SKI-DOO SKANDIC -82. Hjälp men sekundären.

Chassie, Drivlina, osv
M.andersson
Inlägg: 4
Blev medlem: 29 feb 2012, 17:14

SKI-DOO SKANDIC -82. Hjälp men sekundären.

Inlägg av M.andersson » 29 feb 2012, 17:43

Hejhej, Har en ski doo skandic 82a som det det är lite krångel med sekundär variatorn, Det började med att glidklackarna försvann sen då jag satt ditt nya så hände det samma sak så tog isär variatorn å smörjde upp å kollade så allt funkade som det skulle. skulle köra klackarna var kvar efter men efter ett tag så hade dom gått av igen men jag fortsatte att köra och nu har sekundären liksom kuggat över eller snurrat tillbaka ett varv på helixen, snurrade tillbaka den så den vart spänd igen och körde men samma sak igen, Var ute och skruvade nu och insåg att det är den yttre skivan som glider ut och gör att den snurrar tillbaka.. Det är en fjäder utanför den yttre som trycker den inåt som den ska men ska man kunna dra tillbaka? Det som skulle hjälpa var om jag hade en spränskiss på det hela, har inte hittat nån. Och vad heter variatorn om den har nåt speciellt namn? Hjälp mig.

Användarvisningsbild
Styxxa
Inlägg: 104
Blev medlem: 29 nov 2010, 20:22
Ort: Höga Kusten...

Re: SKI-DOO SKANDIC -82. Hjälp men sekundären.

Inlägg av Styxxa » 29 feb 2012, 23:07

Kan det här hjälpa kanske?
Är egentligen sprängskiss från Citation men Skandic är ju en "förädlad" Citation, så...
Bild
autosol kan visst ersätta zinksalva på näsan också

M.andersson
Inlägg: 4
Blev medlem: 29 feb 2012, 17:14

Re: SKI-DOO SKANDIC -82. Hjälp men sekundären.

Inlägg av M.andersson » 01 mar 2012, 14:52

å tacktack!

M.andersson
Inlägg: 4
Blev medlem: 29 feb 2012, 17:14

Re: SKI-DOO SKANDIC -82. Hjälp men sekundären.

Inlägg av M.andersson » 02 mar 2012, 17:01

Nummer 15 på min skoter är en fjäder, Så jag kanske borde tillverka en distans istället? :?:

Skriv svar