Fjädringsfråga

Chassie, Drivlina, osv
Användarvisningsbild
Gordini
Inlägg: 156
Blev medlem: 30 jan 2009, 09:09
Ort: skellefteå
Kontakt:

Fjädringsfråga

Inlägg av Gordini » 08 dec 2015, 09:09

Är denna typ av fjädring godkänd i burkarcupen? eller räknas den som "framvagn" Ingen stötdämpare finns på den.

Bild

Såg att "srx ismaskin" har denna typ av fjädring.

Bild
Crescent sno-pro 400
Ski-doo tnt everest 440 -76
Yamaha SRV 540 -83
Ski-doo grand touring 470 -95

Veteranskotrar på min hemsida:
OBS. Ny hemsida http://www.gordini.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Katanan
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 364
Blev medlem: 11 feb 2013, 21:37
Ort: Kungsör

Re: Fjädringsfråga

Inlägg av Katanan » 10 dec 2015, 17:07

Den känner jag igen. Jag vet ingenting om Burkarcupens reglemente men funktionsmässigt så har det fungerat vid dragracing. Ska man belasta spindlarna med en del kurvtagning så bör dom nog vara kraftigare än dom jag hade iaf. Du kanske såg det i tråden :-)

/Johan

Användarvisningsbild
Gordini
Inlägg: 156
Blev medlem: 30 jan 2009, 09:09
Ort: skellefteå
Kontakt:

Re: Fjädringsfråga

Inlägg av Gordini » 10 dec 2015, 19:40

Provade fjädern och såg att det borde gå att köra så. Kom på att jag sett konstruktion på en srx och sökte reda på den bilden. Mycke intressant läsning i den tråden.
Orginal spindlarna är 25mm i solit stål. tänkte göra nya längre av ett tjockväggit rör för att spara vikt. borde hålla för dragracing. Kör jag med vätskekylda polarismotorn, kör jag ju i en klass där framvagn är tillåten, men det kan hända att den får en f/a motor och då skulle det vara bra att veta hur fjädringen klassas.
Crescent sno-pro 400
Ski-doo tnt everest 440 -76
Yamaha SRV 540 -83
Ski-doo grand touring 470 -95

Veteranskotrar på min hemsida:
OBS. Ny hemsida http://www.gordini.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Skriv svar