temp givare?

Chassie, Drivlina, osv
Användarvisningsbild
Arctic5000
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 378
Blev medlem: 10 dec 2007, 15:18
Ort: Vilhelmina - Skog
Kontakt:

temp givare?

Inlägg av Arctic5000 » 06 apr 2008, 14:16

har en orginal tillbehörs tempmätare på min pantera 5000, men det är inga givare på den. skulle ha haft igång mätaren då skotern redan har skurit en gång och nypit en annan p.g.a. överhettning. men hur ser givarna ut? är det sånna som sitter monterade brevid tändstiften? och passar det med universal eller från en annan skoter?
-The snowmobile doesn't matter; it's all up to the driver.
-Good looks only win beauty contests

Arctic Cat Pantera 5000 -79
Arctic Cat Lynx P27H -71
Arctic Cat Panther P20W -69

Tigger
Inlägg: 107
Blev medlem: 09 feb 2007, 00:47
Ort: G

Inlägg av Tigger » 06 apr 2008, 20:12

Det är nog sådana där som sitter som en bricka på tändstiften med en liten sladd på...Kläms alltså mellan stiftet och toppen...

Är det en F/A du har efter som den överhettar och skär för dig eller är det något annat problem typ tjuvluft eller är den för snålt bestyckad,de där motorerna har jag inte upplevt att skall vara speciellt benägna att äta kolvar,tvärtom så har de jag haft varit riktigt tåliga.

Mvh Tigger
Katter har vassare klor...
Arctic Cat El Tigre' 6000 Worlds fastest production sled -80

Användarvisningsbild
Arctic5000
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 378
Blev medlem: 10 dec 2007, 15:18
Ort: Vilhelmina - Skog
Kontakt:

Inlägg av Arctic5000 » 06 apr 2008, 23:42

jo jag vet, nikasil cyllindrarna tillsammans med det enormt stora kolvspelet gör att spirit motorn nästan är odödlig men gången den skärde så var felet att det satt stålfoder i den vänstra cyllindern, och det klantarsle som satt in detta hade gort det för trångt så kolven fick inte plats när motorn gick varm. gånen den nöp som var det fläckten som for, märkte inte detta förren den började gå dåligt och tändhattarna hade börjat kläcka. men saken är den att om jag hade haft tempmätaren i ordning så hade jag sett att den gick varm innan kolvringarna tog stryk.
-The snowmobile doesn't matter; it's all up to the driver.
-Good looks only win beauty contests

Arctic Cat Pantera 5000 -79
Arctic Cat Lynx P27H -71
Arctic Cat Panther P20W -69

Skriv svar