rotax 503 motorer

Chassie, Drivlina, osv
Skrotaxkungen
Inlägg: 172
Blev medlem: 08 feb 2007, 16:13
Ort: Sundsvall/örebro
Kontakt:

rotax 503 motorer

Inlägg av Skrotaxkungen » 25 okt 2008, 18:00

håller på bygga i hop rotax 503 motor, vad är för komp siffran på orginal? sen undrar jag om blizzard rotax 503 cylinder samma som andra cylinder som tex arbetsmaskin? mina stora funderingar är är alla rotax 503 samma underdel veven å längdslag, cylinder portkanal sånt? ellr finns de lite skilland på "sport maskin" arbestmaskin" motorer 503?. jävligt tacksam svar :) var inte blyg på svara mina fråger :wink:

Användarvisningsbild
Gunnar
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3529
Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
Ort: Lule såklart, norr om lövånger
Kontakt:

Inlägg av Gunnar » 25 okt 2008, 18:52

såklart finns det olika 503or... vissa säger att det är samma cyllar men jag har läst att det ska var lite skillnad på dom.
De finns CDI motor och brytar motor, de är nog det som skilljer underdelarna från varandra.
503 finns från 35hk upp till 60+hk

ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Inlägg av marino carlsson » 25 okt 2008, 19:03

Precis som gunnar säger så fick jag de förklarat för mig. Men du kan ta en blizzardcylinder och sätta på en 503:a från en tex Lynx 5900 och få mera effekt. Går bra om du inte ska varva ihjäl den. Sen är väl en stor skilnad i variatorerna också, arbetsmaskinernas variatorer är inte direkt optimal för att köra race med´..
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Användarvisningsbild
Hotpistons
Inlägg: 511
Blev medlem: 17 maj 2008, 20:23
Ort: Fällforsån

Inlägg av Hotpistons » 25 okt 2008, 22:15

Skiljer framför allt i porttider och area på 503 motorer beroende vars dom kommer ifrån och årsmodell och givetvis brytar eller cdi tändning som sagt. sedan beror det ju på vad man ska använda spisen till om det spelar så stor roll ??

Men allt går ju att fixa :wink:

Jo just det det är lika vevaxel men blocken skiljer lite beroende på vilken tändning.

Mvh Erik

Skrotaxkungen
Inlägg: 172
Blev medlem: 08 feb 2007, 16:13
Ort: Sundsvall/örebro
Kontakt:

Inlägg av Skrotaxkungen » 26 okt 2008, 00:18

okej okej! tacksam svar, :D idag har jag varit ute å skruvat i 7 timmar skräck! :shock: de var jag som upptäckte portider var som skilland, vilken tur jag tänkte på, höll på sätta en " blizzard cylinder å ena var "arbetsmaskin cylinder som var lägre porttider, :D så nu är nästan klart med rotax 503 de kvar som elen å kåpor, de blir en blizzard chassit lite bygge. som har bantat rejällt. 8)

är nån som vet vilken munstycke orginal på dubbla förgasare på blizzard 5500? allafall hade jag 8 förgasare i lådan, vissa var på 190 och 200,210 230, vet nån av er? väldigt jävligt tacksam för svaret :D

PLUSSS
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 1650
Blev medlem: 17 jan 2007, 12:22
Ort: l
Kontakt:

Inlägg av PLUSSS » 26 okt 2008, 10:50

om du visar bild på det det där bygget , skall du få svaret på munstycket :D












ahhh.. okej då


main jet 220
jet needle 6DH2
needle jet NJ159P4
pilotjet PJ35

nåt mer?? :P

Skrotaxkungen
Inlägg: 172
Blev medlem: 08 feb 2007, 16:13
Ort: Sundsvall/örebro
Kontakt:

Inlägg av Skrotaxkungen » 26 okt 2008, 12:35

vågar jag lägga ut en risig bilizzard bilder? :wink:


det som gjort är hela buktplåten bort kapad, så de bara ram kvar,
satt din plast dunk 5 liter, hemma gjord sadel,mm


tror de inte passar läggar ut den här forum bilder, :roll:

Nordda
Inlägg: 436
Blev medlem: 01 feb 2007, 16:28
Ort: Söråker
Kontakt:

Inlägg av Nordda » 26 okt 2008, 15:45

Håller du på slakta en stackars Blizzard, Jonas? :shock:

Skrotaxkungen
Inlägg: 172
Blev medlem: 08 feb 2007, 16:13
Ort: Sundsvall/örebro
Kontakt:

Inlägg av Skrotaxkungen » 26 okt 2008, 15:52

:lol: :lol:

Skriv svar