Frågor Ilo 440
- marino carlsson
- Sponsor medlem
- Inlägg: 5030
- Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
- Ort: Lycksele, Sweden
- Kontakt:
Frågor Ilo 440
Det här med magnapullproblemen som jag sett någon ha någon fiffig lösning på med kemisk metall istället för nå pluttar eller va de var.. Kan någon visa nå bilder eller förklara de närmre.. Åker å hämtar en ny maskin till veckan som denna motor sitter i, hördes gå hårt men de tror jag när jag provkört, Eller??
Någon som vet lite info om Ilo 440, hk osv..??
Mvh Marino
Någon som vet lite info om Ilo 440, hk osv..??
Mvh Marino
http://www.retroevent.se
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
- Southern Hill Custom
- Sponsor medlem
- Inlägg: 757
- Blev medlem: 15 nov 2007, 22:53
- Ort: RÄTTVIK
- skoterräven
- Inlägg: 270
- Blev medlem: 05 mar 2007, 20:58
- Ort: Örnsköldsvik
vissa tecumseh snöslungemotorer har samma linskiva
PANTHER 440 E -75 (500 SPIRIT)
SKIDOO NORDIC PSSE -90
SKIDOO NORDIC GLE -89
POLARIS INDY 500 SKS -91
LYNX 520 -82 FYRHJULING
JAG 503 F/A -76 (FRUGANS RACESKOTER)
CHEETAH MOUNTAINCAT -87
YAMAHA ET 250 -81
PANTER 440 -81 (RACESKOTER)
YAMAHA ET 250 -81
MXZ 583 -96
CITATION 4500 80 (SKALL SKROTAS)
LYNX 3500 -91 (SKROTAD)
PANTER LÅNG -84 (SKROTAD)
SAFARI XTC -91 (SKROTAD)
SKIDOO NORDIC PSSE -90
SKIDOO NORDIC GLE -89
POLARIS INDY 500 SKS -91
LYNX 520 -82 FYRHJULING
JAG 503 F/A -76 (FRUGANS RACESKOTER)
CHEETAH MOUNTAINCAT -87
YAMAHA ET 250 -81
PANTER 440 -81 (RACESKOTER)
YAMAHA ET 250 -81
MXZ 583 -96
CITATION 4500 80 (SKALL SKROTAS)
LYNX 3500 -91 (SKROTAD)
PANTER LÅNG -84 (SKROTAD)
SAFARI XTC -91 (SKROTAD)
Ja du Marino, med erfarenhet kan jag säga att du kommer att behöva hålla magnapullen fräsh =) De finns inga värre motorer att starta !
Vi har haft vissa här som varit helt renoverade och genomgångna allt vad packboxar m.m heter nytt , och iaf inte startar utan startgas ... , varma som kalla ...
Dock har "Pastorn" bra teknik då han dragit sig en sträcka motsvarande vasaloppet idessa magnapuller
En av Tikkas gamla mekaniker sa till mig,: Ge F_N i en Ilo som går, rör inte en skruv, andas inte på den och chansa att den startar nästa dag !
Säger kanske en del .. men när de väl går är de inget större fel på dem .
Vi har haft vissa här som varit helt renoverade och genomgångna allt vad packboxar m.m heter nytt , och iaf inte startar utan startgas ... , varma som kalla ...
Dock har "Pastorn" bra teknik då han dragit sig en sträcka motsvarande vasaloppet idessa magnapuller
En av Tikkas gamla mekaniker sa till mig,: Ge F_N i en Ilo som går, rör inte en skruv, andas inte på den och chansa att den startar nästa dag !
Säger kanske en del .. men när de väl går är de inget större fel på dem .
- marino carlsson
- Sponsor medlem
- Inlägg: 5030
- Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
- Ort: Lycksele, Sweden
- Kontakt:
Det där lät ju grymt jobbigt johan, kanske får donera bort motorn till någon som vill ha en sån om dom är sä besvärlig å ha å göra ve..
Jag har inte hämtat maskinen i fråga än så jag vet inte va de står på den. På onsdag nästa vecka ska de nog bli att hämta hem den om allt stämmer..
Säljaren säger, Han gå na sä jävulskt!
Jag har inte hämtat maskinen i fråga än så jag vet inte va de står på den. På onsdag nästa vecka ska de nog bli att hämta hem den om allt stämmer..
Säljaren säger, Han gå na sä jävulskt!
http://www.retroevent.se
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Lånar tråden och undrar om någon vet vad man ska ha för förgasarinställningar till jlo 440?
Sitter en walbroförgasare på som är genomgången men får den inte att gå bra.
