Driver på tomgång med ny rem

Chassie, Drivlina, osv
Mats.L
Inlägg: 9
Blev medlem: 14 okt 2020, 19:57

Driver på tomgång med ny rem

Inlägg av Mats.L » 06 jan 2021, 22:42

Hej,
Jag har precis bytt rem på skotern, en Trapper 602 -81 och efter det så driver mattan på tomgången. Behövs sekundären shimsas om efter rembyte? Så att remmen hamnar djupare ner. Och isåfall hur gör man det? Sen sitter det en bussning på axeln till primären, ska den kunna rulla på variaroraxeln? Den är stum. Bifogar några bilder, tacksam för svar av de händiga 😀

Mvh Mats
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.

Användarvisningsbild
SS440-80
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 1551
Blev medlem: 04 jul 2008, 12:44
Ort: Säfsen

Re: Driver på tomgång med ny rem

Inlägg av SS440-80 » 07 jan 2021, 11:11

Jo, nog ska rullen rulla på axeln. Och din ser väldig skadad och vass ut, så den greppar nog gärna tag i remmen och då driver skotern på tomgång.

Kan även vara så att du behöver shimsa ut primären en smula. Kolla länken, så ser du att nr 5 på bilden är shimsbrickor för att kunna justera variatorn eftersom att den ska kunna monteras på många olika skotrar, med olika rembredd.


http://www.cvtech-rd.com/en/client/page ... 1&clef2=12

Mats.L
Inlägg: 9
Blev medlem: 14 okt 2020, 19:57

Re: Driver på tomgång med ny rem

Inlägg av Mats.L » 07 jan 2021, 18:57

Ja jag misstänkte också det. Bussningen sitter som berget på axeln. Jag har provat värma rejält men är orolig att den nya packboxen ger upp om jag värmer för mycket. Det känns hellre att sekundären skulle behöva shimsas för remen har en tendens att kliva upp ganska högt efter man kört skotern. Vad heter sekundärvariatorn?

Skriv svar