Startproblem Lynx 3900

Chassie, Drivlina, osv
duschkungen
Inlägg: 2
Blev medlem: 06 mar 2013, 21:51
Ort: Sörmjöle

Startproblem Lynx 3900

Inlägg av duschkungen » 06 mar 2013, 22:03

Hej, har en Lynx 3900 (rotax 377) som ALLTID startat tills för några veckor sen, fick igång den då med startgas och 30 minuters slitande i startsnöret.. Nu startar den inte alls, köpte nya stift idag och har fin gnista på dom, soppa verkar den också få för stiften blir blöta (inte blöta så den är sur..). Gjort komptest och båda cylindrarna ligger på 8,9..

Den tände till en gång ikväll efter jag sprutat startgas ner i båda cylindrarna men det var det enda livstecken jag fick, nån som har nåt tips?

Användarvisningsbild
rajd2x38l
Inlägg: 168
Blev medlem: 17 apr 2011, 16:19
Ort: Skellefteå

Re: Startproblem Lynx 3900

Inlägg av rajd2x38l » 07 mar 2013, 20:36

duschkungen skrev:Hej, har en Lynx 3900 (rotax 377) som ALLTID startat tills för några veckor sen, fick igång den då med startgas och 30 minuters slitande i startsnöret.. Nu startar den inte alls, köpte nya stift idag och har fin gnista på dom, soppa verkar den också få för stiften blir blöta (inte blöta så den är sur..). Gjort komptest och båda cylindrarna ligger på 8,9..

Den tände till en gång ikväll efter jag sprutat startgas ner i båda cylindrarna men det var det enda livstecken jag fick, nån som har nåt tips?
hade liknande problem på mina gamla 39a men hittade aldrig felet på denna :S hursomhelst har du provat att ta loss stiften å dra tom? den surar så då kan den inte ge gnista hela tiden? kollat om den drar tjuvluft någonstans så blandningen bli fel? annars så vet jag inte :O har en lynx 3900 syncro 90 nu går perfa ända som jag märkt med 377an är att om man kör så den blir varm ( drifttemp) och sedan lämnar den ett tag ( så den bli "kall") då kan dom vara tjuriga ibland :?:
Sc 20 manual https://www.dropbox.com/s/f8vzdr1mow9eg ... 0.pdf?dl=0

Funkar i 30 dagar från och med 13/01-22

duschkungen
Inlägg: 2
Blev medlem: 06 mar 2013, 21:51
Ort: Sörmjöle

Re: Startproblem Lynx 3900

Inlägg av duschkungen » 07 mar 2013, 20:54

Har nog hittat felet, CDIboxen var sprucken.. Håller på baka den nu i ugnen

Nån som vet om man kan få tag på en CDI nånstans i Umeå innan helgen?
Hade tänkt köra i helgen..

Skriv svar