Et 340 går inte...
Et 340 går inte...
Hej skulle köra hem från en kompis ikväll skotern som är en Et 340 startade som vanlig sen dog den som den brukar gö när den är kall, sen strata jag igen å for en bit då dog den men då var den så jävulst tjurig att få igång. men tillslut starta den men sen fick jag stopp igen sen dess har jag inte kommit nån stans! Den brummar till ibland och den tänder inte ens på startgas men det finns gnista? Kan det vara så att den är så jävulst sur att startagasen späddes ut av bensinen?
Yamaha et 340
-
- Inlägg: 172
- Blev medlem: 08 feb 2007, 16:13
- Ort: Sundsvall/örebro
- Kontakt:
-
- Inlägg: 390
- Blev medlem: 06 jan 2008, 01:51
- Ort: Lycksele
- Kontakt:
-
- Sponsor medlem
- Inlägg: 338
- Blev medlem: 15 feb 2007, 19:36
- Ort: Sundsvall
Den kan ju bara fungera på två sätt antingen bryta kontakten eller koppla ihop, enkelt att kolla ingen gnista dödaren aktiv
Har du provat nya stift, av någon anledning så tål inte dagens stift att bli sur, man får gnista och så men det räcker inte. Höll på så med min efter tre hjärtinfarkter och fyra burkar startgas så införskaffades ny stift, nu för jag smyga mig på den annars startar den av ren glädje att se mig
/Conny
Har du provat nya stift, av någon anledning så tål inte dagens stift att bli sur, man får gnista och så men det räcker inte. Höll på så med min efter tre hjärtinfarkter och fyra burkar startgas så införskaffades ny stift, nu för jag smyga mig på den annars startar den av ren glädje att se mig
/Conny
-
- Inlägg: 24
- Blev medlem: 05 jan 2009, 00:21
- Ort: Flasbj
Du och tändstift kan inte vistas på samma halvklot utan att dom går sönder, fel person uttalar sig!sleed skrev:jag har också börjat misstänka att dagens tändstift är sämre, oavsett cross eller de skotrar jag haft. har typ inlärningstid på 10tändstift innan det funkar. Utom 5500.an såklart för den går väl säkert utan stift åxå
Man ska inte m
Ett ner surat 2takts stift skall omedelbart kastas över axeln
det blir överslag invändigt i isolatorn av olja/sot och går inte att
få igång/elda ur med gasbrännare ens
kan gnista hyfsat fritt i luften, men med kompression tvär dött
ha alltid nya tillhands
lycka till
det blir överslag invändigt i isolatorn av olja/sot och går inte att
få igång/elda ur med gasbrännare ens
kan gnista hyfsat fritt i luften, men med kompression tvär dött
ha alltid nya tillhands
lycka till
SRX 440 -79
RUSCH "AMF" dubbelbandare MAG 340 -74
RUSCH R11 Wankel -71
RUSCH R11 Sachs SA280 -70
RUSCH R11 Sachs SA280 -69
RUSCH R1 ILO L297 19hk -68
kohler 440 f/c motor 2st
( LYNX G-type Rave 670 -00)
http://www.stm.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
RUSCH "AMF" dubbelbandare MAG 340 -74
RUSCH R11 Wankel -71
RUSCH R11 Sachs SA280 -70
RUSCH R11 Sachs SA280 -69
RUSCH R1 ILO L297 19hk -68
kohler 440 f/c motor 2st
( LYNX G-type Rave 670 -00)
http://www.stm.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
