Stötdämpare slut på ET 340 -82

Chassie, Drivlina, osv
Användarvisningsbild
Utofiska
Inlägg: 6
Blev medlem: 06 dec 2013, 10:17
Ort: Valbo

Stötdämpare slut på ET 340 -82

Inlägg av Utofiska » 25 jan 2014, 22:45

Hej, jag kan inget om skotrar, inte ett smack. Men jag vill lära mig. Idag när jag skulle ta en tur efter att ha transplanterat en ny nivåslang på tanken, så upptäckte jag att boggien bara sjönk ihop som en trött säl när jag satt mig på skotern. Jag har inte en aning om hur saker och ting ser ut där under. Den spontana känslan är ju att nån fjäder eller stötdämpare gett upp.

Vart kan man hitta en sån billigt och kan man byta den utan att riva hela skotern? Och kan man köra utan fjädring eller förstör jag nåt då? Om det här blir för jobbigt så kör jag ner skotern i ån... den är garanterat galaxens fulaste snöskoter alla kategorier... inte värt att kosta på med andra ord...
Ockelbo 3502-89

Användarvisningsbild
ThomasSRX
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 185
Blev medlem: 10 mar 2007, 21:14
Ort: Örnsköldsvik.
Kontakt:

Re: Stötdämpare slut på ET 340 -82

Inlägg av ThomasSRX » 26 jan 2014, 10:38

Hej, Rinab har säkert en dämpare som du söker,....
V-max 600 XT -96

Användarvisningsbild
Lindh
Inlägg: 580
Blev medlem: 30 mar 2008, 20:06
Ort: Skellefte
Kontakt:

Re: Stötdämpare slut på ET 340 -82

Inlägg av Lindh » 26 jan 2014, 17:12

Du kan ju börja med att kolla vilket läge fjädrarna i boggien ligger på!
Det finns tre lägen. Så här ser det ut, det vita plastsätet som fjädern ligger i på var sida är det som flyttas upp och ner.
DSC_1708 - kopia.jpg


Och du kan köra med fjädringen i botten, iallafall om genomslagsgummina som sitter under den bakre boggieaxeln finns kvar på plats. Det gör dom oftast inte, tex saknas dom på boggien på bilden.
Men du hör nog om det är något som ligger och raspar i mot mattan när den slår igenom, jag tror din rygg kommer ta mer skada än skotern ;)
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.

Skriv svar