rotax 447 dubbel rör

Chassie, Drivlina, osv
cutlass
Inlägg: 35
Blev medlem: 24 jan 2011, 18:29

rotax 447 dubbel rör

Inlägg av cutlass » 09 jan 2013, 20:00

Började fundera på å trimma upp en 447a å undrar om de finns dubbel rör gjorda åt en sån motor eller de passa från nån Annan motor hyfsat bra

Evervärst 444
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 1092
Blev medlem: 27 sep 2010, 17:58
Ort: Piteå

Re: rotax 447 dubbel rör

Inlägg av Evervärst 444 » 10 jan 2013, 12:42

Det finns nog dåligt med pipor till 447an, det du kan göra är att söka pipor från någon 440-500 med liknande slaglängd och som har peak effekten vid likvärdigt varvtal som din 447a har så fungerar det väll hyffsat, men det kan nog till och med vara svårt att hitta pipor som är avstämda till dom varven som en 447a varvar. alternativ nummer två är samma som alternativ 1 fast, du hittar pipor till samma slaglängd fast du portar cyllarna för att lira ihop med varvtalet som dina tänkta pipor från någon annan maskin lirar ihop med..

cutlass
Inlägg: 35
Blev medlem: 24 jan 2011, 18:29

Re: rotax 447 dubbel rör

Inlägg av cutlass » 10 jan 2013, 18:17

Jo de var ju som de ja hoppades någon annan hade gjort redan så ja slipper leta. En annan sak ja undra är om blocket på 503 och 447 om de är samma?

Användarvisningsbild
Holländaren
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3382
Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
Ort: Harads världsmetropol
Kontakt:

Re: rotax 447 dubbel rör

Inlägg av Holländaren » 10 jan 2013, 22:23

Jag tror att 377 och 447 har samma vevhus och vev, men vill ha för mig att 503an är större.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Re: rotax 447 dubbel rör

Inlägg av marino carlsson » 12 jan 2013, 01:21

Holländaren har helt rätt.. 503 är större
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

J.Linder
Inlägg: 59
Blev medlem: 06 jan 2008, 22:53
Ort: Lycksele
Kontakt:

Re: rotax 447 dubbel rör

Inlägg av J.Linder » 14 jan 2013, 11:39

377 och 447 är inte riktigt lika.
447 har grövre ramlager och lite annan vev.

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Re: rotax 447 dubbel rör

Inlägg av marino carlsson » 14 jan 2013, 12:55

Men 377 cyllar går att ploppa rakt på 447 blocket iaf
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Användarvisningsbild
Hotpistons
Inlägg: 511
Blev medlem: 17 maj 2008, 20:23
Ort: Fällforsån

Re: rotax 447 dubbel rör

Inlägg av Hotpistons » 17 jan 2013, 15:06

J.Linder skrev:377 och 447 är inte riktigt lika.
447 har grövre ramlager och lite annan vev.
Beror på årsmod på 377
SKI-DOO
Scantic 335
citation ss x 2
skandic 503
safari 503
Blizzard 9500 x 3
Blizzard 7500
Blizzard 6500
Rv 340
Moto- ski super sonic
Formula mx racing -84
Rev 440x /860 hpr

Skriv svar