Matta citation 300

Chassie, Drivlina, osv
Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Matta citation 300

Inlägg av marino carlsson » 21 nov 2008, 00:26

Är de någon som vet vad de är för delning på en Citation 300? Satt å spekulerade lite i min fantasi..
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

PLUSSS
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 1650
Blev medlem: 17 jan 2007, 12:22
Ort: l
Kontakt:

Inlägg av PLUSSS » 21 nov 2008, 02:00

CITATION 300/4500 78-83 har 1.97 i delning, 38cm bred 58 stycken drivhål

tjomme
Inlägg: 129
Blev medlem: 08 nov 2008, 14:26
Ort: Pite

Inlägg av tjomme » 23 nov 2008, 11:12

tror jag har en matta som passar om det ar av intresse :lol: den är inte i
ny skick men hel :?
Ockelbo 600 440 -74
Ockelbo 380 -75
____________________________________________
Yamaha GP 433 F -74 såld
Ockelbo 3oo LG -77 såld

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Inlägg av marino carlsson » 23 nov 2008, 13:15

Tack, bra att veta. Ska se hur de blir med den här maskinen framöver.. Va är de för längd på mattan du har?

Den släcker ett stift i stort sett omedelbart och börjar gå på en, va kan de bero på?
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Användarvisningsbild
Gunnar
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3529
Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
Ort: Lule såklart, norr om lövånger
Kontakt:

Inlägg av Gunnar » 23 nov 2008, 15:41

kondensatorn är paj.... :wink:

ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Inlägg av marino carlsson » 23 nov 2008, 17:05

Tack, de var ett billigt fel...
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Användarvisningsbild
Gunnar
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3529
Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
Ort: Lule såklart, norr om lövånger
Kontakt:

Inlägg av Gunnar » 23 nov 2008, 17:08

joo de är billigt men mycke skruva för en sån liten grej..
Byt allt när du ändå har borta allt, spetsar och kondingar

ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Inlägg av marino carlsson » 23 nov 2008, 17:12

Kan kanske vara lika bra.. Vet inte varför de alltid ska vara elproblem med skrotax.. Förra TNT´n jag hade var de tändproblem med hela tiden..
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Användarvisningsbild
tntmicke
Inlägg: 51
Blev medlem: 13 jan 2008, 20:07
Ort: Lycksele

Inlägg av tntmicke » 23 nov 2008, 19:45

japp min tnt 1974 kanon gnista på en cylle men heldött på den andra bytt båda tändspolar gått genom brytare men ändå heldött tagit lös tändplatta ska kolla den i veckan om den inte bli såld :oops: :oops:
yamaha V-max 540 1984
ski doo blizzard 5500 1981
srx 440 1980
ski doo tnt 340 1974 andra

Användarvisningsbild
RUSCH
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 475
Blev medlem: 24 feb 2007, 16:48
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av RUSCH » 23 nov 2008, 22:44

Har ni koll på kompresitionen
sullar och släcker ett stift ganska snabbt vid dåligt komp :?
SRX 440 -79
RUSCH "AMF" dubbelbandare MAG 340 -74
RUSCH R11 Wankel -71
RUSCH R11 Sachs SA280 -70
RUSCH R11 Sachs SA280 -69
RUSCH R1 ILO L297 19hk -68
kohler 440 f/c motor 2st
( LYNX G-type Rave 670 -00)
http://www.stm.nu" onclick="window.open(this.href);return false;

tjomme
Inlägg: 129
Blev medlem: 08 nov 2008, 14:26
Ort: Pite

Inlägg av tjomme » 24 nov 2008, 21:51

marino carlsson skrev:Tack, bra att veta. Ska se hur de blir med den här maskinen framöver.. Va är de för längd på mattan du har?

Den släcker ett stift i stort sett omedelbart och börjar gå på en, va kan de bero på?
det är en matta från en citation ss tror det är 270 elle nåt sånt
kort är den i allafall :?
Ockelbo 600 440 -74
Ockelbo 380 -75
____________________________________________
Yamaha GP 433 F -74 såld
Ockelbo 3oo LG -77 såld

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Inlägg av marino carlsson » 24 nov 2008, 22:13

Mattan som sitter på är en 345 från typ en gammal scandic eller tundra. Originalmattan är 289, samma matta som till ET250. Det ja undrade var vilken delning som är samma så om jag skulle få för mig att sätta dit en värre 345 matta och få i lite värre motor så skulle de bli en kul gammal klätterapa.. Den är inte i skick att restaurera eller återställa utan i ombyggt bruksskick så därför lite planer smeds..

Typ om de går att sätta på en matta från någon modernare maskin utan att behöva byta drivhjul? Boggielängden har jag redan och mer fjädring är jag inte ute efter, bara mer grepp..
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

green_lightning
Inlägg: 390
Blev medlem: 06 jan 2008, 01:51
Ort: Lycksele
Kontakt:

Inlägg av green_lightning » 24 nov 2008, 22:30

marino carlsson skrev:Mattan som sitter på är en 345 från typ en gammal scandic eller tundra. Originalmattan är 289, samma matta som till ET250. Det ja undrade var vilken delning som är samma så om jag skulle få för mig att sätta dit en värre 345 matta och få i lite värre motor så skulle de bli en kul gammal klätterapa.. Den är inte i skick att restaurera eller återställa utan i ombyggt bruksskick så därför lite planer smeds..

Typ om de går att sätta på en matta från någon modernare maskin utan att behöva byta drivhjul? Boggielängden har jag redan och mer fjädring är jag inte ute efter, bara mer grepp..
Den kan bli en halvdålig klätterapa med för höga kammar.. För liten motor för det (men det är bara min åsikt)
Att k

Swesled
Inlägg: 282
Blev medlem: 19 mar 2007, 09:06
Ort: Vännäs

Inlägg av Swesled » 24 nov 2008, 22:53

gidz skrev:
marino carlsson skrev:Mattan som sitter på är en 345 från typ en gammal scandic eller tundra. Originalmattan är 289, samma matta som till ET250. Det ja undrade var vilken delning som är samma så om jag skulle få för mig att sätta dit en värre 345 matta och få i lite värre motor så skulle de bli en kul gammal klätterapa.. Den är inte i skick att restaurera eller återställa utan i ombyggt bruksskick så därför lite planer smeds..

Typ om de går att sätta på en matta från någon modernare maskin utan att behöva byta drivhjul? Boggielängden har jag redan och mer fjädring är jag inte ute efter, bara mer grepp..
Den kan bli en halvdålig klätterapa med för höga kammar.. För liten motor för det (men det är bara min åsikt)
Han ska ju vässa... :wink:
Ski-doo Everest 464 L/C -81

B

Skriv svar