Chassie, Drivlina, osv
-
Sm-X
- Sponsor medlem
- Inlägg: 601
- Blev medlem: 06 jan 2008, 20:56
- Ort: Lauker(hem), Arvidsjaur, IBland Ume
-
Kontakt:
Inlägg
av Sm-X » 23 nov 2008, 11:45
Är det nån som vet hur förtändningen skall ställas in?
Skulle även vara intresserad av förgasar bestyckning har bytt till Micuni trottel förgasare, tacksam för snabba svar
-
Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
-
Kontakt:
Inlägg
av Gunnar » 23 nov 2008, 17:54
Jag har bara gjort det på 280,290.. kan det vara samma sak på 277??
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
-
Sm-X
- Sponsor medlem
- Inlägg: 601
- Blev medlem: 06 jan 2008, 20:56
- Ort: Lauker(hem), Arvidsjaur, IBland Ume
-
Kontakt:
Inlägg
av Sm-X » 23 nov 2008, 18:26
Det är ju som samma spis, platta och svänghjul är ju lika, enda som skiljer är att 277an har inv tspole, men just nu är det om på 290in, så allt man får veta är av intresse
-
Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
-
Kontakt:
Inlägg
av Gunnar » 23 nov 2008, 18:46
justera brytar så du har ca0.4mm, på högsta nocken
vrid svänghjulet mot rotationsriktingen tills du har markeringen mot vevhuset. nu ska spetsarna börja öppna om dom inte gör det så vrid på "ankarplattan" tills dom gör det.... Om allt stämmer så ska du ligga på 17-18mm i "fältbrytaravståndet"
Om jag inte mins fel så stod det O och M på svänghjulet
O= kolven i ÖD
M=förtändningsläge
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
-
Sm-X
- Sponsor medlem
- Inlägg: 601
- Blev medlem: 06 jan 2008, 20:56
- Ort: Lauker(hem), Arvidsjaur, IBland Ume
-
Kontakt:
Inlägg
av Sm-X » 23 nov 2008, 19:02
Eh det var lite krångligt det där, ska asså nocken vara mot vevhuset eller har jag förstått fel?
-
Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
-
Kontakt:
Inlägg
av Gunnar » 23 nov 2008, 19:24
Sm-x skrev:Eh det var lite krångligt det där, ska asså nocken vara mot vevhuset eller har jag förstått fel?
du ställer brytaren på nocken... som vanligt eller vad menar du?
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
-
Sm-X
- Sponsor medlem
- Inlägg: 601
- Blev medlem: 06 jan 2008, 20:56
- Ort: Lauker(hem), Arvidsjaur, IBland Ume
-
Kontakt:
Inlägg
av Sm-X » 23 nov 2008, 19:37
Jo nog vet jag hur man justerar en brytare,
Eller om jag tar det så här, ska man hålla i fjädern då man ställer den eller ska jag låta den vara och ställa den 17-18mm före?
-
Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
-
Kontakt:
Inlägg
av Gunnar » 23 nov 2008, 19:58
förtändningen ska vara 4-4.5mm så du inte tror att "fältbrytningsavståndet" är samma sak....
du ska trycka in centrifugalvikten som sitter i svänghjulet....
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
-
Sm-X
- Sponsor medlem
- Inlägg: 601
- Blev medlem: 06 jan 2008, 20:56
- Ort: Lauker(hem), Arvidsjaur, IBland Ume
-
Kontakt:
Inlägg
av Sm-X » 23 nov 2008, 20:05
Ok, tackar så mycket Gunnar, hoppas den går sen håller på vara less ha jourtelefon nästan jämt
-
Sm-X
- Sponsor medlem
- Inlägg: 601
- Blev medlem: 06 jan 2008, 20:56
- Ort: Lauker(hem), Arvidsjaur, IBland Ume
-
Kontakt:
Inlägg
av Sm-X » 30 nov 2008, 20:17
Får tacka så mycket för hjälpen Gunnar, men det gick åt fanders, motorn var glapp på veven och hade ett kolvglapp också, där av inget vevhus komp, då vi chokade den så drog den alldrig in soppan utan spottade ut allt ur gasaren, varav vi for och hämtade en sa290 så nu går den