Skilnad mellan Lynx 3300 och 3300R

Chassie, Drivlina, osv
Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Skilnad mellan Lynx 3300 och 3300R

Inlägg av marino carlsson » 15 nov 2008, 17:54

Hejsan, någon som vet exakt allt som skiljer en 3300 & en 3300R åt?

vet att R:en har dubbelgasare och dubbelpipor men inget mer.. Har ägt en 3300R

Bild


Mvh Marino
Senast redigerad av 2 marino carlsson, redigerad totalt 5 gång.
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Användarvisningsbild
Gunnar
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3529
Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
Ort: Lule såklart, norr om lövånger
Kontakt:

Inlägg av Gunnar » 15 nov 2008, 17:59

de är som du säger.... kan inte var nått annat som skilljer

ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Inlägg av marino carlsson » 15 nov 2008, 18:03

Har hört att en del säger att portningen skiljer men de är ju bara 60hk i 3300R så de kan ju inte vara så mycket annat som skiljer tycker jag me
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

PLUSSS
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 1650
Blev medlem: 17 jan 2007, 12:22
Ort: l
Kontakt:

Inlägg av PLUSSS » 15 nov 2008, 18:03

jepp R har en annan portning vill jag minnas, och 68hk skall den 503an leverera

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Inlägg av marino carlsson » 15 nov 2008, 18:15

Hur säker är du på de Plusss`? Inte för att jag tvivlar dina Rotaxkunskaper utan vill försäkra mig om rätt uppgifter då vi har "trott" nog länge nu om denna maskin..
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

PLUSSS
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 1650
Blev medlem: 17 jan 2007, 12:22
Ort: l
Kontakt:

Inlägg av PLUSSS » 15 nov 2008, 18:28

från de källor och botanisering, så är jag 100% säker, men jag har inga uppgifter på bänkning.


det kan vara så jävligt att jag har rent av fel oxå, men skulle föga tro det 8)

den skall heta 503 DC och har dubbla gasare med portning från skidoo, den skall vara uppstyckad ordentlig + dubbel pipor, då skall den leverera 68hk och ett Torque på över 45, (vad det nu heter)

PLUSSS
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 1650
Blev medlem: 17 jan 2007, 12:22
Ort: l
Kontakt:

Inlägg av PLUSSS » 15 nov 2008, 18:33

fan jag hittar inte åt nån källa på nätet heller, men jag har både hört och sett det

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Inlägg av marino carlsson » 15 nov 2008, 19:09

Oki, men då tills vidare så litar jag på ditt ord och kommer skrävla vidan brett om 68hk vidundret.. hehe.. Nej men ja tror ditt ord. Du har PM också med mera bilder på vidundret..
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Användarvisningsbild
Sm-X
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 601
Blev medlem: 06 jan 2008, 20:56
Ort: Lauker(hem), Arvidsjaur, IBland Ume
Kontakt:

Inlägg av Sm-X » 15 nov 2008, 19:24

En vanlig 3300:a har typ en 59:a ljuddämpare, den med slangen från fläckt kåpan till höljet på ljuddämparen medans r:en har dubbelpipor standard

Användarvisningsbild
Gunnar
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3529
Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
Ort: Lule såklart, norr om lövånger
Kontakt:

Inlägg av Gunnar » 15 nov 2008, 19:30

men är det såå att 3300 har en annan motor mot 3300r??? är det någon som är 100% säker????
på den tiden kunde man nästa få 2st olika cylindrar på sin skoter

ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74

Användarvisningsbild
Hotpistons
Inlägg: 511
Blev medlem: 17 maj 2008, 20:23
Ort: Fällforsån

Inlägg av Hotpistons » 15 nov 2008, 19:45

Finns lite olika uppgifter på effekten...
Helt riktigt att det är andra porttider i R 503an
SKI-DOO
Scantic 335
citation ss x 2
skandic 503
safari 503
Blizzard 9500 x 3
Blizzard 7500
Blizzard 6500
Rv 340
Moto- ski super sonic
Formula mx racing -84
Rev 440x /860 hpr

PLUSSS
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 1650
Blev medlem: 17 jan 2007, 12:22
Ort: l
Kontakt:

Inlägg av PLUSSS » 15 nov 2008, 21:09

det är lika cyllar, men till 3300r och till en del flygplan, blev det annan portning, men där skiljer sig tänningen tror jag det var, ett flygplan skulle bara få varva typ 6000 varv, fast 3300r skulle få varva mer , därav mera effekt i 3300r.

