta axeltappen på variatorsidan och måttet är 30mm så ska det vara NJ 206. Om måttet är 25mm så heter lagret NJ 305 C3. Dom med den klenare dimensionen på axeln har troligtvis gängad variator och dom med grövre har kona. Men i mina papper verkar det bara vara 280 och tidiga 290 som har den klenare axeln.
enligt sachs reservdelskatalog har sachs sa340, sa340ss, sa370 och sa400
6306 c 3 din 625 på magnetsidan och ni 306 c 3 na din 5412 på variatorsidan
6306 c 3 din 625 på magnetsidan och ni 306 c 3 na din 5412 på variatorsidan
Några Ockelbo, två MCB Crescent och en Rusch
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.
-
- Inlägg: 47
- Blev medlem: 05 feb 2009, 18:52
- Ort: Kalix
jo lättast att se vad som behövs då, men efter en lite snabb titt i listor över sa280, sa290 och sa340c så ser det ut som din nummer är till dom motorernastranglefoot skrev:Då återstår bara att plocka isär och kontrollera nu när det finns flera bud!
Några Ockelbo, två MCB Crescent och en Rusch
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.