Luftskruv!

Chassie, Drivlina, osv
BJ570

Luftskruv!

Inlägg av BJ570 » 20 dec 2008, 18:15

Sitter i garaget å funderar. Luftskruvens syfte? Ju mindre luft, ju mindre bränsle, lr? Visst styr den tomgång å typ 1/3 gas? Har lite problem med et 340 på låg varv. Mvh Nicke

Racer Lazer
Inlägg: 94
Blev medlem: 05 jan 2008, 20:02
Ort: Bergsviken-Piteå

Inlägg av Racer Lazer » 20 dec 2008, 19:15

Jag tror att Et 340 har en bränsleskruv. Skruva in den och den får mindre bränsle och skruva ut den för mer. Testa ratta lite på den tills du får bra gassvar och justera sedan till tomgången med tomgångsskuven. Lycka till :D
Pro Rajd Lazer 503 R -77
Ockelbo 643 HCR -82
Trapper 602 -80

Snöskroters Piteå

green_lightning
Inlägg: 390
Blev medlem: 06 jan 2008, 01:51
Ort: Lycksele
Kontakt:

Re: Luftskruv!

Inlägg av green_lightning » 20 dec 2008, 19:26

nik skrev:Sitter i garaget å funderar. Luftskruvens syfte? Ju mindre luft, ju mindre bränsle, lr? Visst styr den tomgång å typ 1/3 gas? Har lite problem med et 340 på låg varv. Mvh Nicke
Jo ju längre inskruvad luftskruven på en mikuni är desto fetare blandning får den på lågvarv omkring tomgång och så..
Originalkeihin på en et 340 kan jag inget om. Kan va som racer laser säger..
Att k

BJ570

Inlägg av BJ570 » 20 dec 2008, 20:34

Ska prova det. Ska bara justera in min "gamla renegade" först. Tack för tipsen!

Skriv svar