Jag råkade ut för ett smärre ras med Ockelbon. En kolvskört verkar ha släppt bitar, spottat ut dem i insuget, sugit in dem i båda cylindrarna och gjort slarvsylta av bägge kolvarna.
Vevaxel, block och stakar verkar ha klarat sig bra trots stora mängder smälta/smidda aluminiumfragment som farit runt. Men cylindrarna har blivit så pass repade under insugen att jag nog lutar åt att en borrning inte vore fel.
Motorn är en 447 och överdimensionskolvar verkar finnas hos Rinab för en femhundring styck.
Har ni tips på leverantörer och info om prisbild för borrningen? Nu har jag grejerna hemma i Stockholm, så det vore ju trevligt om det fanns någon bra här. Fast jag misstänker att utbudet är större och bättre norrut, så nyttjande av postens tjänster är absolut inte uteslutet.
Leverantörer för borrning av Rotax
far till någon firma som håller på med motor-borrningar....man borrar ju en rotax på samma sätt som en vanlig motor vad jag vet
men det bästa vore nog att hitta en firma som sysslar med två-taktare.. i skellefteå finns det en firma som heter Motormeccano AB och dom har hållit på med två-takts trimmning i mer än 30 år...men det är ju några mil dit![:) :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
![:wink:](http://cdn.jsdelivr.net/emojione/assets/3.1/png/64/1f609.png)
men det bästa vore nog att hitta en firma som sysslar med två-taktare.. i skellefteå finns det en firma som heter Motormeccano AB och dom har hållit på med två-takts trimmning i mer än 30 år...men det är ju några mil dit
![:) :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
-
- Inlägg: 390
- Blev medlem: 06 jan 2008, 01:51
- Ort: Lycksele
- Kontakt:
Borde väl finnas båtmotor/moped/motorcrossaktiga firmor däri fjollträsktrakten tycker man..jihe skrev:Ja, självklart spelar det ingen roll vad det är för tillverkare av motorn, men tvåtaktsborrning bör de ju vara vana vid i alla fall för att grada av portar och så korrekt efter borrning.
Så tips på sådana leverantörer mottages tacksamt.
Att k
Birka motorrenovering borde väl klara av det ?
Vet dock inte vad de har för kunnande inom 2-takt
http://www.birkamotorrenoveringar.com/ men borra ur en cylinder och grada av borde de väl klara =)
Vet dock inte vad de har för kunnande inom 2-takt
http://www.birkamotorrenoveringar.com/ men borra ur en cylinder och grada av borde de väl klara =)
Ljusvattnet Skoterskrot
Yamaha 292, Yamaha GPX 433, Yamaha Gpx/EX clone
Lightwater 524 Oval race track.
Yamaha 292, Yamaha GPX 433, Yamaha Gpx/EX clone
Lightwater 524 Oval race track.
- skoterräven
- Inlägg: 270
- Blev medlem: 05 mar 2007, 20:58
- Ort: Örnsköldsvik
stisso i övik har cylindrar till en 447:a som inte behöver borras
0660 16800
0660 16800
PANTHER 440 E -75 (500 SPIRIT)
SKIDOO NORDIC PSSE -90
SKIDOO NORDIC GLE -89
POLARIS INDY 500 SKS -91
LYNX 520 -82 FYRHJULING
JAG 503 F/A -76 (FRUGANS RACESKOTER)
CHEETAH MOUNTAINCAT -87
YAMAHA ET 250 -81
PANTER 440 -81 (RACESKOTER)
YAMAHA ET 250 -81
MXZ 583 -96
CITATION 4500 80 (SKALL SKROTAS)
LYNX 3500 -91 (SKROTAD)
PANTER LÅNG -84 (SKROTAD)
SAFARI XTC -91 (SKROTAD)
SKIDOO NORDIC PSSE -90
SKIDOO NORDIC GLE -89
POLARIS INDY 500 SKS -91
LYNX 520 -82 FYRHJULING
JAG 503 F/A -76 (FRUGANS RACESKOTER)
CHEETAH MOUNTAINCAT -87
YAMAHA ET 250 -81
PANTER 440 -81 (RACESKOTER)
YAMAHA ET 250 -81
MXZ 583 -96
CITATION 4500 80 (SKALL SKROTAS)
LYNX 3500 -91 (SKROTAD)
PANTER LÅNG -84 (SKROTAD)
SAFARI XTC -91 (SKROTAD)
Racingkonsult brukar fixa allt med borrningar och omnicasil rätt fort.
http://www.racingkonsult.com/start.html
http://www.racingkonsult.com/start.html