Hej.
Yamaha STX 340 1977 har jag.
Förra vintern så fick mina tändstift denna färg med inställning 1 och topphastigheten var då 100 km/h. Idag är dem svarta utan jag har rört något och skotern 4-taktar. Tändstiften är dock nya.
Inställning 1:
Stift: BR9EIX
Huvudmunstycke: 145
Lågfartsmunstycke: 50 - 2 Varv ut.
Nål: mitten
Powerjetmunstycke: 90
Tomgångsskruven: 3 varv ut.
Tomgång: 1500 rpm.
Resultat: Båda är svarta och skotern 4-taktar. Topphastighet 50 km/h.
Inställning 2:
Stift: BR9EIX
Huvudmunstycke: 145
Lågfartsmunstycke: 50 - 0 Varv ut.
Nål: längst ned
Powerjetmunstycke: 90
Tomgångsskrven: 0 varv ut.
Tomgång: 1000 rpm
Resultat: Tändstiften är svarta men tändstiftet närmast fläkten är något ljusare. Skotern 4-taktar mindre. Topphastighet 60 km/help.
Vad ska jag göra? Varför är det så svårt att ställa in dem?
Varför 4-taktar min 2-taktare?
Re: Varför 4-taktar min 2-taktare?
Har du primer på skotern? Ifall du har det ,knip ihop slangen och se om något händer.
Medlem i TT RACING.
(Team Tornedalen RACING)
(Team Tornedalen RACING)
Re: Varför 4-taktar min 2-taktare?
Jag har endast chocke.trioman75 skrev:Har du primer på skotern? Ifall du har det ,knip ihop slangen och se om något händer.
Hur långt måste man köra för att tändstiften ska börja sin självrensning? Tändstiften rensar sig själv när dem har sin arbetstemperatur. Men frågan är hur mycket man måste köra.
Re: Varför 4-taktar min 2-taktare?
Gummit i chocke trotteln kanske är dåligt ,och släpper extra bränsle den vägen.
Medlem i TT RACING.
(Team Tornedalen RACING)
(Team Tornedalen RACING)