Har ett konstigt fenomen på SRX-en. Har renoverat underdelen med nya lager och packboxar,nya kolvar(wiseco) och fräscha originalcylindrar, ny cdi &tändspole.
När jag sätter dit avgassystemet vägrar den att starta men så fort jag tar bort det startar med litet knyck . . den går hur fint som helst på tomgång och svarar bra på gasen när den är utan men tänder bara till ibland när det är på. Har ställt tändningen/luftskruvarna i alla möjliga lägen och testat men helt j-a omöjligt med avgassytemet på. A-systemet är helt original förutom att förra ägaren har tagit bort ljuddämparen och förlängt stingerröret en aning. Har blåst med tryckluft igenom men kan inte påstå att det går tungt. Förgasarna har 280 main och 80 lågfart. Vad i hela h-vete kan det bero på.
Mystiskt SRX-bekymmer
Mystiskt SRX-bekymmer
Sladda bör man annars dör man!! Åtminstone förlänger man livet med å ha kul
SRX 440-80:a
SRX 440:s i tusen bitar
EX 440-80
A-C El Tigré 5000-76:a
SRX 440-80:a
SRX 440:s i tusen bitar
EX 440-80
A-C El Tigré 5000-76:a
Re: Mystiskt SRX-bekymmer
Ja,det lät lite klurigt . Hur ser stiften ut efter du provat med rören på, blöta/torra.
Returpulser i avgassystemet kan vara en bov ibland,(har varit me om det)
Om den blivit sur och bränsle ligger i avgassystemet så brukar motorn klara av ungefär
tomgångsvarv och när man gasar så slocknar den. Du kanske kan utesluta det redan, tänkte bara...!
/Goldman
Returpulser i avgassystemet kan vara en bov ibland,(har varit me om det)
Om den blivit sur och bränsle ligger i avgassystemet så brukar motorn klara av ungefär
tomgångsvarv och när man gasar så slocknar den. Du kanske kan utesluta det redan, tänkte bara...!
/Goldman
YAMAHA SRX 440-77 projekt clone
YAMAHA VIKING-88[/color]
SKI-DOO SUMMIT 800 E-TECH -12
SKI-DOO RENEGADE 1200X 4-TECH -11
YAMAHA VIKING-88[/color]
SKI-DOO SUMMIT 800 E-TECH -12
SKI-DOO RENEGADE 1200X 4-TECH -11
Re: Mystiskt SRX-bekymmer
En sak jag funderat på är om den får för mycket soppa i start ögonblicket så att den inte orkar igång, för jag har blandat ungefär 3,5%. Det blir rätt mycket oljefilm på bulken när jag kör utan pipor. Borde ju inte ha nåt med tändningen att göra eftersom den skulle ju åtminstone starta med piporna på.
Sladda bör man annars dör man!! Åtminstone förlänger man livet med å ha kul
SRX 440-80:a
SRX 440:s i tusen bitar
EX 440-80
A-C El Tigré 5000-76:a
SRX 440-80:a
SRX 440:s i tusen bitar
EX 440-80
A-C El Tigré 5000-76:a
Re: Mystiskt SRX-bekymmer
Innan jag fick den att gå igång ordentligt efter ihopmonteringen blev jag tvungen att dra ur kabeln mellan tändplattan och voltregulatorn.
Kan det vara så att det tjyvjordar på nåt sätt med piporna på ISF borde ju tändplattan vara felande.
Kan det vara så att det tjyvjordar på nåt sätt med piporna på ISF borde ju tändplattan vara felande.
Sladda bör man annars dör man!! Åtminstone förlänger man livet med å ha kul
SRX 440-80:a
SRX 440:s i tusen bitar
EX 440-80
A-C El Tigré 5000-76:a
SRX 440-80:a
SRX 440:s i tusen bitar
EX 440-80
A-C El Tigré 5000-76:a
Re: Mystiskt SRX-bekymmer
Efter lite finlir med tändningen och förgasarna så har jag fått fart på maskineriet . Men fortfarande har jag ett litet problem, Så fort jag stängt av och ska dra igång den direkt efter så måste jag choka . Har provat olika lågfartsmunstycken (80&85) men det blir ingen skillnad. Har provat med att skruva i kalla stift och då verkar den starta lättare. När jag väl har fått igång den kan den stå hur länge somhelst på tomgång utan problem.
//Martin
//Martin
Sladda bör man annars dör man!! Åtminstone förlänger man livet med å ha kul
SRX 440-80:a
SRX 440:s i tusen bitar
EX 440-80
A-C El Tigré 5000-76:a
SRX 440-80:a
SRX 440:s i tusen bitar
EX 440-80
A-C El Tigré 5000-76:a
Re: Mystiskt SRX-bekymmer
Flottörhusnivån?
Re: Mystiskt SRX-bekymmer
För låg då eller
Sladda bör man annars dör man!! Åtminstone förlänger man livet med å ha kul
SRX 440-80:a
SRX 440:s i tusen bitar
EX 440-80
A-C El Tigré 5000-76:a
SRX 440-80:a
SRX 440:s i tusen bitar
EX 440-80
A-C El Tigré 5000-76:a
Re: Mystiskt SRX-bekymmer
Ja, om det är nivån som spökar så är den i det här fallet för låg.