Sachs 290 problem
Sachs 290 problem
Tjenare!! Har köpt en snotric sc20 i höst som inte vill gå har fått igång den fyra -fem gånger men den har inte gått nå vidare och när den sen stannat varit omöjlig att få igång igen stiftet verkar inte surt så jag tror inte det är tändningsfel har provat en annan likadan förgasare (tillotson toledo) samt även kollat membranen och bytt dom även om dom verkat hela. det jag har sett med förgasaren som satt på från början så verkar det komma bensin i vaccumslangen, varför? med den andra gasaren så kommer det inte nå bensin där och det är med den som jag har fått igång den några få ggr. Nån som kan tipsa om sprängskiss över förgasaren och hur membranen ska sitta samt hur nålarna vara ställda för en s.k. grundinställning. Kompen verkar ligga på 8kg är det normalt?
---------------------------------------------
Sno-tric sc20 -72:a
Yamaha SS440 -83:a
Lynx X-Trim 550 -08:a
(BR
Sno-tric sc20 -72:a
Yamaha SS440 -83:a
Lynx X-Trim 550 -08:a
(BR
Förgasarinfo
Tjenare!
Ser att du har lite problem med gasarn,så här kommer ett tips om en bra sida på nätet.
www.vintagesleds. com
Därifrån går du vidare till "library", "vintage sled manuals" "general info on sled carbs"
Verkar vara en kanonsida som tar upp det mesta om de vanligaste förgasarna till våra gamla trotjänare. Har själv flera maskiner med Tillotson och de funkar utmärkt tycker jag, men det är ju viktigt att membranen hamnar rätt om man har plockat isär den.
Hälsar:StefanO
Ser att du har lite problem med gasarn,så här kommer ett tips om en bra sida på nätet.
www.vintagesleds. com
Därifrån går du vidare till "library", "vintage sled manuals" "general info on sled carbs"
Verkar vara en kanonsida som tar upp det mesta om de vanligaste förgasarna till våra gamla trotjänare. Har själv flera maskiner med Tillotson och de funkar utmärkt tycker jag, men det är ju viktigt att membranen hamnar rätt om man har plockat isär den.
Hälsar:StefanO
fel på förgasaren
hål på membranet
Ska vara tätt om du blåser eller suger i vackumslangen till förgasaren
dock ska du kunna suga ca1cm och blåsa ca 1cm sedan stopp
=membranet buktar ut och in
hål på membranet
Ska vara tätt om du blåser eller suger i vackumslangen till förgasaren
dock ska du kunna suga ca1cm och blåsa ca 1cm sedan stopp
=membranet buktar ut och in
SRX 440 -79
RUSCH "AMF" dubbelbandare MAG 340 -74
RUSCH R11 Wankel -71
RUSCH R11 Sachs SA280 -70
RUSCH R11 Sachs SA280 -69
RUSCH R1 ILO L297 19hk -68
kohler 440 f/c motor 2st
( LYNX G-type Rave 670 -00)
http://www.stm.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
RUSCH "AMF" dubbelbandare MAG 340 -74
RUSCH R11 Wankel -71
RUSCH R11 Sachs SA280 -70
RUSCH R11 Sachs SA280 -69
RUSCH R1 ILO L297 19hk -68
kohler 440 f/c motor 2st
( LYNX G-type Rave 670 -00)
http://www.stm.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
Nja jag vet inte har inte så stor tillit till amerikanska grejer visst brukar dom fungera men dom är har ju alltid varit lite grovhugna undermåliga toleranser och lite efter i utveckling osv, har idag slitit ut motorn och håller på att installera en rotax 340 istället
provstartade den nu ikväll och vilken underbar sång med raka rör tack iaf för alla fina tips och ha en god jul
provstartade den nu ikväll och vilken underbar sång med raka rör tack iaf för alla fina tips och ha en god jul
---------------------------------------------
Sno-tric sc20 -72:a
Yamaha SS440 -83:a
Lynx X-Trim 550 -08:a
(BR
Sno-tric sc20 -72:a
Yamaha SS440 -83:a
Lynx X-Trim 550 -08:a
(BR
SNO-TRIC skrev:Nja jag vet inte har inte så stor tillit till amerikanska grejer visst brukar dom fungera men dom är har ju alltid varit lite grovhugna undermåliga toleranser och lite efter i utveckling osv, har idag slitit ut motorn och håller på att installera en rotax 340 istället
provstartade den nu ikväll och vilken underbar sång med raka rör tack iaf för alla fina tips och ha en god jul
nu när du har rotax i den kommer den att gå ....å.... gå.... å....gå.. och aldrig mer att stanna , får vi se ett huvlyft kanske ? lät spännande med piporna
Rotax va e dPLUSSS skrev:SNO-TRIC skrev:Nja jag vet inte har inte så stor tillit till amerikanska grejer visst brukar dom fungera men dom är har ju alltid varit lite grovhugna undermåliga toleranser och lite efter i utveckling osv, har idag slitit ut motorn och håller på att installera en rotax 340 istället
provstartade den nu ikväll och vilken underbar sång med raka rör tack iaf för alla fina tips och ha en god jul
nu när du har rotax i den kommer den att gå ....å.... gå.... å....gå.. och aldrig mer att stanna , får vi se ett huvlyft kanske ? lät spännande med piporna
Njae några pipor vet ja väl inte om det blir men jag är nästan klar med motorbyte hade lite förgasarproblem men det är nu avhjälpt ska bara distansa isär sekundären lite eftersom remmen är väl kort och skotern drar iväg direkt och omöjlig att växlaPLUSSS skrev:SNO-TRIC skrev:Nja jag vet inte har inte så stor tillit till amerikanska grejer visst brukar dom fungera men dom är har ju alltid varit lite grovhugna undermåliga toleranser och lite efter i utveckling osv, har idag slitit ut motorn och håller på att installera en rotax 340 istället
provstartade den nu ikväll och vilken underbar sång med raka rör tack iaf för alla fina tips och ha en god jul
nu när du har rotax i den kommer den att gå ....å.... gå.... å....gå.. och aldrig mer att stanna , får vi se ett huvlyft kanske ? lät spännande med piporna
Bilder kommer strax på mackapären
Gott nytt år på er skotergalningar!!!!!!!!!!!!!
---------------------------------------------
Sno-tric sc20 -72:a
Yamaha SS440 -83:a
Lynx X-Trim 550 -08:a
(BR
Sno-tric sc20 -72:a
Yamaha SS440 -83:a
Lynx X-Trim 550 -08:a
(BR