Som rubriken lyder,vad är skillnaden?
Passar insuget från 454 till 464? Går det att skrämma upp 464an så effekten blir mer lik 454an?
Hur är det med tändning,vad skiljer där?
Motorn ska sitta i en blizzard 9500 och pipor och ljuddämpare finns.
Henke
464-454
Re: 464-454
Vad som främst skiljer är cylindrar och topp, 454:an har tre avgasportar vilket inte är möjligt utan tillföring av material på 464-cylindrarna, durationerna och portbredder skiljer nog en del åxå samt förbränningsrummen ser lite roligare ut på 454.
Insug passar rakt av och slidskivan går ju alltid klippa i.
Nog går det porta cylindrarna en hel del på 464.
Vevhusen har samma gjutnummer. Vevaxel är samma förutom att krysskilen sitter 90 grader olika.
Insug passar rakt av och slidskivan går ju alltid klippa i.
Nog går det porta cylindrarna en hel del på 464.
Vevhusen har samma gjutnummer. Vevaxel är samma förutom att krysskilen sitter 90 grader olika.
Ski-doo citation 3500 -80
ski-doo sno pro 340 -78
ski-doo blizzard 7500 -79
ski-doo formula plus -86
ski-doo mach 1-X -91
ski-doo formula plus efi -93
lynx racing 454 -96
ski-doo sno pro 340 -78
ski-doo blizzard 7500 -79
ski-doo formula plus -86
ski-doo mach 1-X -91
ski-doo formula plus efi -93
lynx racing 454 -96
Re: 464-454
Okej,då borde det gå att få till en hyffsad spis då.
Vad jag då skulle behöva är ett insug och en slidskiva och sen ev några tips på portning och vilka förgasare som skulle passa.
Är det någon som har nått?
Tack för hjälpen!
Henke
Vad jag då skulle behöva är ett insug och en slidskiva och sen ev några tips på portning och vilka förgasare som skulle passa.
Är det någon som har nått?
Tack för hjälpen!
Henke