Bruke deler fra russisk Buran skoter på en Ockelbo 5000?

Chassie, Drivlina, osv
lochraceness
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 21
Blev medlem: 23 aug 2013, 00:26
Ort: Glava

Bruke deler fra russisk Buran skoter på en Ockelbo 5000?

Inlägg av lochraceness » 24 aug 2013, 20:22

Hei. Jeg har akkurat kjøpt meg en Ockelbo 5000 som jeg skal hente i morgen. Denne skoteren har litt problemer, blant annet har startsnoren gått av. Skoteren det er snakk om, er denne: http://www.autodb.no/scooter/search/?xB ... mId1561526" onclick="window.open(this.href);return false;

Da jeg gikk på nett for å se om jeg fant noen deler, dukket denne opp: http://www.finn.no/finn/torget/annonse? ... e=43497820" onclick="window.open(this.href);return false;


Er det noen som har peiling som kan fortelle meg om jeg kan bruke startmekanismen fra den russiske på Ockelboen? Eller er dette å være altfor optimistisk?


Håper på svar.


Mvh Lochraceness

Användarvisningsbild
SS440-80
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 1551
Blev medlem: 04 jul 2008, 12:44
Ort: Säfsen

Re: Bruke deler fra russisk Buran skoter på en Ockelbo 5000?

Inlägg av SS440-80 » 24 aug 2013, 21:13

Glem Buran...
Deler till Ockelbo er ikke noe problem å få fatt på fra Sverige

lochraceness
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 21
Blev medlem: 23 aug 2013, 00:26
Ort: Glava

Re: Bruke deler fra russisk Buran skoter på en Ockelbo 5000?

Inlägg av lochraceness » 24 aug 2013, 21:21

Takk for svar!

Glem som i 'ikke ta den hvis du får den gratis'? Det er 40mil tur/retur for å hente den, drivstoff koster også penger. Jeg tror det blir vanskelig for ham å få noen penger for skoteren og jeg tenkte at hvis jeg kunne bruke startapparatet og jeg fikk skoteren gratis, hadde jeg hatt betalt for turen.

Tror du det er noen mulighet for at startmekanismen er lik på Buran og Ockelbo? Eller er det alt for optimistisk?

Edit: Jeg glemmer Buran'en. Blir for langt å kjøre og for lite nytte. Tusen takk for bra svar!


Mvh Lochraceness

Användarvisningsbild
trioman75
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 1320
Blev medlem: 15 okt 2008, 20:48
Ort: Tärendö

Re: Bruke deler fra russisk Buran skoter på en Ockelbo 5000?

Inlägg av trioman75 » 25 aug 2013, 19:54

Är det bara snöret som gått av så finns det nytt att köpa på lösmeter.
Medlem i TT RACING.
(Team Tornedalen RACING)

lochraceness
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 21
Blev medlem: 23 aug 2013, 00:26
Ort: Glava

Re: Bruke deler fra russisk Buran skoter på en Ockelbo 5000?

Inlägg av lochraceness » 25 aug 2013, 21:41

Takk for svar. Jeg har nå hentet skuteren, og sitter med en mengde spørsmål. Kan for øvrig fortelle at det var montert et snøre når jeg hentet den; det går an å bruke dette til å dra motoren rundt.

I og med at jeg har en mengde spørsmål tenkte jeg å starte en ny tråd med disse. Si gjerne fra hvis dette ikke er ok og dere vil jeg skal holde meg i denne tråden.


Mvh Lochraceness

Användarvisningsbild
SS440-80
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 1551
Blev medlem: 04 jul 2008, 12:44
Ort: Säfsen

Re: Bruke deler fra russisk Buran skoter på en Ockelbo 5000?

Inlägg av SS440-80 » 25 aug 2013, 22:26

Det verkar som att du har en del att fixa på din nya gamla skoter :) så lägg gärna upp en ny tråd under Projekt & Garagebilder så tar du massa bilder när du fixar skotern och ställer frågor när du blir osäker.
Bilder är superbra och spörsmål kan aldrig bli för dumma :thumbright:

Kör hårt för vi vill se vinterbilder när du drar järnet med Ockelbon över Gardermoen international :lol:

lochraceness
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 21
Blev medlem: 23 aug 2013, 00:26
Ort: Glava

Re: Bruke deler fra russisk Buran skoter på en Ockelbo 5000?

Inlägg av lochraceness » 25 aug 2013, 23:21

Takk for svar! Har akkurat laget en tråd som du sa... må få motoren til å gå før jeg lager en liste over hva som skal prioriteres.

Jernet over Gardermoen høres hysterisk morsomt ut... dog tror jeg det vil være noen i tårnet som i så fall setter kaffen i vrangstrupen ;-)


L

Skriv svar