Jag har nyss startat upp min srv efter att den stått ett tag. Når jag kör så går den dåligt bluddrar och smäller, men om jag då dra ut chocken så går den jätte bra.
Jag förstår ju att den får för lite soppa men är det nån som vet vart felet är. Och det är inte gasaren för den har jag rengjort
varför går den bättre med chocken?
varför går den bättre med chocken?
2st Lynx 530
skidoo scandic 377-86
skidoo scandic 377-86
Re: varför går den bättre med chocken?
För magert bestyckad eller trasiga vevaxeltätningar.
Aprilia SR 125 2001
Norton Mercury 650 1969
Husqvarna TE 310 2014
Katana 1100 1982
Honda Z50 1976
Norton Mercury 650 1969
Husqvarna TE 310 2014
Katana 1100 1982
Honda Z50 1976
Re: varför går den bättre med chocken?
Han läker då inte runt vevaxeln, kan det vara att bensinpumppen full av skit?
2st Lynx 530
skidoo scandic 377-86
skidoo scandic 377-86
Re: varför går den bättre med chocken?
Kolla lågfarts munstycket noga , för med dagens bensin så vill det till att ärja när dom står ett tag.
BIGFOOT.Lynx 20, Yeti, Commander
Re: varför går den bättre med chocken?
Jag har gjort det och det såg ut bra, men jag har nu troligtvis hittat felet och det var ett membran i soppapumpen!:)
2st Lynx 530
skidoo scandic 377-86
skidoo scandic 377-86
Re: varför går den bättre med chocken?
Hmm jag lånar tråden lite, för i SRV sitter väl samma motor som i Viking 1??
Min ville gärna gå på 1cylinder på tomgång/låga varv och bööööar till en sväng i början då man ger gas..
Tog och rev isär förgasaren och blåste rent överallt med tryckluft..
Satte ihop allt igen och grundinställde den enda nål man kan justera..
Den startar direkt men nu finns ingen tomgång hur jag än vrider på tomgångsskruven och att justera nålen åt något håll fungerar inte heller då dör den direkt..
Men när choken är utdragen så går den som en dröm?? Ska jag byta till större huvudmunstycke eller kan det vara så enkelt som pumpen behöver en renovering?
Min ville gärna gå på 1cylinder på tomgång/låga varv och bööööar till en sväng i början då man ger gas..
Tog och rev isär förgasaren och blåste rent överallt med tryckluft..
Satte ihop allt igen och grundinställde den enda nål man kan justera..
Den startar direkt men nu finns ingen tomgång hur jag än vrider på tomgångsskruven och att justera nålen åt något håll fungerar inte heller då dör den direkt..
Men när choken är utdragen så går den som en dröm?? Ska jag byta till större huvudmunstycke eller kan det vara så enkelt som pumpen behöver en renovering?