Lämpliga förgasare Rotax 640?

Chassie, Drivlina, osv
Användarvisningsbild
Holländaren
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3382
Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
Ort: Harads världsmetropol
Kontakt:

Lämpliga förgasare Rotax 640?

Inlägg av Holländaren » 03 mar 2008, 22:21

Jag har nu fått tag i ett insug till dubbla förgasare till 640:n, lär väl komma till nästa veckan kanske (från Canada).
Så nu är frågan, vad ska man ha för förgasare?

Jag kikade lite på några tabeller, och 640:n som satt på Alpine hade tydligen en Tillotson HD20B orginal, medans 641:an från TnT:n hade 2 st såna.

Men jag ska ju ha Mikuni.. Just nu har jag en 34:a.
Så om 641:an (som väl är exakt samma motor fast med 10:1 komp istället för 9:1?) hade 2 st HD20B, kan jag då utan problem sätta dit 2 st 34:or eller blir det för våldsamt? Eller är det bättre att satsa reält och skaffa nåt ännu större?

Jag kan inte mycket om det här men förstår att det kommer bli ett projekt i sig att bestycka dom, men jag vill veta vad jag behöver leta efter på ett ungefär.
Användningsområdet är mest bara bus och mycket fullgas ;)
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½

green_lightning
Inlägg: 390
Blev medlem: 06 jan 2008, 01:51
Ort: Lycksele
Kontakt:

Inlägg av green_lightning » 03 mar 2008, 23:48

skulle tro at du smärtfritt kan dunka dit några 38:or.. Men har du några 34:or liggande så duger säkert dom med

Användarvisningsbild
Holländaren
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3382
Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
Ort: Harads världsmetropol
Kontakt:

Inlägg av Holländaren » 04 mar 2008, 00:00

Nej jag har ingenting liggandes, det jag har är den 34:an som sitter där nu. Mest troligen kommer jag köpa en till 640 motor snart, och det sitter förmodligen en 34:a på den också.
Det får ju helst inte kosta för mycket heller så det beror också lite vad man kommer över till ett bra pris. Blir det bättre med 38:or och man kommer över några till ett bra pris så är det ju bara att ta dom.

Jag håller på läsa på mig lite om det här med förgasarstorlekar och som jag fattar det är så att med större förgasare får man lite mer effekt vid höga varvtal pga att det flödar bättre då, och kanse något högre maxvarv. Men man tappar lite mid-range, antar att det är pga att flödeshastigheten sänks desto större diameter man har på förgasaren? Eller är jag helt ute o cyklar nu? :)
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½

PLUSSS
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 1650
Blev medlem: 17 jan 2007, 12:22
Ort: l
Kontakt:

Inlägg av PLUSSS » 04 mar 2008, 06:16

ja på många 500 cc motorer, så går det då att köra med dubbla 38 eller 40, å du har ju 640 , så nåt åt det hållet, skulle jag gissa på :D

Skriv svar