Sekundär äter glidklackar
Sekundär äter glidklackar
Innan säsongen tog jag upp variatorerna och såg över dom. Klackarna i sekundären var totalt slut så jag satte in nya. Nu inför nästa helgs tävling tog jag återigen upp variatorerna för att kolla läget. Klackarna var återigen obefintliga och helixen hade börjat äta på godset. Så min fråga är nu, kan detta bero på att fjädern är för spänd (den är satt på hårdaste läget) eller är det något annat som kan påverka det?
Beror lite på vilken maskin du pratar om,men hur har du det med bussningarna? För det andra, var det skador på ramperna på helixen efter förra omgången?
Polaris indy 650sks -90
Yamaha phazerII -90
Yamaha exciter 440 -81
Yamaha vk 540 -89
Lynx 5900 glx -88
Lynx GL250 -85
Ski-doo alpine 464er -77 (Everest 464lc som pliktat med rova)
Ski-doo Everest 440 -77
Arctic cat El Tigré -88 (polidoo cat) Lätt modifierad maskin....
Arctic cat cheetah -90
Sno-tric Sc3 lång -73
Sno-tric SC2 -66
Yamaha phazerII -90
Yamaha exciter 440 -81
Yamaha vk 540 -89
Lynx 5900 glx -88
Lynx GL250 -85
Ski-doo alpine 464er -77 (Everest 464lc som pliktat med rova)
Ski-doo Everest 440 -77
Arctic cat El Tigré -88 (polidoo cat) Lätt modifierad maskin....
Arctic cat cheetah -90
Sno-tric Sc3 lång -73
Sno-tric SC2 -66
Hej vilket toppenforum måste jag säga
jag har exakt samma problem med men -84 safari, köpte nya fina glidklakar monerade dom (rätt) satt bra, körde ca 50m så började allt vibrera då hade glidklackarna försvunnit, och helixen hade nötts på, som tur va så köpte jag nyss en everest-77 och fick då med variator som var exakt samma vad jag kunde se och nu funkar safarin som ny,
jag har exakt samma problem med men -84 safari, köpte nya fina glidklakar monerade dom (rätt) satt bra, körde ca 50m så började allt vibrera då hade glidklackarna försvunnit, och helixen hade nötts på, som tur va så köpte jag nyss en everest-77 och fick då med variator som var exakt samma vad jag kunde se och nu funkar safarin som ny,