passar vevaxeln från en exel v540 i ett ss440 block, det kanske är samma under del?
nån som vet nå?
exel v och ss440 motor
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
exel v och ss440 motor
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
-
- Inlägg: 21
- Blev medlem: 01 feb 2009, 21:05
- Ort: Storuman
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Re: exel v och ss440 motor
är det samma som srv också?
tror vi har gått igenom detta men jag hittar inte de nu.
tror vi har gått igenom detta men jag hittar inte de nu.
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
-
- Inlägg: 21
- Blev medlem: 01 feb 2009, 21:05
- Ort: Storuman
Re: exel v och ss440 motor
jag råkade ha en ss motor som jag trodde var rejältskuren så jag rev den och fick låna en srv vev och cylindrar och det passar rakt av, tyvär så vet jag inte om det är nån större skillnad på xlv veven mot srv, tror dock inte de, har enGunnar skrev:är det samma som srv också?
tror vi har gått igenom detta men jag hittar inte de nu.
srv har längre och grövre vevstakar än ss då srv cylindern är högre
Indy trail x 2
Re: exel v och ss440 motor
Så här har jag för mig att det förhåller sig:
EC540, SRV, XLV, Viking och SS har samma block.
Bara SS har kortare vevstakar, så de övriga har samma vev också.
SRV fram till -83, EC540, XLV har samma cylindrar och topplock.
Viking har samma cylindrar men inte samma topplock.
Rätta mig gärna om jag har fått något om bakfoten.
EC540, SRV, XLV, Viking och SS har samma block.
Bara SS har kortare vevstakar, så de övriga har samma vev också.
SRV fram till -83, EC540, XLV har samma cylindrar och topplock.
Viking har samma cylindrar men inte samma topplock.
Rätta mig gärna om jag har fått något om bakfoten.