dubbla phazer gasare på xlv 540

Chassie, Drivlina, osv
MDP
Inlägg: 50
Blev medlem: 16 nov 2008, 12:13
Ort: Lycksele
Kontakt:

dubbla phazer gasare på xlv 540

Inlägg av MDP » 20 nov 2008, 17:30

tjena är de nån som prövat sätta phazer gasare på en xlv (ec) 540? tar emot alla förslag på bestyckning osv.

Användarvisningsbild
Gunnar
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3529
Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
Ort: Lule såklart, norr om lövånger
Kontakt:

Inlägg av Gunnar » 20 nov 2008, 17:48

jag ger inte mycke för phazer förgasare, dom funkar ganska bra på en helt std phazer men ska man trimma och hålla på så skulle jag välja vanliga trottel förgasare.
Dom har problem att dom går snålt på mellan registret, de slutar ofta men hål i en kolv.

ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74

MDP
Inlägg: 50
Blev medlem: 16 nov 2008, 12:13
Ort: Lycksele
Kontakt:

Inlägg av MDP » 20 nov 2008, 18:53

okej, av egen erfarenhet eller ? har hört dom kan va knepig , men får man till de, så hördes de gå ut ba helv. det återstår att se vad som händer! fler erfarenheter mottages!! :twisted:

Användarvisningsbild
Gunnar
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3529
Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
Ort: Lule såklart, norr om lövånger
Kontakt:

Inlägg av Gunnar » 20 nov 2008, 19:13

jag har hållit på me phazer förut, gick aldrig att få den att gå bra med std.förgasare. Direkt jag bytte till mic så började den att gå bra från tomgång till maxvarv. :twisted:

ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74

raceputte
Inlägg: 218
Blev medlem: 13 jan 2007, 19:57
Ort: Sörbygden, Jämtland

Inlägg av raceputte » 17 dec 2008, 22:22

Gunnar:Du minns händelsevis inte bestyckningen som fungerade? Antar att det är vm34:or som gäller, men sen då? Sitter själv med en pz (frugans) som tyckte att 40kph var alldeles lämplig marshfart att smälta hål i en kolv.

Användarvisningsbild
Gunnar
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3529
Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
Ort: Lule såklart, norr om lövånger
Kontakt:

Inlägg av Gunnar » 17 dec 2008, 22:27

Jag körde me 38mm flatslide förgasare, raceportning och dubbla psi pipor... en riktig familjeskoter... hahaa

ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74

raceputte
Inlägg: 218
Blev medlem: 13 jan 2007, 19:57
Ort: Sörbygden, Jämtland

Inlägg av raceputte » 18 dec 2008, 07:47

Oki, det var på det planet, är inte mer än matchportat och aaenpipa på den här. Ingen som vet någon grundbestyckning för vm34:or då?

SL351
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 359
Blev medlem: 30 aug 2008, 08:39
Ort: Tärendö.

Inlägg av SL351 » 18 dec 2008, 20:44

Håller med Gunnar, skulle inte satsa på phazergasare, fick oxå ett fint hål i kolven på den jag hade :( Men länge leve Mikuni!! :D
Yamaha S 350 europa. 2st. 69.
Yamaha SL 351 europa. 69.
Yamaha SL 300C europa. 73.
Rajd R60-L. 74.

Användarvisningsbild
Gunnar
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3529
Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
Ort: Lule såklart, norr om lövånger
Kontakt:

Inlägg av Gunnar » 19 dec 2008, 18:12

raceputte skrev:Oki, det var på det planet, är inte mer än matchportat och aaenpipa på den här. Ingen som vet någon grundbestyckning för vm34:or då?
34 blir för litet om du ska åka me pipan, försök att hitta 38or istället...

ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74

raceputte
Inlägg: 218
Blev medlem: 13 jan 2007, 19:57
Ort: Sörbygden, Jämtland

Inlägg av raceputte » 19 dec 2008, 18:35

Aha! Mao. då blir det att leta grundbestyckning till 38:or då. Vet inte om jag är så sugen på flatslide bara, har noll koll på dom, har bara hört att det är bra mycket dyrare med nålar och munstycken till dom jämfört med rundtrottlar. Finns det inga tabeller att gå ut ifrån, nån sorts generella parametrar så man har en början?

Hade man en driva med trottlar, nålar och munstycken av allehanda slag så vore saken enklare, men då man får gå med mössan i hand och köpa pryl för pryl så är det inte lika smidigt....

PLUSSS
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 1650
Blev medlem: 17 jan 2007, 12:22
Ort: l
Kontakt:

Inlägg av PLUSSS » 19 dec 2008, 19:18

vanliga 38er skall ha org bestyckat

mainjet 330
pilotjet 30
needle jet Q-2 166/ 6dp1
main air jet 0,5
needle valv 3,3

raceputte
Inlägg: 218
Blev medlem: 13 jan 2007, 19:57
Ort: Sörbygden, Jämtland

Inlägg av raceputte » 21 dec 2008, 06:36

Needle valve? Vad menas? Nålen har väl längre beteckning, om det är den? Och står det inget om cutaway, dvs. trottelfasning?

Användarvisningsbild
Polaris
Inlägg: 64
Blev medlem: 10 jan 2008, 17:46
Ort: Skellefteå

Inlägg av Polaris » 21 dec 2008, 09:59

Phazer det är grejer det :) ska aldrig glömma min 91as :oops:
gick så in i hvete var för övrigt emil burens gamla racemaskin
satt ett 400cc racekit på,Då den gick i 400Racingklassen
pipa,portat,omgjorda toppar,singelrör o.s.v när jag köpte
den så satt det orginal gassare på men fick dom aldrig som gunnar sejer
att fungera riktigt bra...och ja mellanregistret är största problemet heltklart...så köp andra förknassare det gjorde jag flatslide det är grejer det då reglementet sa max 34mm så inhandlade jag såna till min phazer
och sedan fungerade det smärtfritt.
Indy trail-x2-83
Rxl-78 clone.

MDP
Inlägg: 50
Blev medlem: 16 nov 2008, 12:13
Ort: Lycksele
Kontakt:

Inlägg av MDP » 24 dec 2008, 01:02

vad sitter de för gasare original?? för dem jag kommit över från en phazer är mikuni med separata chokar på varje förgasare. undra om de blir nån bild nu... Bild[/img]

raceputte
Inlägg: 218
Blev medlem: 13 jan 2007, 19:57
Ort: Sörbygden, Jämtland

Inlägg av raceputte » 24 dec 2008, 11:21

Det är en phazerbrygga, men nån har monterat separata chokekolvar. Dom är bara att skruva ur, och sätta dit vanliga vajerreglerade kolvar.

Skriv svar