Redigerad

Chassie, Drivlina, osv
Maircrase
Inlägg: 32
Blev medlem: 11 jan 2008, 21:14

Redigerad

Inlägg av Maircrase » 06 mar 2008, 20:07

Redigerad
Senast redigerad av 1 Maircrase, redigerad totalt 7 gånger.

snopro78
Inlägg: 603
Blev medlem: 22 jan 2007, 20:22
Ort: Umeå

Inlägg av snopro78 » 06 mar 2008, 21:23

vet inte extakt hur det ser ut på en elan 250. men först och främst betyder point gap brytaravståndet, ska vara mellan 0.35-0.45mm du behöver ett bladmått till detta, sedan ställer du avståndet genom att lossa på skruven till brytarna, ah du vet säkert det redan.
om du har tillgång till indikatoprklocka kan du mekaniskt ställla in tändningen. du behöver då veta hur många mm före övre dödpunkt brytarna ska öppna. annars kan du med hjälp av stroboskoplampa ställa tändningen genom att varva motorn till det varvtal där man ska ställa tändningen, kan vara olika för olika motorer men brukar vara kring 5000rpm, markeringarna på vevhuset och svänghjulet ska då stämma mot varandra när du riktar stroben mot dom, om de inte gör det får du lossa skruvarna till tändplattan och vrida den motsols för att få tändningen tidigare och medsols för att den fördröja den.
hoppas du inte bara blev mer förvirrad.... :roll:
vad heter motorn?
Ski-doo citation 3500 -80
ski-doo sno pro 340 -78
ski-doo blizzard 7500 -79
ski-doo formula plus -86
ski-doo mach 1-X -91
ski-doo formula plus efi -93
lynx racing 454 -96

Maircrase
Inlägg: 32
Blev medlem: 11 jan 2008, 21:14

Redigerad

Inlägg av Maircrase » 07 mar 2008, 17:17

Redigerad

Skriv svar