Min Yamaha STX 340 ryker för mycket. Den får bra tändning och startar bra, men blöta tändstift när den är kall.
Därför tänkte jag skruva lite på luft/bränsle-skruven.
När jsg skruvar in skruven så dör motorn för då får den för lite bränsle. När vet jag när den är rätt inställd?
- Trottelnålen är på position 3 av 5. Dvs i mitten.
- Förgasaren är rengjord nogrant.
- Flotörnålen tätar.
- Skoter lättstartad (får mye soppa!)
- Hastighetsmätaren går snabbt till max vid full gas när boggien är i luften.
- Tomgången är stabil när den är varm. 1500 rpm.
- Rätt luftburk.
- Komp 10 kg per cylinder.
Hur vet man när luft/bränsleskruven är rätt inställd?
- Sm-X
- Sponsor medlem
- Inlägg: 601
- Blev medlem: 06 jan 2008, 20:56
- Ort: Lauker(hem), Arvidsjaur, IBland Ume
- Kontakt:
Re: Hur vet man när luft/bränsleskruven är rätt inställd?
Du kan även kolla så inte choken ligger på, sen att den ryker mycket kan bero på oljan eller oljeblandningen, skruvar du in skruven får den mindre luft och inte för lite bränsle
Skotrar:
Sw 440 Europa -74(546mil, ska nog rustas upp och 2ägare)
Sm-X -76?(Sm 340 Powder Edition, chassiet har gått 1150mil end still going on)
Sm 340 -78 (Pärla, 270 på mätarn sen ny och 2 ägare)
VK 540E -90 Långmilaren i sällskapet passerat 2k mil
Sw 440 Europa -74(546mil, ska nog rustas upp och 2ägare)
Sm-X -76?(Sm 340 Powder Edition, chassiet har gått 1150mil end still going on)
Sm 340 -78 (Pärla, 270 på mätarn sen ny och 2 ägare)
VK 540E -90 Långmilaren i sällskapet passerat 2k mil
Re: Hur vet man när luft/bränsleskruven är rätt inställd?
Man brukar prata om olika register när man håller på med trottelförgasare.
Vilket register gör vad?
Vilket register gör vad?