Verkar som den får för mycket med luft, rusar och måste hålla ingång den m.h.a choken.
Ser också ut som den suger bränsle via primerslangen, tips på åtgärder men inget om att byta till en annan förgasare tack.
Sitter en walbroförgasare på som är genomgången men får den inte att gå bra.
Verkar som den får för mycket med luft, rusar och måste hålla ingång den m.h.a choken.
Ser också ut som den suger bränsle via primerslangen, tips på åtgärder men inget om att byta till en annan förgasare tack.
Några Ockelbo, två MCB Crescent och en Rusch
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.
Jag har lite papper om walbrogasare felsök mm.Håller annars med om att inte byta gasare ,spjäll o membran the best .Bennet skrev:Lånar tråden och undrar om någon vet vad man ska ha för förgasarinställningar till jlo 440?
Sitter en walbroförgasare på som är genomgången men får den inte att gå bra.
Verkar som den får för mycket med luft, rusar och måste hålla ingång den m.h.a choken.
Ser också ut som den suger bränsle via primerslangen, tips på åtgärder men inget om att byta till en annan förgasare tack.
Det är nog inge störe fel på motorerna d brukar vara handhavandet det hänger påJ.Linder skrev:Ja du Marino, med erfarenhet kan jag säga att du kommer att behöva hålla magnapullen fräsh =) De finns inga värre motorer att starta !
Vi har haft vissa här som varit helt renoverade och genomgångna allt vad packboxar m.m heter nytt , och iaf inte startar utan startgas ... , varma som kalla ...
Dock har "Pastorn" bra teknik då han dragit sig en sträcka motsvarande vasaloppet idessa magnapuller
En av Tikkas gamla mekaniker sa till mig,: Ge F_N i en Ilo som går, rör inte en skruv, andas inte på den och chansa att den startar nästa dag !
Säger kanske en del .. men när de väl går är de inget större fel på dem .
Ilo
[/quote]Det är nog inge störe fel på motorerna d brukar vara handhavandet det hänger på
Ja isåfall har jag nog missat något för jag har då aldrig lärt mig dessa motorer ...
Du får gärna komma med tips om du har några .
Vad gäller start av dessa
sökte runt lite och hittade åt den här: http://www.bayshorecad.com/Sleds/Litera ... enance.pdftrioman75 skrev:Jag har lite papper om walbrogasare felsök mm.Håller annars med om att inte byta gasare ,spjäll o membran the best .Bennet skrev:Lånar tråden och undrar om någon vet vad man ska ha för förgasarinställningar till jlo 440?
Sitter en walbroförgasare på som är genomgången men får den inte att gå bra.
Verkar som den får för mycket med luft, rusar och måste hålla ingång den m.h.a choken.
Ser också ut som den suger bränsle via primerslangen, tips på åtgärder men inget om att byta till en annan förgasare tack.
är det samma som du har?
Några Ockelbo, två MCB Crescent och en Rusch
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.
min jlo 440 har 45 hk enligt de papper jag har har även komplett spräng skiss på 400 och 440 motorn
det står till o me skf nr på lagren har även sprängskiss
på ockelbo 600 -74 in i minsta kabel stump
det står till o me skf nr på lagren har även sprängskiss
på ockelbo 600 -74 in i minsta kabel stump
Ockelbo 600 440 -74
Ockelbo 380 -75
____________________________________________
Yamaha GP 433 F -74 såld
Ockelbo 3oo LG -77 såld
Ockelbo 380 -75
____________________________________________
Yamaha GP 433 F -74 såld
Ockelbo 3oo LG -77 såld
Starta en ILO? - skitlätt! Man behöver bara komma i håg 3 saker: En stilla bön, en ask Valium och mycket god fysik.
Min polare drog sin jäv-a Ilo flera varv runt jorden
Det är den mest felsökta motor som han har haft, den satt i en Ockelbo 600, men när den väl behagade starta så gick den väldigt bra.
Den började tjuvstanna när den hade blivit "halvvarm" och då var det nästan tji i fanders att få igång den. Men med hjälp av startgas eller myggspray U622 så fick vi den på andra tankar och oftast så kunde vi åka vidare. De ni - de va tider det!!!
Min polare drog sin jäv-a Ilo flera varv runt jorden
Det är den mest felsökta motor som han har haft, den satt i en Ockelbo 600, men när den väl behagade starta så gick den väldigt bra.
Den började tjuvstanna när den hade blivit "halvvarm" och då var det nästan tji i fanders att få igång den. Men med hjälp av startgas eller myggspray U622 så fick vi den på andra tankar och oftast så kunde vi åka vidare. De ni - de va tider det!!!
