EX 80 CDI VS EX 77 CDI

Chassie, Drivlina, osv
madfjell
Inlägg: 29
Blev medlem: 17 maj 2010, 22:13
Ort: Straumbygda, Norge

EX 80 CDI VS EX 77 CDI

Inlägg av madfjell » 11 dec 2011, 21:21

Har skifta motor i en EX 77 från 340 77 mod. till EX 440 80 mod. Skiftat CDI også selvfølglig. Motoren starter og går fin fint, problemet er at lysene ikke får strøm, motoren stopper på killswitchen, men ikke på tenningsnøkklen eller nødsnora.

Noen med en løsning?
Skotre:
  • Ski Doo Olympic 335 70 mod
    Ski Doo Scandic 73 mod
    Ski Doo Everest 500 80 mod
    Ski Doo Elan SS 79 mod
    Little Skipper 71 mod

Användarvisningsbild
mickeSTX
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 69
Blev medlem: 07 apr 2009, 09:36
Ort: Lycksele

Re: EX 80 CDI VS EX 77 CDI

Inlägg av mickeSTX » 12 dec 2011, 09:17

Gå in på http://vintagesnow.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Yamaha/ Service manuals/ 1980 EX 440.
Kolla igenom elschemat så att det är kopplat rätt.
/micke
STX -77 F/A Race
STX 440 -77 Orginal
EX 440 -79
ET 340 -80

madfjell
Inlägg: 29
Blev medlem: 17 maj 2010, 22:13
Ort: Straumbygda, Norge

Re: EX 80 CDI VS EX 77 CDI

Inlägg av madfjell » 12 dec 2011, 09:36

skal kolla elkoblingene!
Men er det ikke en endring i CDI boksen mellan 77 og 80 mod som gjør at lysa skal være på så lenge motoren er igang på 80 CDIèn, mens på 77àn måste man slå på lysa med tenningsnycklen? Har to ledninger från tenningslåsen som jag inte har non plass at kobla på!! Skal legga opp bild når jag kommer hem.

Endring: bild kommer nu!

to ledninger som inte er kobblat til, (finner ei noget at koble dom til)
bilde.JPG
Robert
bilde.JPG
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Skotre:
  • Ski Doo Olympic 335 70 mod
    Ski Doo Scandic 73 mod
    Ski Doo Everest 500 80 mod
    Ski Doo Elan SS 79 mod
    Little Skipper 71 mod

Skriv svar