Användarvisningsbild
skoterräven
Inlägg: 270
Blev medlem: 05 mar 2007, 20:58
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av skoterräven » 16 nov 2008, 10:43

en 3300,3300r, 0ch 3500,blizzard har samma motor
det finns bara 2 portningar 503 scandinavia (alphine) och 503
dessa motorer finns sedan i olika förgasar och ljuddämparkombinationer
ex:
503 scandinavia
aktivpanter och grizzly 32 mm förg ljuddämpare utan kona 32 hk
alpine 34 gasare vanlig ljuddämpare 35-38 hk
503
i 5900 och tex cheyenne en 34 och ljuddämpare med kona 40-44 hk
i blizzard 5500 med dubbla 34 or och ljuddäpare med kona 53 -55 hk
3300 och 3500 med dubbla 34 en bättre ljuddämpare med kona
och separat slutburk 56 hk
3300 r med dubbla pipor bör ge ungefär 3-7 hk till
me jag tror mig ha sett lynxar med 36 mm förg och enkelpipa
sedan vad heter modellen med 537:a som linx tävlade med 86-87

Användarvisningsbild
Hotpistons
Inlägg: 511
Blev medlem: 17 maj 2008, 20:23
Ort: Fällforsån

Inlägg av Hotpistons » 16 nov 2008, 11:11

33R har 36or och kanalerna är justerade av mäniskohand efter gjutning.
SKI-DOO
Scantic 335
citation ss x 2
skandic 503
safari 503
Blizzard 9500 x 3
Blizzard 7500
Blizzard 6500
Rv 340
Moto- ski super sonic
Formula mx racing -84
Rev 440x /860 hpr

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Inlägg av marino carlsson » 16 nov 2008, 11:42

Är de CDI eller brytare på 3300R?

Skulle vara kul å få tag i prylarna som skiljer 5900 och 3300R så man fick lite mera fart i arbetshästen..
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Användarvisningsbild
skoterräven
Inlägg: 270
Blev medlem: 05 mar 2007, 20:58
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av skoterräven » 16 nov 2008, 12:37

marino carlsson skrev:Är de CDI eller brytare på 3300R?

Skulle vara kul å få tag i prylarna som skiljer 5900 och 3300R så man fick lite mera fart i arbetshästen..
skaffa dubbla pipor och dubbla 36 mikuni så får du 55 hk

PLUSSS
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 1650
Blev medlem: 17 jan 2007, 12:22
Ort: l
Kontakt:

Inlägg av PLUSSS » 16 nov 2008, 12:39

cdi skall det vara

räven : 521 ROTAX !!!!!!! :wink:

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Inlägg av marino carlsson » 16 nov 2008, 14:38

skoterräven skrev:
marino carlsson skrev:Är de CDI eller brytare på 3300R?

Skulle vara kul å få tag i prylarna som skiljer 5900 och 3300R så man fick lite mera fart i arbetshästen..
skaffa dubbla pipor och dubbla 36 mikuni så får du 55 hk
Går de göra få ett tips hur att bestycka originalvariatorn på en 5900? Det är en 84 och de sitter en powerblock som ser ut att vara i ganska bra skick i övrigt. Har inte råd att köpa en nyare comet till den så skulle vart bra om man fått den som sitter där å fungera bättre. Känns lite orkeslös uppför just nu..
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

green_lightning
Inlägg: 390
Blev medlem: 06 jan 2008, 01:51
Ort: Lycksele
Kontakt:

Inlägg av green_lightning » 16 nov 2008, 15:37

Det enda jag vet ifrågan är att i min GLS 3300 sitter det dubbla gasare och enkelpipa och sen sitter det dubbla pipor i GLS 3300 R.
Att k

Användarvisningsbild
skoterräven
Inlägg: 270
Blev medlem: 05 mar 2007, 20:58
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av skoterräven » 16 nov 2008, 18:41

PLUSSS skrev:cdi skall det vara

räven : 521 ROTAX !!!!!!! :wink:
motorn är på 521cc
men finns i olika utföranden
532 har en förgasare sitter i tex safari 86-87 ca 60 hk
536 har dubbla 34(36)sitter i formula plusss 90-91 och 3600 gls är på ca 75 hk
537 har dubbla 40 mm sitter i formula plusss 87-88 och den där glsen som jag inte vet namnet på samt 9700+ och är på 90 hk samt i UL version med dubbla bing 40 och dubbla tändstift (tror den heter 534

Skriv svar