- Sm-X
- Sponsor medlem
- Inlägg: 601
- Blev medlem: 06 jan 2008, 20:56
- Ort: Lauker(hem), Arvidsjaur, IBland Ume
- Kontakt:
Yamaha är rigtigt kinkiga då det gäller sura stift, endel ggr får man bara ut 1/2 prestandan ur spisen det är om stiften är lätt surade
Skotrar:
Sw 440 Europa -74(546mil, ska nog rustas upp och 2ägare)
Sm-X -76?(Sm 340 Powder Edition, chassiet har gått 1150mil end still going on)
Sm 340 -78 (Pärla, 270 på mätarn sen ny och 2 ägare)
VK 540E -90 Långmilaren i sällskapet passerat 2k mil
Sw 440 Europa -74(546mil, ska nog rustas upp och 2ägare)
Sm-X -76?(Sm 340 Powder Edition, chassiet har gått 1150mil end still going on)
Sm 340 -78 (Pärla, 270 på mätarn sen ny och 2 ägare)
VK 540E -90 Långmilaren i sällskapet passerat 2k mil
- skoterräven
- Inlägg: 270
- Blev medlem: 05 mar 2007, 20:58
- Ort: Örnsköldsvik
det är inte tändstiftens fel det är bensinen som är kasssleed skrev:jag har också börjat misstänka att dagens tändstift är sämre, oavsett cross eller de skotrar jag haft. har typ inlärningstid på 10tändstift innan det funkar. Utom 5500.an såklart för den går väl säkert utan stift åxå
PANTHER 440 E -75 (500 SPIRIT)
SKIDOO NORDIC PSSE -90
SKIDOO NORDIC GLE -89
POLARIS INDY 500 SKS -91
LYNX 520 -82 FYRHJULING
JAG 503 F/A -76 (FRUGANS RACESKOTER)
CHEETAH MOUNTAINCAT -87
YAMAHA ET 250 -81
PANTER 440 -81 (RACESKOTER)
YAMAHA ET 250 -81
MXZ 583 -96
CITATION 4500 80 (SKALL SKROTAS)
LYNX 3500 -91 (SKROTAD)
PANTER LÅNG -84 (SKROTAD)
SAFARI XTC -91 (SKROTAD)
SKIDOO NORDIC PSSE -90
SKIDOO NORDIC GLE -89
POLARIS INDY 500 SKS -91
LYNX 520 -82 FYRHJULING
JAG 503 F/A -76 (FRUGANS RACESKOTER)
CHEETAH MOUNTAINCAT -87
YAMAHA ET 250 -81
PANTER 440 -81 (RACESKOTER)
YAMAHA ET 250 -81
MXZ 583 -96
CITATION 4500 80 (SKALL SKROTAS)
LYNX 3500 -91 (SKROTAD)
PANTER LÅNG -84 (SKROTAD)
SAFARI XTC -91 (SKROTAD)
- skoterräven
- Inlägg: 270
- Blev medlem: 05 mar 2007, 20:58
- Ort: Örnsköldsvik
det är bensinen som skapar dessa problem med stiften ,
innan tog bort blyet ur bensinen sköt man nästan aldrig stift
innan tog bort blyet ur bensinen sköt man nästan aldrig stift
PANTHER 440 E -75 (500 SPIRIT)
SKIDOO NORDIC PSSE -90
SKIDOO NORDIC GLE -89
POLARIS INDY 500 SKS -91
LYNX 520 -82 FYRHJULING
JAG 503 F/A -76 (FRUGANS RACESKOTER)
CHEETAH MOUNTAINCAT -87
YAMAHA ET 250 -81
PANTER 440 -81 (RACESKOTER)
YAMAHA ET 250 -81
MXZ 583 -96
CITATION 4500 80 (SKALL SKROTAS)
LYNX 3500 -91 (SKROTAD)
PANTER LÅNG -84 (SKROTAD)
SAFARI XTC -91 (SKROTAD)
SKIDOO NORDIC PSSE -90
SKIDOO NORDIC GLE -89
POLARIS INDY 500 SKS -91
LYNX 520 -82 FYRHJULING
JAG 503 F/A -76 (FRUGANS RACESKOTER)
CHEETAH MOUNTAINCAT -87
YAMAHA ET 250 -81
PANTER 440 -81 (RACESKOTER)
YAMAHA ET 250 -81
MXZ 583 -96
CITATION 4500 80 (SKALL SKROTAS)
LYNX 3500 -91 (SKROTAD)
PANTER LÅNG -84 (SKROTAD)
SAFARI XTC -91 (SKROTAD)
-
- Sponsor medlem
- Inlägg: 338
- Blev medlem: 15 feb 2007, 19:36
- Ort: Sundsvall