Leverantörer för borrning av Rotax

Chassie, Drivlina, osv
jihe
Inlägg: 23
Blev medlem: 22 feb 2009, 19:23
Ort: Fjolltr

Leverantörer för borrning av Rotax

Inlägg av jihe » 05 apr 2009, 11:54

Jag råkade ut för ett smärre ras med Ockelbon. En kolvskört verkar ha släppt bitar, spottat ut dem i insuget, sugit in dem i båda cylindrarna och gjort slarvsylta av bägge kolvarna.

Vevaxel, block och stakar verkar ha klarat sig bra trots stora mängder smälta/smidda aluminiumfragment som farit runt. Men cylindrarna har blivit så pass repade under insugen att jag nog lutar åt att en borrning inte vore fel.

Motorn är en 447 och överdimensionskolvar verkar finnas hos Rinab för en femhundring styck.

Har ni tips på leverantörer och info om prisbild för borrningen? Nu har jag grejerna hemma i Stockholm, så det vore ju trevligt om det fanns någon bra här. Fast jag misstänker att utbudet är större och bättre norrut, så nyttjande av postens tjänster är absolut inte uteslutet.

sa290
Inlägg: 48
Blev medlem: 02 jan 2008, 20:44
Ort: burträsk
Kontakt:

Inlägg av sa290 » 05 apr 2009, 12:30

far till någon firma som håller på med motor-borrningar....man borrar ju en rotax på samma sätt som en vanlig motor vad jag vet :wink:
men det bästa vore nog att hitta en firma som sysslar med två-taktare.. i skellefteå finns det en firma som heter Motormeccano AB och dom har hållit på med två-takts trimmning i mer än 30 år...men det är ju några mil dit :)

jihe
Inlägg: 23
Blev medlem: 22 feb 2009, 19:23
Ort: Fjolltr

Inlägg av jihe » 05 apr 2009, 12:41

Ja, självklart spelar det ingen roll vad det är för tillverkare av motorn, men tvåtaktsborrning bör de ju vara vana vid i alla fall för att grada av portar och så korrekt efter borrning.

Så tips på sådana leverantörer mottages tacksamt.

green_lightning
Inlägg: 390
Blev medlem: 06 jan 2008, 01:51
Ort: Lycksele
Kontakt:

Inlägg av green_lightning » 05 apr 2009, 21:26

jihe skrev:Ja, självklart spelar det ingen roll vad det är för tillverkare av motorn, men tvåtaktsborrning bör de ju vara vana vid i alla fall för att grada av portar och så korrekt efter borrning.

Så tips på sådana leverantörer mottages tacksamt.
Borde väl finnas båtmotor/moped/motorcrossaktiga firmor däri fjollträsktrakten tycker man..
Att k

jihe
Inlägg: 23
Blev medlem: 22 feb 2009, 19:23
Ort: Fjolltr

Inlägg av jihe » 05 apr 2009, 23:09

green_lightning skrev:Borde väl finnas båtmotor/moped/motorcrossaktiga firmor däri fjollträsktrakten tycker man..
Jäpp, tyckte jag också. Därför jag bad om rekommendationer. Verkar dåligt dock :wink:

FunnyCar
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 807
Blev medlem: 11 mar 2008, 19:15
Ort: Ljusvattnet daytime

Inlägg av FunnyCar » 05 apr 2009, 23:40

Birka motorrenovering borde väl klara av det ?
Vet dock inte vad de har för kunnande inom 2-takt
http://www.birkamotorrenoveringar.com/ men borra ur en cylinder och grada av borde de väl klara =)
Ljusvattnet Skoterskrot

Yamaha 292, Yamaha GPX 433, Yamaha Gpx/EX clone
Lightwater 524 Oval race track.

Användarvisningsbild
skoterräven
Inlägg: 270
Blev medlem: 05 mar 2007, 20:58
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av skoterräven » 16 apr 2009, 22:59

stisso i övik har cylindrar till en 447:a som inte behöver borras
0660 16800
PANTHER 440 E -75 (500 SPIRIT)
SKIDOO NORDIC PSSE -90
SKIDOO NORDIC GLE -89
POLARIS INDY 500 SKS -91
LYNX 520 -82 FYRHJULING
JAG 503 F/A -76 (FRUGANS RACESKOTER)
CHEETAH MOUNTAINCAT -87
YAMAHA ET 250 -81
PANTER 440 -81 (RACESKOTER)
YAMAHA ET 250 -81
MXZ 583 -96
CITATION 4500 80 (SKALL SKROTAS)
LYNX 3500 -91 (SKROTAD)
PANTER LÅNG -84 (SKROTAD)
SAFARI XTC -91 (SKROTAD)

Jeppster
Inlägg: 16
Blev medlem: 21 nov 2008, 19:50

Inlägg av Jeppster » 20 apr 2009, 22:01

Racingkonsult brukar fixa allt med borrningar och omnicasil rätt fort.

http://www.racingkonsult.com/start.html

Skriv svar