Har en Sachs 290 som jag inte får liv i. Är en relativt oerfaren mekaniker så jag hoppas jag kan få lite råd.
Jag mäter direkt vid kablarna ut från motorn, får inget utslag alls på voltmätaren när jag drar i startsnöret. En gång i ett drag tyckte jag att jag fick ett utslag men sedan stendött.
Bör man byta brytarspetsarna och kondensatorn?
Brytarspetsarna hittar jag som reservdel hos Rinab men inte kondensatorn. . Om man blr byta den kan någon vänlig själ voda mig exakt vilken det är jag ska ha?
Sachs 290. Ingen gnista.
Sachs 290. Ingen gnista.
Lantbrukande östgöte med en Aktiv Blå -79.
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Re: Sachs 290. Ingen gnista.
Kolla så att brytarna öppnar och stänger
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
- Sm-X
- Sponsor medlem
- Inlägg: 601
- Blev medlem: 06 jan 2008, 20:56
- Ort: Lauker(hem), Arvidsjaur, IBland Ume
- Kontakt:
Re: Sachs 290. Ingen gnista.
Genom hålen i svänghjulet bakom startapparaten
Skotrar:
Sw 440 Europa -74(546mil, ska nog rustas upp och 2ägare)
Sm-X -76?(Sm 340 Powder Edition, chassiet har gått 1150mil end still going on)
Sm 340 -78 (Pärla, 270 på mätarn sen ny och 2 ägare)
VK 540E -90 Långmilaren i sällskapet passerat 2k mil
Sw 440 Europa -74(546mil, ska nog rustas upp och 2ägare)
Sm-X -76?(Sm 340 Powder Edition, chassiet har gått 1150mil end still going on)
Sm 340 -78 (Pärla, 270 på mätarn sen ny och 2 ägare)
VK 540E -90 Långmilaren i sällskapet passerat 2k mil