Yamaha snoscoot sv80 går dåligt

Chassie, Drivlina, osv
MaTT
Inlägg: 71
Blev medlem: 13 jan 2012, 17:52
Ort: Finland

Yamaha snoscoot sv80 går dåligt

Inlägg av MaTT » 24 dec 2017, 00:14

Hejsan! Köpte en yamaha sv 80 snoscoot årsmodell enligt papper 92 men tror den är gamlare. Köptes åt barnen som julklapp idag och har panikskruvat ikväll. Fick den att starta efter förgasar putsning samt tändstift och bränsle byte. Går riktigt fint på låga varv eller om jag pumpar lite på gasen men direkt jag håller jämn gas på högre varv så surar den ner sig låter jag den gå ner på tomgång kan jag få den att gå fint igen men surar ner sig varje gång jag gasar. Har blivit körd med senast förra vintern och gick felfritt enligt förra ägarn. Kan det vara reedsen som är dåliga eller är det något annat? Vad tror ni kom med förslag! Skulle även vara kul att veta storlek på munstycken orginal i den eller om någon äger service manual till en sådan. Bjuder på en dålig bild av den. Tack på förhand för eventuella svar av en bekymrad tomtenisse.
IMG_20171224_112744722.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.

MaTT
Inlägg: 71
Blev medlem: 13 jan 2012, 17:52
Ort: Finland

Re: Yamaha snoscoot sv80 går dåligt

Inlägg av MaTT » 27 dec 2017, 16:53

Blev en lång väntan för barnen när tomtenisses skoter hade stannat här på gården och de fick behålla den bara jag fick den att fungera :D så efter lite googlande och sökande på forum från usa så konstaterade jag att det saknades en liten ynklig gummiplugg under ett munstycke som troligen har försvunnit när förra ägarns äldre son trodde sig vara kapabel att skruva själv :lol:
Så nu behöver jag bara få tag i en plugg eller plugga med något annat när gummipluggarna värkar vara svåra att få nya och den provisoriska inte klararde av bränsle :? Någon som vet var man får såna små pluggar nya någon annan gasare som har såna man får de till eller material att stansa nya i kanske också går?

Användarvisningsbild
Sonofsnowman
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 121
Blev medlem: 07 jan 2011, 20:21
Ort: Ö-vik

Re: Yamaha snoscoot sv80 går dåligt

Inlägg av Sonofsnowman » 01 jan 2018, 17:12

Hej!

Ta och kolla på Partzilla´s hemsida (https://www.partzilla.com/catalog/yamah ... carburetor), där finns en bra sprängskiss med artikelnummer på delarna. Jag vet inte vilken av detaljerna som är den missade pluggen, men det ser väl du!? När du väl lokaliserat rätt detalj så kan du klicka på artikelnummret så får du reda på om den sitter i någon annan skotermodell.
Enligt Partzilla så är den nyaste SV80-in en -90 årsmodell, (i USA!), så den kan säkert vara någon eller några årsmodeller nyare här hemma i Svedala.

(Obs! Notera att det är lite mismatch mellan numreringen på sprängskissen och artikellistan v id numreringen runt 30!)
Jag gissar att din missade plugg är nr 31 på sprängskissen och nr 32 i artikellistan! Är det så så är den din för lite drygt 8$ plus frakt!
Partzilla är bra att handla ifrån, snabba leveranser osv

My two cents.

/K-G
Ö-vik

MaTT
Inlägg: 71
Blev medlem: 13 jan 2012, 17:52
Ort: Finland

Re: Yamaha snoscoot sv80 går dåligt

Inlägg av MaTT » 01 jan 2018, 19:14

Tackar så mycket! Joo är nummer 31 skall beställa därifrån då om inte jag får några från lokala skoterfirman som sysslar med skrot och service. Hittade tillfälliga från en phazer gasare jag hade extra så skar av de lite nu så passade de perfekt men de var redan skarpa och spruckna så gissar jag behöver nya inom en snar framtid.

Skriv svar