Vilken variator är lämplig att byta till om man inte längre vill åka med orginalvariatorn?
Följdfråga, vilken bredd på remmen ska det vara då?
Lämplig variator till ET250
Re: Lämplig variator till ET250
Vet inte vilken årsmodell du har, men om du har konas tapp för variation och inte splinesad axel, då är nog bästa alternativet en CVT Powerbloc
Re: Lämplig variator till ET250
Har kona på den. Vad är det för kona? Vad annars finns det för variatorer som passar?
Re: Lämplig variator till ET250
I stort sett alla med 30mm tapp.
Polaris P85, Comet 102 och 108 samt Yamahas YPZ finns med 30 mm.
Sedan ligger ju jobbet i att bestycka eländet så att det funkar. Det var därför jag nämnde Powerbloc, de är de absolut lättaste att bestycka in.
Polaris P85, Comet 102 och 108 samt Yamahas YPZ finns med 30 mm.
Sedan ligger ju jobbet i att bestycka eländet så att det funkar. Det var därför jag nämnde Powerbloc, de är de absolut lättaste att bestycka in.
Re: Lämplig variator till ET250
Håller med Robban, Powerblock is the shit.
Grabben har åkt Comet i ungdoms klassen och det har funkat "sådär"
När man väl börjar lasta på dessa små motorer för mycket så finns det inte nått att svara upp med på sekundär variation.
Dessutom blir det trångt mellan variator och pipa, värmeplåten måste bort och variatorskyddet måste modifieras.
Motorn måste lossas för att få ut pipan, därefter kan man byta rem
// Roger
Grabben har åkt Comet i ungdoms klassen och det har funkat "sådär"
När man väl börjar lasta på dessa små motorer för mycket så finns det inte nått att svara upp med på sekundär variation.
Dessutom blir det trångt mellan variator och pipa, värmeplåten måste bort och variatorskyddet måste modifieras.
Motorn måste lossas för att få ut pipan, därefter kan man byta rem
// Roger
Yamaha SRV-90
Yamaha SRV-84
Ex440-79. Snö 6,15sek 131km@ 150m
Snö 7,95 133@ 201m
ZR440/700 -00
Et250-81
Et340-80
Citation SS-80
Yamaha SRV-84
Ex440-79. Snö 6,15sek 131km@ 150m
Snö 7,95 133@ 201m
ZR440/700 -00
Et250-81
Et340-80
Citation SS-80