- marino carlsson
- Sponsor medlem
- Inlägg: 5030
- Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
- Ort: Lycksele, Sweden
- Kontakt:
Har ju dragit på mig två andra objekt nu så de blir nog inte förens till veckan eller veckan därpå som john deeren me ilomotorn hämtas.. Är en bit bort men de är mer för chassiet som den ska inhandlas.. Och priset förståss..
http://www.retroevent.se
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Näpp.Kurskompendium från Greiff.Walbro Mag Kohler från 75.Bennet skrev:sökte runt lite och hittade åt den här: http://www.bayshorecad.com/Sleds/Litera ... enance.pdftrioman75 skrev:Jag har lite papper om walbrogasare felsök mm.Håller annars med om att inte byta gasare ,spjäll o membran the best .Bennet skrev:Lånar tråden och undrar om någon vet vad man ska ha för förgasarinställningar till jlo 440?
Sitter en walbroförgasare på som är genomgången men får den inte att gå bra.
Verkar som den får för mycket med luft, rusar och måste hålla ingång den m.h.a choken.
Ser också ut som den suger bränsle via primerslangen, tips på åtgärder men inget om att byta till en annan förgasare tack.
är det samma som du har?
- Southern Hill Custom
- Sponsor medlem
- Inlägg: 757
- Blev medlem: 15 nov 2007, 22:53
- Ort: RÄTTVIK
Vi har Jlo 2F- 440 motorer i 3 av våra maskiner.
Två av maskinerna har Wabro förgasare.
Den tredje sitter det mikuni på.
Alla tre är lättstartade, det kvittar om de är kalla, varma eller någonstans mitt i mellan.
Gamla spjäll förgasare är "gamla förgasare" med allt det innebär. ( glappa spjäll axlar, skadade munstyckssäten mm mm.
Pirat packingsatser med varierande kvalité gör inte saken bättre.
Piratdelar på tändningen kan också ställa till lite problem på dessa motorer.
En stor akilleshäl på Jlo 2-F motorerna( har ingen erfarenhet av andra Jlo motorer) är magnapullen
Denna sak är så tillkrånglad så hälften vore mer än nog.
Magnapullerna är hemska.
många delar = ej så tillförlitliga.
// Lars
Två av maskinerna har Wabro förgasare.
Den tredje sitter det mikuni på.
Alla tre är lättstartade, det kvittar om de är kalla, varma eller någonstans mitt i mellan.
Gamla spjäll förgasare är "gamla förgasare" med allt det innebär. ( glappa spjäll axlar, skadade munstyckssäten mm mm.
Pirat packingsatser med varierande kvalité gör inte saken bättre.
Piratdelar på tändningen kan också ställa till lite problem på dessa motorer.
En stor akilleshäl på Jlo 2-F motorerna( har ingen erfarenhet av andra Jlo motorer) är magnapullen
Denna sak är så tillkrånglad så hälften vore mer än nog.
Magnapullerna är hemska.
många delar = ej så tillförlitliga.
// Lars
- marino carlsson
- Sponsor medlem
- Inlägg: 5030
- Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
- Ort: Lycksele, Sweden
- Kontakt:
Just de med magnapullen som är felet på maskinen jag ska hämta. Tror de blir att sälja bort motorn som hörs gå bra i övrigt till någon som behöver den för en billig slant sen montera något annat vettigt..
http://www.retroevent.se
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Ok, står det något om vad man bör kolla efter när den inte vill gå på tomgången? Jag kan få den att leva på högre varv.trioman75 skrev:Näpp.Kurskompendium från Greiff.Walbro Mag Kohler från 75.Bennet skrev:sökte runt lite och hittade åt den här: http://www.bayshorecad.com/Sleds/Litera ... enance.pdftrioman75 skrev: Jag har lite papper om walbrogasare felsök mm.Håller annars med om att inte byta gasare ,spjäll o membran the best .
är det samma som du har?
Några Ockelbo, två MCB Crescent och en Rusch
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.
Ska kolla har för mej att jag sett något om d felet i något av bökerna jag har.hitta föresten lite om grundinställningen av munstyckena på walbro,H öppet 1 3/4 varv L öppet 1 ½varv men man bör nog hålla ett öga på stiftens färg så den inte går för snålt,d e inge bra .Bennet skrev:Ok, står det något om vad man bör kolla efter när den inte vill gå på tomgången? Jag kan få den att leva på högre varv.trioman75 skrev:Näpp.Kurskompendium från Greiff.Walbro Mag Kohler från 75.Bennet skrev: sökte runt lite och hittade åt den här: http://www.bayshorecad.com/Sleds/Litera ... enance.pdf
är det samma som du har?